Přechod bez rozhledu a úzké chodníky

Přechod přes vyústění Perlové ulice na Uhelný trh je velmi nepříjemný, protože auta (legálně!) parkují ve vzdálenosti menší než 5 metrů před ním (což je ale obecně nelegální). Zejména pokud se jedná o větší auto (dodávka, offroad), tak chodci ani řidiči nemají dostatečný rozhled pro bezpečné přecházení.
Možným řešením je zamezení parkování před přechodem (alespoň ve standardní vzdálenosti 5 m).

Velkou nepříjemností této ulice je také nedostatečná šířka chodníků. Vozovka je často plná tří řad aut (dvě parkují, jedna popojíždí) a úzké chodníky obtížně se vyhýbajících se chodců. Pro významnou pěší spojnici v centru Prahy jsou zde dosti nedůstojné podmínky.
Možným řešením je ubrání (aspoň) jedné řady parkujících aut a rozšíření plochy pro chodce.

Zaslal: Anonymní uživatel, 20.11.2012 v 23:34

Praha 1-
 
 
 
 
 

Perlová, Praha 1

Aktualizace podnětu

13.07.2023

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Dle metodiky parkování jízdních kol na vozovce: https://www.cistoustopou.cz/sites/default/files/archive/pages/files/2019-12/parkovani-jizdnich-kol.pdf bylo před přechod v tomto podnětu přidáno bezstojanové parkování kol. Přidávám ještě odkaz na mně známá vytipovaná další místa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1LZU6CqihOOHcMN2KKqAQPQ704xL7pVss&usp=sharing



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Václav Kříž: Povedený podnět. Dobře zdokumentované místo. Souhlasím. Rád připomenu, že nově vzniklé místo lze využít na stojany na kola - podkovy - postavené na nově vzniklých "uších". Řešení obvyklé po Evropě, ve Vídni klidně v úrovni vozovky bez zvedání na úroveň chodníku. Kola nebudou na okolních rozích u značek nepřekážet chodcům.

Zúžení na jednu řadu parkujících aut a rozšíření chodníků také podporuji. Tisíce lidí, kteří po chodnících za den projdou jsou důležitější než 18 parkovacích míst. Z centra by měla parkovací místa pro prostorově neefektivní druh dopravy mizet. Mnohonásobně je stejně převáží nově budované podzemní garáže v COPA centru, které dle mého soudu stejně v tak maximalistické podobě nemělo být nikdy povoleno. (A město by mělo dostat odškodnění minimálně miliardu za uzavření stanice metra na dva roky).

Věřím, že Praha 1 odpoví a bude mít zájem férově přerozdělit prostor.
09.12.2012 v 17:37    

David Goliáš: Škoda, že se k tomu Praha 1 nevyjadřuje. Problém se týká všech vyznačených zón parkování dotažených až těsně k přechodům pro chodce (nejen na Praze 1), bylo by dobré vědět co s tím hodlá Praha 1 dělat, pokud něco - stav trvá od vyznačení zón, přičemž se odbory odvolávají na výjimku ze zákona u místního značení. http://www.prazskematky.cz/kauzy/modre-zony/
20.09.2014 v 11:55    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Perlová, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty