Nebezpečný přechod u Stromovky

Přechod pro chodce v ulici Goetheho vedoucí k Bubenečskému nádraží, který je zároveň vstupem do Stromovky, je velmi nebezpečný. Je zde častý pohyb dětí z blízké mateřské školky. Auta jezdí rychle a často nedají přednost chodcům. U jiných přechodů v blízkosti škol nebo školek na Praze 6 bývají semafory, světelná signalizace snižující rychlost, zpomalující retardéry apod., tento přechod je bez jakékoliv dodatečné ochrany pro malé chodce. Prosím zda by šlo u přechodu instalovat signalizaci, která by zvýšila bezpečnost.
Děkuji.

Zaslal: Jarmila Koňaříková, 16.10.2012 v 22:48

Praha 6-
 
 
 

Goetheho, Praha 6

Aktualizace podnětu

04.12.2013

Petr Dlouhý přidal následující aktualizace podnětu:

K přechodu bylo na jeho severní straně doplněno zábradlí. Akorát nevím, jestli toto řešení považovat za konstruktivní nebo obstruktivní, protože problém řeší jen velmi částečně.




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 12.11.2012 13:36

Vážená paní Koňaříková,

v prvé řadě bych si dovolil zrekapitulovat opatření na tomto přechodu realizovaná. Přechod je samozřejmě vybaven vodorovným a svislým značením, z obou stran přechodu je proveden nástřik zdrsňující, barevné hmoty ROCBINDA, snižující brzdnou dráhu vozidel. V koruně přechodu jsou instalována diodová záblesková světla a nově je přechod vybaven přisvícením, zvyšujícím jeho rozlišitelnost za snížené viditelnosti.
Narozdíl od Vás považujeme přechod za dostatečně zabezpečený a o jiné úpravě, než instalaci zábradlí u budovy nádraží, neuvažujeme. Také jsme přesvědčeni o tom, že děti dochází do mateřské školky v doprovodu rodičů a na vycházky chodí spolu s pedagogickým dohledem.

S pozdravem


Jiří Hardt
referent odboru dopravy a životního prostředí
ÚMČ Praha 6



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Viktor: Hm, a když tam přibude světelná signalizace, nebude Vám zase vadit, že musíte čekat na zelenou, i když nic nejede?
17.10.2012 v 18:39    

Perea: Proboha lidi, to je vážně problém přejít takovou úzkou silnici bez debilních semaforů a podobných nesmyslů? To je fakt smutný :(

S dětma ze školky snad vždy chodí učitelka či rodiče..a právě ti mají už děti od mala učit, jak přecházet. A ne jen tupě mačkat tlačítko na semaforu.
17.10.2012 v 20:30    

Jarmila Koňaříková: Dobrý den,
pro pana Viktora - ne, opravdu nám nebude vadit, když budeme čekat na zelenou. Navíc světelnou signalizací není myšlen jen semafor, ale např. světelné cedule upozorňující na přechod nebo ukazující aktuální rychlost auta.
pro pí. Pereu - nevím, jak vy byste se cítila, kdybyste vedla děti přes přechod a řítila by se na vás auta a jen byste doufala, že to ubrzdí? nebo byste to považovala za dobrou lekci pro tří až šestileté děti, že přecházet silnici může být holt nebezpečné? Já bych raději, jak vy říkáte "tupě" mačkala tlačítka na semaforu. Nebo jak jsem již psala, zpomalovací retardér či světelná signalizace upozorňující na přechod udělá přecházení taky bezpečnější.
17.10.2012 v 22:01    

Petr Dlouhý: U nás to možná není zatím legislativně možné, ale na západ od našich hranic (konkrétně jsem to viděl v Německu u Flensburgu) existují semafory na vyžádání. Tedy normálně nesvítí nic a chodci mohou přecházet jako po přechodu bez světel, když ale zmáčknou tlačítko tak se autům rozsvítí červená a chodcům zelená. Na toto místo je to myslím ideální řešení.
17.10.2012 v 22:13    

Viktor: -> J.K.
Tak se schválně podívejte, kolik je tu podnětů, ve kterých rozhořčený chodec požaduje něco udělat s tou protivnou světelnou signalizací, která ho tolik zdržuje.
-
A ano, na přechodu doufáme, že řidič zastaví, v autě doufáme, že protijedoucí náhle nevybočí, v autobuse doufáme, že .... etc.
18.10.2012 v 00:58    

Jarmila Koňaříková: Vážený pane Viktore, pokud vás podobné podněty rozčilují, tak je prosím nečtěte, ani se k nim nevyjadřujte. Ušetříte tím čas jak vám, tak nám, který jde o konkrétní dobrou věc - zlepšení bezpečnosti našich dětí.
18.10.2012 v 09:41    

Martina Boledovičová: Promiňte, ale nechápu pana Viktora ani paní Pereu. Byli jste se na tomto specifickém místě podívat? Máte samozřejmě právo vyjádřit svůj názor, ale prosím nezlehčujte tento specifický přechod. Zde se jedná o to, že ze školky vedou přímo k silnici příkré schody, které končí cca 1 m chodníku. Děti se pohybují ve skupinách, jsou tam i 3 leté, snadno mohou i nechtěně spadnout. Auta netuší, že je tam školka, chodce scházejícího ze schodů do poslední chvíle nevidí a jezdí tam opravdu rychle. Možná by stálo za to umístit i značku, že se tam pohybují děti a dát zpomalovací retardéru.
19.10.2012 v 10:59    

Iva: Já tedy tamtudy často jezdím autem, je tam hrozně nepříjemné i to, že schody vedou prakticky přímo do silnice a ani není moc vidět, jestli tam někdo jde. Rozhodně by se ty schody měly opatřit dole nějakou rozumnou zábranou (zábradlíčkem?), ale aby se to pak dalo vytočit kočárkem. Semafor je OK, ale je taky možnost zpomalovacích prahů, nebo celý zvýšený přechod, cestou do Roztok to pěkně funguje třeba v Sedlci.
18.10.2012 v 11:02    

Jan Drda: Vážení, nevidím důvod pranýřovat Viktora za jeho pohled na věc. V tomto vlákně se opět střetávají protichůdné názory na řešení bezpečnosti přecházejících. Signalizace by byla zaručeným prostředkem, ale instalovat ji v tomhle místě je holý nesmysl, chodecké vazby jsou tam nízké a vynaložené finanční prostředky by byly házením peněz do kanálu. Naví by ji právě chodci vůbec nerespektovali.

Srovnávat problematiku schodů a bezpečnosti přecházení je úplně mimo - nikdo nenutí chodce, aby s rozeběhem skákali ze schodů rovnou do silnice. Opět zapomínáte na fakt, že chodec se má před vstupem do vozovky rozhlédnout a svým přecházením nesmí ohrozit projíždějící vozidlo, tzn. nevstupovat do cesty autu, které je tak blízko přechodu, že nestihne zastavit. Přiložené fotky dokazují, že zmiňovaná zatáčka je dost daleko před přechodem (dle mapy.cz cca 70 m), takže i automobil překračující povolenou rychlost stihne před přechodem bez problémů zastavit.

Svým způsobem chápu obavy paní učitelky, ale určitá míra důvěry vůči ostatním účastníkům silničního provozu je na místě, jinak byste nemohla s dětmi vyrazit vůbec nikam. Navíc, pokud by řidič opravdu "přehlédl" skupinu přecházejících dětí, tak retardér nezachrání vůbec nic.

Doporučoval bych pro zlepšení situace v místě nějaké vodorovné značení na silnici, třeba nápis "Pozor děti"
23.10.2012 v 10:50    

Durdilová C.: Dobrý den pane Viktore, znáte toto místo? Ulicí zde projíždí mnoho mimopražských spoluobčanů z nedalekých Roztok, Suchdola, Horoměřic a jiných satelitních městeček z okolí Prahy, kteří si tudy zkracují cestu do centra Prahy. Hlavní tah - ulice Jug. partyzánů, je po většinu dne neprůjezdná. Tito lidé spěchají a nemají ani tušení, že tudy nějaké shody vedou. V ulici Goetheho není nijak snížena rychlost, platí zde tedy 50km/h jako jinde ve městě. Ulice se ale stáčí a 50km/h zde nikdo ze spěchajících řidičů nedodržuje. Zábradlí pomůže dětem na schodech, budou-li na silnici a někdo ze zatáčky vyrazí vysokou rychlostí...... Jak rychle uhne skupina 20-25 dětí ve věku 3-6 let???
23.10.2012 v 09:19    

Viktor: Ale ano, zábradlí (nebo jiné vyústění schodů) by určitě pomohlo. Proč ale cpát na silnici nějaké zpomalovací prahy, ty přece nijak schody nevylepší?!
22.10.2012 v 23:52    

Martin Duraj: Pane Drdo, nerad bych aby se celá debata o velmi důležité věci smrskla na to kdo kde byl. Ale věřte, že pokud o tom chcete diskutovat tak to musíte vidět na vlastní oči a představit si (až tam budete stát), že sebou máte 20 dětí ve věku cca 4 roky. Já ve školce, o které je řeč, děti nemám, ale často tam chodím se svými dětmi na nádraží a tak si tu hrůzu učitelek dokážu představit. Věřte že ze Street View ve své kanceláři všechno nevyčtete.
23.10.2012 v 14:31    

Jarmila Koňaříková: Dobrý den, nemohu nereagovat na další příspěvky pana Drdy a pana Viktora. Pánové, proč vám prosím proboha tak záleží na tom, aby zde žádná signalizace ani zvýšená ochrana chodců nebyla instalována?? Jak píšete, tento přechod neznáte, nikdy jste zde nebyli. Vyjadřujete se tak ke všem příspěvkům na tomto portále? Učit své děti být při přecházení opatrné je samozřejmostí pro všechny rodiče, nicméně to neřeší tento konkrétní problematický přechod.
Myslím, že ti, co tento přechod znají, nebo mají v blízkých školkách své děti, by si přáli, aby byly děti při přecházení více chráněné a snížená rychlost před přechodem, výrazná signalizace nebo semafor přechod určitě zlepší.
23.10.2012 v 22:21    

Martin Duraj: Dobrý den. Neměl jsem původně v úmyslu do diskuze zasahovat, ale komentáře pana Drdy a pana Viktora mě k tomu donutili. Celé je to bohužel o tom, že oba pánové na tom místě nikdy nebyli a pokud ano, tak ne v pozici chodce jdoucím po inkriminovaných schodech. Pokud ano tak se omlouvám. Soudit z internetových map jak vypadá situace na místě je hodně odvážné. V této diskuzi podle mě nejde ani tak o dospělého chodce jako o děti. Opravdu doporučuji oběma pánům vzít dvě děti za ruku sejít schody a pokusit se s nimi přejít. Věřte že zkušenost je nesdělitelná. Po této akci se prosím přihlaste znovu do diskuze. Zajímá mě vaše zkušenost.
23.10.2012 v 11:00    

Jan Drda: Pane Duraj, máte pravdu v tom, že na místě jsem jako chodec nikdy nešel, ale to je tak všechno, na čem se shodneme. Na internetu nejsou jen mapy, ale velmi schopné aplikace, jako je Google Street View, takže celkem věrný obrázek o místě si lze udělat i z kanceláře od monitoru.

Nepopírám, že místo je to trochu krkolomější, ale právě o to větší pozor si chodci musí dávat. Pokud bych tam se svým dítětem šel, pečlivě bych ho upozornil, že tady musíme jít opatrně a dávat velký pozor - čili bych svojí odpovědnost nepřenechával na jiných a svou a jeho bezpečnost bych nevkládal do tupých značek či retardérů (tak jako tak nespolehlivých). Po sestoupení z posledního schodu bych se s ním zastavil (stejně jako před tisíci jinými přechody), rozhlédl se a v případě vyhodnocení přecházení jako bezpečného bych s ním přešel - co je na tom v tomto místě tak složitého?

Pokud povedeme děti od mala k tomu, že o jejich bezpečnost postaráno všelijakými dopravními zařízeními (semafor, značka, retardér), tak je to nejlepší způsob jak v nich podporovat přezíravost vůči vlastnímu úsudku.
23.10.2012 v 11:20    

Jan Drda: Nějak se jim to tady špatně řadí. Ale k věci - jak už jsem psal výše, střetávají se tady dva odlišné pohledy na řešení bezpečnosti přecházejících. Mohlo by vypadat, že ten můj pohled problematiku zlehčuje, ale není tomu tak - já jen na věc nahlížím ze širšího pohledu.

Nedomnívám se, že by tento přechod patřil mezi obzvlášť nebezpečné, takových přechodů jsou po Praze tisíce. Tenhle je navíc využíván jen minimálně, oproti ostatním. Coby odborníka mě přímo děsí představa, že jednou budou před každým přechodem retardéry, blikající světla, zpomalení nebo dokonce semafor. Povede to totiž k tomu, co jsem psal také výše - přecházející nabydou dojmu, že se jim nemůže díky těmto "vymoženostem" nic stát - a budou přecházet s prominutím jako prasata. A to nemluvím zdaleka jen o dětech. Přitom na druhou stranu řidič v záplavě blikání, zpomalování a hopsání na hrbech ztrácí přehled o provozu, je unavenější, nervóznější - a agresivnější.
24.10.2012 v 09:21    

Martin Duraj: Pane Drdo, nevím co vás vede k tvrdošijnému postoji který odmítá na tomto přechodu jakékoli změny. Pokud jste si z mých příspěvků všiml tak nenavrhuji žádné řešení, protože nejsem odborník na danou problematiku. Nevím zda je lepší zpomalovací retardér, semafor či jiné opatření, ale vím, že ten přechod je extrémně nebezpečný. Mrzí mě, že jste si nevzal k srdci moji dobře míněnou radu a to aby než se vrátíte do diskuze jste se šel na to místo opravdu podívat. Jinak souhlasím s vaším názorem, že přehnané nasazovaní techniky okolo všech přechodů by mohlo véct k větší nepozornosti chodců. Ale věřte TOTO NENÍ TEN PŘÍPAD. Prosím než budete opět reagovat, jděte se tam podívat. Pokuste se přejít ze strany těch schodů směrem k nádraží a pak mi napište své pocity. Hodně štěstí.
24.10.2012 v 09:42    

Chodci Sobě: Příspěvky se opravdu začaly řadit nějak zmateně, omlouváme se a zkusíme to napravit.
24.10.2012 v 10:02    

Petr Dlouhý: Pro zvýšení bezpečnosti na tomto přechodu by stačilo začít s tím, že se jeho zařízení uvede do pořádku. Přechod je vybaven blikajícími hranoly ve vozovce, ale když jsem tam projížděl na kole, tak jsem si nikdy nevšiml, že by blikaly. Barevná zebra by si také zasloužila nový nátěr.
24.10.2012 v 10:22    

Petr Dlouhý: Pro zvýšení bezpečnosti na tomto přechodu by stačilo začít s tím, že se jeho zařízení uvede do pořádku. Přechod je vybaven blikajícími hranoly ve vozovce, ale když jsem tam projížděl na kole, tak jsem si nikdy nevšiml, že by blikaly. Barevná zebra by si také zasloužila nový nátěr.
24.10.2012 v 10:22    

Durdilová C.: Dobrý den pane Drdo,
připojuji se k návrhu pana Duraje navštívit zmiňovaný přechod a za ideální čas obhlídky považuji ranní hodiny mezi 7.30-9.30. Držím Vám palce
24.10.2012 v 10:26    

Martin Duraj: Pan Dlouhý má naprostou pravdu. Přechod sice bliká ale naprosto neznatelně a speciální osvětlení nad přechodem se podle mě také nerozsvěcí. Možná že se zapíná v jiný čas než pouliční osvětlení (chodím tam okolo 18:30). Ale v tomto ročním období by mohlo svítit celý den. Je to temné místo a když už tam ta světla jsou tak proč je nevyužít.
24.10.2012 v 10:53    

Jan Drda: Výhledově se tam snad podívám, ale přesto se myslím můj názor nezmění. Spíš bych se zeptal Vás - kde berete jistotu, že po instalaci blikače či přisvětlení bude přechod bezpečnější? I tehdy budete muset při přecházení dělat ty samé úkony, které jedině a pouze vám zajistí bezpečné přejití vozovky.
26.10.2012 v 09:21    

Jan Drda: Výhledově se tam snad podívám, ale přesto se myslím můj názor nezmění. Spíš bych se zeptal Vás - kde berete jistotu, že po instalaci blikače či přisvětlení bude přechod bezpečnější? I tehdy budete muset při přecházení dělat ty samé úkony, které jedině a pouze vám zajistí bezpečné přejití vozovky.
26.10.2012 v 09:21    

Jan Drda: Výhledově se tam snad podívám, ale přesto se myslím můj názor nezmění. Spíš bych se zeptal Vás - kde berete jistotu, že po instalaci blikače či přisvětlení bude přechod bezpečnější? I tehdy budete muset při přecházení dělat ty samé úkony, které jedině a pouze vám zajistí bezpečné přejití vozovky.
26.10.2012 v 09:21    

Viktor: Přechod sám o sobě nijak zvlášť nebezpečný není. Co je rizikové, je vyústění schodů takřka rovnou do vozovky. Stačilo by tedy zábradlí, které by zabránilo tomu, aby někdo na přechod bezhlavě vpadnul. No a pak bychom měli situaci stejně "nebezpečnou", jako u tisíců jiných přechodů. Takže převážnou část problému by vyřešilo pár metrů trubek.

-
Ty, kteří by chtěli, aby se na každé místo, které se jim nepozdává, montovala technická zařízení za statisíce či miliony bych rád upozornil na jednu věc. Prachy došly. Zvykejte si na to, že stát i obce budou stále chudší a my se budeme muset sami o sebe starat mnohem víc.
27.10.2012 v 14:32    

2046: jo je to pitoma cesta, jezdi tam hodne aut a rychle. Dospelej chodec se tam boji prejit, natoz dite.
01.11.2012 v 13:34    

Chodci Sobě: Dobrý den pane Finke,
ona je tam asi nějaká prodleva, než se komentář objeví, občas se to stane, zkusíme ohledně toho kontaktovat programátora. Přebytečné komentáře jsme vymázli. Děkuji za pochopení.
19.11.2012 v 13:37    

Pavel Matoušek: Problémový je nejen samotný přechod těsně pod schody, ale celá ulice Goetheho včetně křižovatky u podjezdu pod tratí do ulice Papírenské. Není to tak dávno, co tu byla auta spíše výjimkou a šlo o vcelku poklidnou zónu. Dnes je celá ulice od přechodu až po podjezd prakticky trvale zacpána auty, jejichž řidiči, jak už tu taky někdo psal, minutu zdržení následně dohánějí zběsilou jízdou, přechod nepřechod. Já bych osobně v této ulici zavedl rychlost 20 km/h, zpomalovací prahy a další opatření znepříjemňující motoristům jízdu, třeba i včetně semaforu na přechodu. Ohleduplnosti se totiž chodec ze strany mnohých motoristů u nás zjevně nikdy nedočká, spíše naopak. Uvedenými opatřeními by aut snad ubylo. Beztak jde většinou o zbytečné jízdy do míst, kam jezdí slušně fungující veřejná doprava. Když na to přišli třeba v Berlíně a funguje to, není důvod, aby to obdobně nefungovalo i v Praze.
21.11.2012 v 08:53    

Martin Finke: Také si myslím, že řidiči existenci tohoto přechodu naprosto ignorují. Možná je problém v tom, že jde často o "zkratkaře", kteří si zkracují cestu přes Papírenskou, a ti (narozdíl od místních) se snaží si na rovném úseku kolem nádraží co nejvíc "nahnat". Zrovna tuhle sobotu jsem před jedním takovým hulvátem hodně svižně uskakoval - byl pěkně z kopce rozjetý a nemínil ani trochu přibrzdit. Kdybych neuskočil, byly by mi stejně dosavadní úpravy přechodu prd platné. Takže bych navrhoval omezit průjezd Papírenskou.
19.11.2012 v 11:39    

Martin Finke: Omlouvám se o násobné vložení svého příspěvku, ale po stisknutí tlačítka Uložit se vůbec nic nestane...
19.11.2012 v 11:41    

Katka: Podle me to nebezpecny prechod je - nejen z duvodu neprehlednosti a rychle jizdy aut, ale take kvuli autobusove zastavce pred vlakovym nadrazim - pokud tam zrovna stoji autobus (coz je dost blizko u prechodu) neni vubec videt, jestli neco jede/nejede. Takze tech nenezpecnych faktoru je tam vic. Nehlede na to, ze úpokud se chce clovek do Stromovky dostat z Dejvic/Bubence, tak vsechny pristupove cesty jsou dost prapodivne, co se tyka prechodu (treba soustava prechodu pod restauraci U Pramene, kde jsou prechody primo ve krizovatce a za zatackami ze vsech stran).
21.11.2012 v 11:19    

Viktor: Napadlo někoho zjistit, jak OPRAVDU nebezpečné místo to je?
V posledních pěti letech tam byl zraněn jeden chodec.

