Přechod bez rozhledu a úzké chodníky

Přechod přes vyústění Perlové ulice na Uhelný trh je velmi nepříjemný, protože auta (legálně!) parkují ve vzdálenosti menší než 5 metrů před ním (což je ale obecně nelegální). Zejména pokud se jedná o větší auto (dodávka, offroad), tak chodci ani řidiči nemají dostatečný rozhled pro bezpečné přecházení.
Možným řešením je zamezení parkování před přechodem (alespoň ve standardní vzdálenosti 5 m).

Velkou nepříjemností této ulice je také nedostatečná šířka chodníků. Vozovka je často plná tří řad aut (dvě parkují, jedna popojíždí) a úzké chodníky obtížně se vyhýbajících se chodců. Pro významnou pěší spojnici v centru Prahy jsou zde dosti nedůstojné podmínky.
Možným řešením je ubrání (aspoň) jedné řady parkujících aut a rozšíření plochy pro chodce.

Zaslal: Anonymní uživatel, 20.11.2012 v 23:34

Praha 1-
 
 
 
 
 

Perlová, Praha 1

Aktualizace podnětu

13.07.2023

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Dle metodiky parkování jízdních kol na vozovce: https://www.cistoustopou.cz/sites/default/files/archive/pages/files/2019-12/parkovani-jizdnich-kol.pdf bylo před přechod v tomto podnětu přidáno bezstojanové parkování kol. Přidávám ještě odkaz na mně známá vytipovaná další místa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1LZU6CqihOOHcMN2KKqAQPQ704xL7pVss&usp=sharing



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Václav Kříž: Povedený podnět. Dobře zdokumentované místo. Souhlasím. Rád připomenu, že nově vzniklé místo lze využít na stojany na kola - podkovy - postavené na nově vzniklých "uších". Řešení obvyklé po Evropě, ve Vídni klidně v úrovni vozovky bez zvedání na úroveň chodníku. Kola nebudou na okolních rozích u značek nepřekážet chodcům.

Zúžení na jednu řadu parkujících aut a rozšíření chodníků také podporuji. Tisíce lidí, kteří po chodnících za den projdou jsou důležitější než 18 parkovacích míst. Z centra by měla parkovací místa pro prostorově neefektivní druh dopravy mizet. Mnohonásobně je stejně převáží nově budované podzemní garáže v COPA centru, které dle mého soudu stejně v tak maximalistické podobě nemělo být nikdy povoleno. (A město by mělo dostat odškodnění minimálně miliardu za uzavření stanice metra na dva roky).

Věřím, že Praha 1 odpoví a bude mít zájem férově přerozdělit prostor.
09.12.2012 v 17:37    

David Goliáš: Škoda, že se k tomu Praha 1 nevyjadřuje. Problém se týká všech vyznačených zón parkování dotažených až těsně k přechodům pro chodce (nejen na Praze 1), bylo by dobré vědět co s tím hodlá Praha 1 dělat, pokud něco - stav trvá od vyznačení zón, přičemž se odbory odvolávají na výjimku ze zákona u místního značení. http://www.prazskematky.cz/kauzy/modre-zony/
20.09.2014 v 11:55    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Perlová, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nevhodný povrch cesty

Praha 1, 04. březen 2017 Vyřešený

Chybějící dlažba ve Vítězné

Praha 1, 30. červenec 2013 Vyřešený

Přechod na Malešickém nám.

Praha 10, 04. květen 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty