19.10.2012
Tomáš Bratka přidal následující aktualizace podnětu:
Vážený pane Hardte,
děkuji za Vaši odpověď a čas, který jste tomuto tématu věnoval. Je mi líto, že z mého příspěvku
nebylo na první pohled patrné, že zde jde především o rychle jezdící auta, která kvůli místním podmínkám
ohrožují chodce. Rozhodně se tato diskuse neměla ubírat směrem k polemice o možném
rozšíření chodníků - to zcela jistě nebyl můj záměr.
Proto bych rád doplnil informace, které jsem sumarizoval po diskusi s místními obyvateli.
Doplňuji i odkazy na pořízené video záznamy:
http://youtu.be/9UNmDXfPRrA
http://youtu.be/Hbigq5PnloU
http://youtu.be/u3EzOrNiUT4
- Občané žijící v ulici V Podbabě zcela jistě souhlasí a podporují místní občanské sdružení,
které se zasazuje o zachování přirozeného rázu Šáreckého údolí.
Nám tu ovšem jde pouze a jen o dodržování snížené rychlosti a snažíme se nalézt možnou
cestu jak toho docílit. Uvítali bychom, kdyby nám v tom naše obec pomohla.
- Obruby, které jste zmínil ve své odpovědi, byly nepochybně zvednuty. V každodenním provozu však
pozorujeme často situace, kdy na jednom vjezdu vozidlo najede na chodník a na druhém sjede zpět
na silnici aniž by při tomto manévru přibrzdilo (to se stává, když se vozidla vyhýbají). Takto si počínají i autobusy MHD nebo nákladní vozidla.
- Chtěli bychom zdůraznit sníženou rychlost přinejmenším jednou další výraznou značkou.
Z okolí (Hanspaulka, u Hydrometeorologického ústavu, okolní vesnice) vidíme,
že jsou v oblasti snížené rychlosti umístěny výrazné značky vpravo u silnice (např. ty s fotkou dětí),
nebo světelné cedule blikající, světelné cedule ukazující aktuální rychlost auta,
zpomalující semafory nebo radary. V naší ulici je značka pouze jedna, a to před viaduktem a po levé
straně vozovky - zde je sice dobře viditelná, například na mnou pořízené fotografii, ovšem
při odbočování vozidla z ulice Podbabská, kde je velký provoz rychle jezdících vozidel, dbají
řidiči především na to, aby se při křížení pruhu protijedoucích vozidel nedostali do kolizní
situace a nezbývá již mnoho času na to, aby věnovali pozornost vlevo umístěné
pomalované značce omezující rychlost. Jinak si totiž nedokážeme vysvětlit jev, že po podjetí
viaduktu téměř žádné vozidlo danou maximální rychlost nedodržuje.
- Chtěl bych Vás požádat o doplňující vysvětlení, jak by mohl radarem řízený semafor škodit. Máte prosím k dipozici
analýzy škodlivého vlivu těchto radarů, které jsou již v ČR instalovány (např. v sousedních
Horoměřicích), abychom mohli tuto variantu zcela vyloučit?
Radar je nově například umístěn i na Praze 6 v ulici Horoměčická, kde se chodci v zásadě
nikdy nepohybují a nedochází zde ani k dopravním nehodám. Z toho si dovoluji usuzovat, že umístění
radaru není pro obec otázkou financí.
Uvítali bychom vstřícný krok v podobě instalace cedule s radarem a statistikou provozu, což
představuje investici 40500 Kč - a pokud by to mělo výrazně ovlivnit rozpočet obce, jsme ochotni
se na pořízení tohoto zařízení částečně podílet.
- Jak můžete vidět na video příspěvcích, vozidla skutečně rychlost nedodržují a zbudované zpomalovací
prahy jsou zcela nefunkční (investice do zbudování prahů tak reálně přichází vniveč). V momentě, kdy se vyhýbají
dvě větší vozidla tak jejich obrys již zasahuje na chodník a přímo tak ohrožují chodce! Je zde i několik případů,
kdy chodci byli takto vozidlem přímo atakováni - a je pouze štěstí, že zatím nedošlo ke zranění,
které by vyžadovalo obdornou pomoc. Z dosavadního pozorování vyplývá, že k nedodržování rychlosti
dochází v průběhu celého dne.
Chtěl bych Vás tímto požádat o vyjádření k výše uvedeným podnětům a návrhům.
Já a mnoho dalších obyvatel z ulice V Podbabě věříme, že nám s danou problematikou dokážete pomoci.
Děkuji,
Tomáš Bratka
05.10.2012 v 14:45