Hm?
24.11.2012 v 17:59    

Jana Turnovská: Napadlo Viktore. Do zmíněné mateřské školky chodí moje dcera. Běžte se tam podívat, prosím, osobně. Převeďte přes ten přechod sám 20 dětí ve věku 3-5 let, a pak nám sem napište o tom adrenalinu, který prožijete.
29.11.2012 v 09:01    

Jana Turnovská: Mimochodem.... kolik je nutné zranit lidí na přechodu, aby se podnět o zvýšené bezpečnosti přechodu začal řešit?
29.11.2012 v 09:03    

Jarmila Koňaříková: Souhlasím s pí. Turnovskou, že je důležité udělat opatření, aby se předešlo zranění chodců, nikoliv až poté, co jich "dostatečný" počet zraněn byl, jak doporučuje p. Viktor.
Pro informaci všem, kteří se o tento přechod zajímají: oficiální dopis podepsaný 3 mateřskými školkami a 2 základními školami z okolí byl odeslán Dopravní komisi MČ Prahy 6 s žádostí o řešení bezpečnosti přechodu na příštím zasedání komise.
29.11.2012 v 16:51    

Viktor: Poněkud demagogické hraní na city. Samozřejmě, že je lepší nehodám předcházet. Nemáme ale k dispozici neomezený objem prostředků a těžko asi můžeme snížit rychlost až k běžícímu muži s praporkem.
Jde tedy především o vytipování nejnebezpečnějších míst, tedy míst, kde investice do nějakého opatření přinese největší efekt. Také jde samozřejmě o to, najít rozumný kompromis mezi rychlostí a nebezpečností dopravy.
29.11.2012 v 20:23    

Petr Dlouhý: Viktore, z vašich příspěvků bohužel čiší snaha o to, aby se za žádných okolností nemusela automobilová doprava ani v nejmenším omezit, nikoliv snaha o kompromis.

Praha 6 i Praha vynakládají prostředky na čistě estetické projekty (květinový program, betonové květináče, revitalizace parků), nevidím tedy důvod, proč by se mělo něco dělat jen v případě že hrozí zranění nebo smrt. Přece úplně stačí, že se tam chodci necítí bezpečně, zvlášť když tam chodí děti do mateřské školy.

Otázka tedy spíš zní, jak najít vhodný kompromis - řešení přece nemusí být tak drahé ani nemusí zbytečně omezovat automobily. Zde v diskuzi už zazněli některé možnosti:
-obnovit nátěr přechodu
-prodloužit dobu svícení lamp nad přechodem
-zvíšit viditelnost světel integrovaných ve vozovce
-zábradlí pod schody
-svítící dopravní značky upozorňující na přechod
-semafor, případně semafor aktivovaný pouze na vyžádání

Skutečně se z 6 miliard investičních prostředků na dopravu v příštím roce nenajde nic na některé z těchto řešení?
29.11.2012 v 20:52    

Chodci Sobě: J. Koňaříková: Děkujeme za informaci o zaslání dopisu a za Vaši aktivitu. Držíme palce a budeme rádi, když nás o vývoji budete nadále informovat – díky!
30.11.2012 v 10:58    

Viktor: -> Petr Dlouhý
Automobilová doprava je omezena nejvyšší povolenou rychlostí, povinností dát přednost chodci na přechodu ... To je ten kompromis!

(Jste si jist, že by v dalších letech byly peníze na rozsvěcování značek, údržbu semaforu? Já ne. Těch blbin, co platíme, těch je už moc.)
30.11.2012 v 22:42    

Petr Dlouhý: Kdyby řidiči dávali chodcům na tomto přechodu přednost, tak tady ten podnět vůbec nemusí být. Řešením tedy může být to, že řidiči budou k dodržování pravidel postrčeni policejním dohledem, ale řekl bych, že to vyjde mnohem víc.

