Úzký chodník a 90% vozidel ignoruje max. povolenou rychlost

V ulici V Podbabě vozidla permanentně ignorují zónu 30km/hod. a cca 90% vozidel překračuje nejvyšší povolenou rychlost. Značka omezující rychlost je navíc nevhodně umístěná a také pomalovaná. Některá vozidla, včetně nákladních, zde jezdí dokonce více než dvojnásobně vysokou rychlostí. V této ulici je střídavě velmi úzký a o něco málo širší chodník, bez zábradlí či svodidel a pro chodce je pohyb po chodníku, vedle rychle projíždějících vozidel, velmi nebezpečný. V této ulici je velký pohyb kočárků, je zde i školka. Cyklisté se bojí jezdit po vozovce a tak naprostá většina jezdí po chodníku, což dále navyšuje rizika pro chodce.

Možná řešení této situace, seřazeno dle vhodnosti použití:
1) semafor řízený radarem

2) opatření chodníku zábradlím nebo svodidly

3) doplnění dalších dopravních značek omezujících rychlost (v obou směrech) a důsledná a pravidelná kontrola rychlosti (Policie zde neměří nikdy)

Zaslal: Tomáš Bratka, 05.10.2012 v 10:27

Praha 6-
 
 
 

V Podbabě, Praha 6

Aktualizace podnětu

19.10.2012

Tomáš Bratka přidal následující aktualizace podnětu:

Vážený pane Hardte,
děkuji za Vaši odpověď a čas, který jste tomuto tématu věnoval. Je mi líto, že z mého příspěvku
nebylo na první pohled patrné, že zde jde především o rychle jezdící auta, která kvůli místním podmínkám
ohrožují chodce. Rozhodně se tato diskuse neměla ubírat směrem k polemice o možném
rozšíření chodníků - to zcela jistě nebyl můj záměr.

Proto bych rád doplnil informace, které jsem sumarizoval po diskusi s místními obyvateli.

Doplňuji i odkazy na pořízené video záznamy:

http://youtu.be/9UNmDXfPRrA
http://youtu.be/Hbigq5PnloU
http://youtu.be/u3EzOrNiUT4


- Občané žijící v ulici V Podbabě zcela jistě souhlasí a podporují místní občanské sdružení,
které se zasazuje o zachování přirozeného rázu Šáreckého údolí.
Nám tu ovšem jde pouze a jen o dodržování snížené rychlosti a snažíme se nalézt možnou
cestu jak toho docílit. Uvítali bychom, kdyby nám v tom naše obec pomohla.

- Obruby, které jste zmínil ve své odpovědi, byly nepochybně zvednuty. V každodenním provozu však
pozorujeme často situace, kdy na jednom vjezdu vozidlo najede na chodník a na druhém sjede zpět
na silnici aniž by při tomto manévru přibrzdilo (to se stává, když se vozidla vyhýbají). Takto si počínají i autobusy MHD nebo nákladní vozidla.


- Chtěli bychom zdůraznit sníženou rychlost přinejmenším jednou další výraznou značkou.
Z okolí (Hanspaulka, u Hydrometeorologického ústavu, okolní vesnice) vidíme,
že jsou v oblasti snížené rychlosti umístěny výrazné značky vpravo u silnice (např. ty s fotkou dětí),
nebo světelné cedule blikající, světelné cedule ukazující aktuální rychlost auta,
zpomalující semafory nebo radary. V naší ulici je značka pouze jedna, a to před viaduktem a po levé
straně vozovky - zde je sice dobře viditelná, například na mnou pořízené fotografii, ovšem
při odbočování vozidla z ulice Podbabská, kde je velký provoz rychle jezdících vozidel, dbají
řidiči především na to, aby se při křížení pruhu protijedoucích vozidel nedostali do kolizní
situace a nezbývá již mnoho času na to, aby věnovali pozornost vlevo umístěné
pomalované značce omezující rychlost. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit jev, že po podjetí
viaduktu téměř žádné vozidlo danou maximální rychlost nedodržuje.

- Chtěl bych Vás požádat o doplňující vysvětlení, jak by mohl radarem řízený semafor škodit. Máte prosím k dipozici
analýzy škodlivého vlivu těchto radarů, které jsou již v ČR instalovány (např. v sousedních
Horoměřicích), abychom mohli tuto variantu zcela vyloučit?
Radar je nově například umístěn i na Praze 6 v ulici Horoměčická, kde se chodci v zásadě
nikdy nepohybují a nedochází zde ani k dopravním nehodám. Z toho si dovoluji usuzovat, že umístění
radaru není pro obec otázkou financí.
Uvítali bychom vstřícný krok v podobě instalace cedule s radarem a statistikou provozu, což
představuje investici 40500 Kč - a pokud by to mělo výrazně ovlivnit rozpočet obce, jsme ochotni
se na pořízení tohoto zařízení částečně podílet.

- Jak můžete vidět na video příspěvcích, vozidla skutečně rychlost nedodržují a zbudované zpomalovací
prahy jsou zcela nefunkční (investice do zbudování prahů tak reálně přichází vniveč). V momentě, kdy se vyhýbají
dvě větší vozidla tak jejich obrys již zasahuje na chodník a přímo tak ohrožují chodce! Je zde i několik případů,
kdy chodci byli takto vozidlem přímo atakováni - a je pouze štěstí, že zatím nedošlo ke zranění,
které by vyžadovalo obdornou pomoc. Z dosavadního pozorování vyplývá, že k nedodržování rychlosti
dochází v průběhu celého dne.

Chtěl bych Vás tímto požádat o vyjádření k výše uvedeným podnětům a návrhům.
Já a mnoho dalších obyvatel z ulice V Podbabě věříme, že nám s danou problematikou dokážete pomoci.

Děkuji,
Tomáš Bratka



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 16.10.2012 15:59

Vážený pane Bratko,

Vámi popsanou situaci na komunikaci V Podbabě rozhodně nepovažujeme za tak vyhrocenou, jak uvádíte ve svém příspěvku. Po zdařilé rekonstrukci komunikace došlo jak k rozšíření chodníku, tak zvednutí obrub, což vedlo k rapidnímu nárůstu bezpečnosti pěších. K zásadnějšímu rozšíření chodníků nedošlo mimo jiné i odporem občanských sdružení, která tvala na zachování přírodního rázu potoka a nesouhlasila se zásahem do profilu potoka. Na jižní straně komunikace jsou zase přilehlé objekty blízko vozovky. V rámci omezení daných šířkovým uspořádáním komunikace bylo dosaženo maxima možného. Instalované dopravní značení je naprosto zřetelné a v jeho umístění neshledáváme nedostatků a jeho četnost je naprosto dostačující; o zužování stávajícího chodníku instalací svodidel, či zábradlí, neuvažujeme. Instalaci Vámi navrženého semaforu považujeme za zcela nadbytečnou, až škodlivou. Vaše oznámení o přestupkovém jednání cyklistů a podezření na nerespektování nejvyšší povolené rychlosti ze strany motoristů, jsme předali Policii ČR.

S pozdravem


Jiří Hardt
referent odboru dopravy a životního prostředí
ÚMČ Praha 6



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

D.J.Marusičová: Ráda bych přidala komentář k naprosté nefunkčnosti zpomalovacích pruhů, a to v obou směrech v ulici. Možná by pomohlo je udělat tak, aby plnily svůj účel, a ne tak, aby pouze symbolicky ohraničovaly začátek a konec rovného úseku v ulici.
05.10.2012 v 14:45    

Jarka Koňaříková: Vážený pane Hardte,
Auta zde opravdu nemají problém retardér přejet bez ubrání plynu.
Dle mého názoru jedna cedule omezující rychlost umístěná vlevo u silnice před vjezdem pod viadukt je velmi snadno přehlédnutelná. Všude v okolí vidíme v úsecích s omezenou rychlostí výrazné značky, světelné cedule ukazující aktuální rychlost auta, semafory zastavující rychle jedoucí auta, radary apod. Předpokládám, že doplnit jedno dopravní značení, ideálně světelné, v každém směru není tak velká investice.
Děkujeme za vstřícné řešení. Jako matka s dvěma malými dětmi velmi ocením, když se rychlost v ulici sníží a nebudou nás na úzkém chodníku míjet o centimetry auta řítící se velkou rychlostí.
Jarka Koňaříková
17.10.2012 v 22:32    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



V Podbabě, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Dlabačov nebezpečný přechod

Praha 6, 07. duben 2022 Vyřešený

Přerůstající zeleň do chodníku

Praha 6, 17. říjen 2012 Vyřešený

Parkování vraku

Praha 10, 01. červen 2020 Vyřešený

Cyklostezka Křeslice-Průhonice

Praha - Křeslice, 29. únor 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty