20.12.2013 v 00:31
05.02.2016 v 17:16
Při příjezdu metrem na stanici Rajská zahrada z centra v zadním vagónu musí matka s kočárkem jdoucí do sídliště směrem k úřadu Prahy 14 obcházet schody bez nájezdu až k k přednímu východu z metra a zase zpět. Nebo (když to ví) jet v předním vagónu a ušetřit si půlku zacházky. Nájezd pro kočárky v naznačeném místě by nejen jim, ale i třeba cyklistům, život velmi zpříjemnil.
Zaslal: Anonymní uživatel, 26.10.2012 v 01:34
Jiří Tichý přidal následující aktualizace podnětu:
Je sice skvělé, že se úřad po roce probral, ale zároveň je smutné,. že se paní Králová nad problémem zjevně vůbec nezamyslela. Dokonce to vypadá, že jsme dostali jakousi standardizovanou odpověď. Přikládám tedy fotografii, kde je zjevné, že problém , že "umístění ramp pro kočárky na pevná schodiště v metru by trvale výrazně zúžilo prostor pro ostatní cestující" zde opravdu nehrozí - schody jsou široké asi 70 m. A že dostat se do sídliště obvyklou cestou, kterou jdou lidé na snímku, je pro kočárky opravdu náročné (schody vpředu, schody vpravo).
Dobrý den,
níže uvedený podnět k výstupu maminek s kočárky ze stanice metra „Rajská zahrada“ zasíláme k možnému řešení (stavební úprava) Dopravnímu podniku hl.m. Prahy.
Ing. Josef Morávek
Odd. dopravy ODOP
ÚMČ Praha 14
Dobrý den.
umístění ramp pro kočárky na pevná schodiště v metru by trvale výrazně zúžilo prostor pro ostatní cestující. Toto by bylo v rozporu se závaznými zákonnými a technickými normami, které stanovují minimální šíři těchto pevných schodišť. Ty musí splňovat mimo jiné i podmínky pro únikové východy. Zejména při vzniku mimořádných situací je nejvýše žádoucí, aby cestující ohrožené prostory metra včetně přilehlých podchodů mohli co nejrychleji opustit.
Pro usnadnění vstupu a výstupu z metra pro invalidní osoby, osoby s omezenou schopností pohybu a osoby s dětskými kočárky jsou již nově budované stanice metra vybaveny bezbariérovými přístupy. U stávajících stanic naše společnost realizuje bezbariérové přístupy zejména instalací osobních výtahů. Dodatečné úpravy stávajících stanic pro bezbariérový vstup jsou však značně technicky, časově, ale hlavně finančně náročné. Realizace je proto postupná a je závislá zejména na množství přidělených finančních prostředků.
Litujeme, že Vám nemůžeme v současné chvíli podat příznivější zprávu a věříme, že naše vysvětlení přijmete s pochopením.
S pozdravem
Zdeňka Králová
referent
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9
900700 - odbor Marketing a komunikace
12.12.2012 v 09:51