S dětma ze školky snad vždy chodí učitelka či rodiče..a právě ti mají už děti od mala učit, jak přecházet. A ne jen tupě mačkat tlačítko na semaforu.
17.10.2012 v 20:30
pro pana Viktora - ne, opravdu nám nebude vadit, když budeme čekat na zelenou. Navíc světelnou signalizací není myšlen jen semafor, ale např. světelné cedule upozorňující na přechod nebo ukazující aktuální rychlost auta.
pro pí. Pereu - nevím, jak vy byste se cítila, kdybyste vedla děti přes přechod a řítila by se na vás auta a jen byste doufala, že to ubrzdí? nebo byste to považovala za dobrou lekci pro tří až šestileté děti, že přecházet silnici může být holt nebezpečné? Já bych raději, jak vy říkáte "tupě" mačkala tlačítka na semaforu. Nebo jak jsem již psala, zpomalovací retardér či světelná signalizace upozorňující na přechod udělá přecházení taky bezpečnější.
17.10.2012 v 22:01
17.10.2012 v 22:13
Tak se schválně podívejte, kolik je tu podnětů, ve kterých rozhořčený chodec požaduje něco udělat s tou protivnou světelnou signalizací, která ho tolik zdržuje.
-
A ano, na přechodu doufáme, že řidič zastaví, v autě doufáme, že protijedoucí náhle nevybočí, v autobuse doufáme, že .... etc.
18.10.2012 v 00:58
18.10.2012 v 09:41
19.10.2012 v 10:59
18.10.2012 v 11:02
Srovnávat problematiku schodů a bezpečnosti přecházení je úplně mimo - nikdo nenutí chodce, aby s rozeběhem skákali ze schodů rovnou do silnice. Opět zapomínáte na fakt, že chodec se má před vstupem do vozovky rozhlédnout a svým přecházením nesmí ohrozit projíždějící vozidlo, tzn. nevstupovat do cesty autu, které je tak blízko přechodu, že nestihne zastavit. Přiložené fotky dokazují, že zmiňovaná zatáčka je dost daleko před přechodem (dle mapy.cz cca 70 m), takže i automobil překračující povolenou rychlost stihne před přechodem bez problémů zastavit.
Svým způsobem chápu obavy paní učitelky, ale určitá míra důvěry vůči ostatním účastníkům silničního provozu je na místě, jinak byste nemohla s dětmi vyrazit vůbec nikam. Navíc, pokud by řidič opravdu "přehlédl" skupinu přecházejících dětí, tak retardér nezachrání vůbec nic.
Doporučoval bych pro zlepšení situace v místě nějaké vodorovné značení na silnici, třeba nápis "Pozor děti"
23.10.2012 v 10:50
23.10.2012 v 09:19
22.10.2012 v 23:52
23.10.2012 v 14:31
Myslím, že ti, co tento přechod znají, nebo mají v blízkých školkách své děti, by si přáli, aby byly děti při přecházení více chráněné a snížená rychlost před přechodem, výrazná signalizace nebo semafor přechod určitě zlepší.
23.10.2012 v 22:21
23.10.2012 v 11:00
Nepopírám, že místo je to trochu krkolomější, ale právě o to větší pozor si chodci musí dávat. Pokud bych tam se svým dítětem šel, pečlivě bych ho upozornil, že tady musíme jít opatrně a dávat velký pozor - čili bych svojí odpovědnost nepřenechával na jiných a svou a jeho bezpečnost bych nevkládal do tupých značek či retardérů (tak jako tak nespolehlivých). Po sestoupení z posledního schodu bych se s ním zastavil (stejně jako před tisíci jinými přechody), rozhlédl se a v případě vyhodnocení přecházení jako bezpečného bych s ním přešel - co je na tom v tomto místě tak složitého?
Pokud povedeme děti od mala k tomu, že o jejich bezpečnost postaráno všelijakými dopravními zařízeními (semafor, značka, retardér), tak je to nejlepší způsob jak v nich podporovat přezíravost vůči vlastnímu úsudku.
23.10.2012 v 11:20
Nedomnívám se, že by tento přechod patřil mezi obzvlášť nebezpečné, takových přechodů jsou po Praze tisíce. Tenhle je navíc využíván jen minimálně, oproti ostatním. Coby odborníka mě přímo děsí představa, že jednou budou před každým přechodem retardéry, blikající světla, zpomalení nebo dokonce semafor. Povede to totiž k tomu, co jsem psal také výše - přecházející nabydou dojmu, že se jim nemůže díky těmto "vymoženostem" nic stát - a budou přecházet s prominutím jako prasata. A to nemluvím zdaleka jen o dětech. Přitom na druhou stranu řidič v záplavě blikání, zpomalování a hopsání na hrbech ztrácí přehled o provozu, je unavenější, nervóznější - a agresivnější.