Jestliže nebudou peníze ani na provoz a údržbu, proč se tedy stále investují nepoměrně vyšší sumy do plánování a realizace velkých dopravních staveb, u kterých bude provoz stát nemalé částky?
01.12.2012 v 08:48    

Jana Turnovská: Jde i o zde mnohokrát zmiňovanou nepřehlednost té části silnice. Řidiči, kteří jedou předepsanou 50 a všimnou si na poslední chvíli chodců na přechodu, mají problém zastavit. Je to v podstatě nebezpečné místo pro všechny zúčastněné provozu. Pan Viktor, soudič z kanceláře, zkrátka odmítá připustit všechny rozumné argumenty. Jeho demagogické námitky mu byly mnohokrát vyvráceny a zkrátka oponuje podle mne jen z toho důvodu aby oponoval, a je ztráta energie mu ji investovat. Snaží se nejspíř řídit diskusi, auto jako cokoli jiného dle hesla: "JÁ jedu! Ostatní se třeba podělejte, je mi to fuk." No, taky přístup... smutný.
To: Jarmila Koňaříková - DĚKUJI!
01.12.2012 v 12:18    

Viktor: Rozumné argumenty? Nic takového tady nepadlo. Na skutečnost, že ze statistiky nehod jasně vyplývá, že nejde o nebezpečný přechod, nikdo věcně neodpověděl - zaznělo jen pár poněkud hysterických výkřiků.

Opravdu není možné budovat zařízení za miliony a ještě navíc zbytečně brzdit provoz jenom proto, že někdo má jakýsi zcela subjektivní pocit.
11.12.2012 v 23:51    

Jana Turnovská: Váš pocit od počítače sledující statistiky je na rozdíl od naší každodenní reality tedy objektivní? :)))
11.12.2012 v 23:56    

Viktor: Připouštím, že po tomto přechodu jste šla mnohem víckrát, než já. Ovšem Váš dojem, že jde o nebezpečný přechod je podložen ... pouze dojmem.
Můj dojem, že přechod samotný se nevymyká obvyklému stavu, je podložen statistikou - tvrdá fakta říkají, že v místě došlo v posledních letech k jediné nehodě.
Jde tedy o přechod někomu nepříjemný, nikoli však objektivně nebezpečný.

Jiná věc jsou ty schody, možnosti "vletět" na přechod rovnou by bylo vhodné bránit.
12.12.2012 v 08:51    

Jana Turnovská: Tento "můj" dojem sdílí všechny školy a školky v okolí, Viktore. Když za jediné číslo ze statistiky dosadíte lidský život, nebo hůře osobní zkušenost, každodenní risk se k této statistice připojit osobní zkušeností... přestane být číslo jedna nevýznamné. Skutečně jsem přesvědčená, že prostředky na to, trochu zlepšit bezpečí na malých nepřehledných silnicích alespoň v blízkosti škol a školek, tu jsou. To už ale bylo obhájeno výše. Osobně bych se kvůli tomu ráda vzdala všech blikacích předvánočních nesmyslů, jarních tulipánů na každém kroku, apod. A jsem přesvědčená že každý, koho se to týká. Každý, kdo si dokáže představit, že pokud jsou problém "peníze", pak to vnímám tak, že např. nadměrnými nesmyslnými "dekoracemi" jsme zaplatili lidský život, který má pro mne osobně nezměrnou hodnotu. Neberte to, prosím, opět, jako citové vydírání. Děkuji a loučím se.
12.12.2012 v 09:10    

Klára Rotgeri: Dobrý den pane Viktore, možná by bylo vhodné vyměnit "dojmy" a nebo čísla ze statistik za praktické a osobní zkušenosti. Bylo by velice milé, až budete mít čas pane Viktore, vzít si kočárek a sebou ještě jedno popřípadě dvě děti do 6 let . Pokud možno bez úhony sejít schody. Poskládat se všichni na ten malý plácek co je před silnicí. Zde pane Viktore dávejte opravdu veliký pozor a nepodceňujte situaci již mě jedno z dítek zakoplo a spadlo do vozovky. Je tam asi 0,5m prostoru. Přejděte vozovku a zkuste to ještě na druhou stranu. Prosím ještě jedno upozornění, málo které auto vám zastaví a jezdí tam opravdu jako blázni. Po vaší zkušenosti mě prosím odepište jestli je vše v pořádku nebo se mi to jen zdá a jsem pouze nemotorná. Přeji krásný den a hezké svátky. Klára Rotgeri
12.12.2012 v 13:07    

Viktor: Jezuskote.
Vždyť píšu, že problém jsou schody a možnost vletět rovnou na přechod. Už kdesi na začátku diskuse jsem zmiňoval, že i obyčejný kus zábradlí by možná pomohl.