24.10.2012 v 09:21
24.10.2012 v 09:42
24.10.2012 v 10:02
24.10.2012 v 10:22
24.10.2012 v 10:22
připojuji se k návrhu pana Duraje navštívit zmiňovaný přechod a za ideální čas obhlídky považuji ranní hodiny mezi 7.30-9.30. Držím Vám palce
24.10.2012 v 10:26
24.10.2012 v 10:53
26.10.2012 v 09:21
26.10.2012 v 09:21
26.10.2012 v 09:21
-
Ty, kteří by chtěli, aby se na každé místo, které se jim nepozdává, montovala technická zařízení za statisíce či miliony bych rád upozornil na jednu věc. Prachy došly. Zvykejte si na to, že stát i obce budou stále chudší a my se budeme muset sami o sebe starat mnohem víc.
27.10.2012 v 14:32
01.11.2012 v 13:34
ona je tam asi nějaká prodleva, než se komentář objeví, občas se to stane, zkusíme ohledně toho kontaktovat programátora. Přebytečné komentáře jsme vymázli. Děkuji za pochopení.
19.11.2012 v 13:37
21.11.2012 v 08:53
19.11.2012 v 11:39
19.11.2012 v 11:41
21.11.2012 v 11:19
V posledních pěti letech tam byl zraněn jeden chodec.
Hm?
24.11.2012 v 17:59
29.11.2012 v 09:01
29.11.2012 v 09:03
Pro informaci všem, kteří se o tento přechod zajímají: oficiální dopis podepsaný 3 mateřskými školkami a 2 základními školami z okolí byl odeslán Dopravní komisi MČ Prahy 6 s žádostí o řešení bezpečnosti přechodu na příštím zasedání komise.
29.11.2012 v 16:51
Jde tedy především o vytipování nejnebezpečnějších míst, tedy míst, kde investice do nějakého opatření přinese největší efekt. Také jde samozřejmě o to, najít rozumný kompromis mezi rychlostí a nebezpečností dopravy.
29.11.2012 v 20:23
Praha 6 i Praha vynakládají prostředky na čistě estetické projekty (květinový program, betonové květináče, revitalizace parků), nevidím tedy důvod, proč by se mělo něco dělat jen v případě že hrozí zranění nebo smrt. Přece úplně stačí, že se tam chodci necítí bezpečně, zvlášť když tam chodí děti do mateřské školy.
Otázka tedy spíš zní, jak najít vhodný kompromis - řešení přece nemusí být tak drahé ani nemusí zbytečně omezovat automobily. Zde v diskuzi už zazněli některé možnosti:
-obnovit nátěr přechodu
-prodloužit dobu svícení lamp nad přechodem
-zvíšit viditelnost světel integrovaných ve vozovce
-zábradlí pod schody
-svítící dopravní značky upozorňující na přechod
-semafor, případně semafor aktivovaný pouze na vyžádání
Skutečně se z 6 miliard investičních prostředků na dopravu v příštím roce nenajde nic na některé z těchto řešení?
29.11.2012 v 20:52
30.11.2012 v 10:58
Automobilová doprava je omezena nejvyšší povolenou rychlostí, povinností dát přednost chodci na přechodu ... To je ten kompromis!
(Jste si jist, že by v dalších letech byly peníze na rozsvěcování značek, údržbu semaforu? Já ne. Těch blbin, co platíme, těch je už moc.)
30.11.2012 v 22:42
Jestliže nebudou peníze ani na provoz a údržbu, proč se tedy stále investují nepoměrně vyšší sumy do plánování a realizace velkých dopravních staveb, u kterých bude provoz stát nemalé částky?
01.12.2012 v 08:48
To: Jarmila Koňaříková - DĚKUJI!
01.12.2012 v 12:18
Opravdu není možné budovat zařízení za miliony a ještě navíc zbytečně brzdit provoz jenom proto, že někdo má jakýsi zcela subjektivní pocit.
11.12.2012 v 23:51
11.12.2012 v 23:56
Můj dojem, že přechod samotný se nevymyká obvyklému stavu, je podložen statistikou - tvrdá fakta říkají, že v místě došlo v posledních letech k jediné nehodě.
Jde tedy o přechod někomu nepříjemný, nikoli však objektivně nebezpečný.
Jiná věc jsou ty schody, možnosti "vletět" na přechod rovnou by bylo vhodné bránit.
12.12.2012 v 08:51
12.12.2012 v 09:10
12.12.2012 v 13:07
Vždyť píšu, že problém jsou schody a možnost vletět rovnou na přechod. Už kdesi na začátku diskuse jsem zmiňoval, že i obyčejný kus zábradlí by možná pomohl.
Mám-li blbě vyřešené schody a chodník, je žádoucí dát je do pořádku, nikoli vymýšlet retardéry a světýlka. A už vůbec ne semafor (všimla jste si, že ze stísněného prostoru u přechodu lidé častěji přebíhají na červenou, než ze širokého chodníku?).
12.12.2012 v 15:05
12.12.2012 v 16:52
13.12.2012 v 00:55
13.12.2012 v 09:39
13.12.2012 v 09:40
- - -
Četnost dopravních nehod je docela rozumný ukazatel pro ohodnocení bezpečnosti nějakého místa a odmítat jej je známka iracionálního přístupu.
13.12.2012 v 20:47
17.10.2012 v 18:39