Mám-li blbě vyřešené schody a chodník, je žádoucí dát je do pořádku, nikoli vymýšlet retardéry a světýlka. A už vůbec ne semafor (všimla jste si, že ze stísněného prostoru u přechodu lidé častěji přebíhají na červenou, než ze širokého chodníku?).
12.12.2012 v 15:05    

Klara Rotgeri: Dobrý den pane Viktore, je mi opravdu jedno jestli tam daji pro bezpecnost zabradli, semafor, retarder ci se tam postavi hradni straz..., ale byla by jsem mile potěšena kdyby se o této záležitosti jednalo seriozně a ne jen za každou cenu se vyjadit. V místní školce mám dvě zdravé a krásné děti a byla bych štasná, aby to tak zůstalo. Preji krasny zbytek dne.
12.12.2012 v 16:52    

Viktor: No vidíte, a paní Jarmila Koňaříková by tam (nejspíš ve snaze za každou cenu se vyjádřit) hned cpala jedině zákaz, omezení a retardér.
13.12.2012 v 00:55    

Jarmila Koňaříková: Dobrý den, ráda bych navrhla ukončit tuto diskuzi, neboť dle mého názoru k ničemu nevede a ubírá čas všem zapojeným. Ještě jednou bych zopakovala, že oficiální podnět podepsaný zástupci rodičů a ředitely/ředitelkami okolních MŠ a ZŠ byl zaslán dopravní komisi Prahy 6 a ta se jím bude zabývat na zasedání v lednu. Všechny pak budu na tomto fóru informovat. Názor pana Viktora, ač se pasoval do role samozvaného posuzovatele a schvalovatele této kauzy, je tedy naprosto irelevantní.
13.12.2012 v 09:39    

Martina Boledovičová: Prominte, ale jsem opravdu vděčná, že paní Koňaříková věnuje svůj čas "veřejnému zájmu" a aktivně začala řešit problém, který je na první převedení dětí na druhou stranu naprosto zřejmý. Naopak vůbec nechápu, kde berete svůj čas pane Viktore a z jakého důvodu ironizujete dobrou věc a proč. Opravdu si myslíte, že statistiky mají být ukazatelem pro změnu? To snad nemyslíte vážně. Že by se měly nebezpečné věci měnit na základě toho, až se tam stane nehoda? Prostě ten přechod nebezpečný a nestandartní je. Prudké schody u žádného jiného přechodu neznám, ani mini místo na na zastavení, auta jezdí rychle a obvykle zastaví až 3. auto, protože ty první to ani nestihnout. Ano, také fakt, že je tam nádraží, školka o pár metrů výše škola je také snad jasný objektivní důvod. X krát tady zazněly rozumné argumenty. Jestli vám vadí, že by auta měla např. retardérou zpomalit na rychlost, kterou by měla vlastně správně jezdit a tím pádem by se eliminovalo riziko, myslím si, že je to zájem sobecký. Jestli si myslíte, že nejsou peníze, tak prostě jsou - např. ty krásné záhonky na Kulaťáku. Moc zdařilá propagace Prahy 6 je, že zde jsme doma. Doma se máme cítit bezpečně. My se na tomto místě opravdu bezpečně necítíme, dokonce Vám řeknu, že mám z toho místa strach. Jestli to považujte za dojmy, jsou to dojmy mnoha rozumných lidí. Ne názor hysterických maminek, které neumějí své děti převést na druhou stranu a prosím Vás o to, abyste naše názory neironizoval. Děkuji
13.12.2012 v 09:40    

Viktor: Potvrzujete, že problém není ve vlastním přechodu, ale ve schodech a chodníku. Tak proč nenavrhujete rekonstrukci schodů místo výstavby překážek ve vozovce?

- - -
Četnost dopravních nehod je docela rozumný ukazatel pro ohodnocení bezpečnosti nějakého místa a odmítat jej je známka iracionálního přístupu.
13.12.2012 v 20:47    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Goetheho, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Katastrofální stav chodníku v ulici Na Petynce

Praha 6, 07. červen 2012 S odpovědí

Nesvítící lampy na cestě do Stromovky

Praha 6, 18. říjen 2013 Vyřešený

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše

Praha 1, 15. březen 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty