Pokud dojde ke zmíněnému zjednosměrnění či zaslepení ulice Ke Spořilovu, tak by bylo vhodné, aby se to netýkalo cyklistů. Odstrašující příklady tohoto řešení je např. ulice Rabakovská, Niederleho.
18.10.2012 v 11:31
Pěší cesta ze Spořilova do Záběhlic ulicemi Ke Spořilovu a U Záběhlického zámku je léta v otřesném stavu.
Bráno ve směru od Spořilova: Pokud chodec použije přechod přes ulici Na Chodovci, skončí na rohu ulice K Vodě (foto 1). Tady mu nezbývá, než přeběhnout frekventovanou ulici - naproti ale není chodník, jen z výjezd z garáží. Pokud by se chtěl přebíhání silnice vyhnout, nezbývá než se vydat po vyšlapané pěšině (foto 2).
V každém případě cesta dále pokračuje úzkým 'chodníkem', ještě zúženým přerůstajícími keři (foto 3), dále rozpadající se pěšinou skrze skupinu náletových stromů (foto 4 a 5). Další cesta ulicí U Záběhlického zámku je přijatelná až k ústí ulice Za potokem, kde zejména ve všední slouží cesta jako parkoviště a tedy nezbývá, než se vydat mezi auta do silnice (foto 6). Pokud tam auta náhodou zrovna neparkují, bývá v tomto místě obstojné bahno. Pak zbývá překonat uzoučký chodník na mostě přes Botič (foto 7)... Aby se chodec ocitl na křižovatce se Záběhlickou ulici 'U lípy', kde ovšem není žádný přechod. Ten je dál za křižovatkou u hotelu Na zámečku.
Netřeba zdůrazňovat, že cesta je naprosto nepoužitelná pro kohokoliv se sníženou pohyblivostí, o vozíčkářích ani nemluvě.
Zaslal: Filip Zach, 02.09.2012 v 22:45
Dobrý den,
požadavek na úpravy v ulici U Záběhlického Zámku dle přiložených obrázků jsme zaslali na TSK hl. m. Prahy již dne 13.7.2012. Před křižovatkou s ulicí Za potokem požadujeme vytvořit přechod pro chodce, po kterém by chodci přešli na levou stranu ulice ve směru do Záběhlic, po které by chodci bez potíží došli až k přechodu přes ulici Práčskou u zastávky U Lípy.
Chybějící přechod v ulici Ke Spořilovu leží na území Prahy 4, je potřeba řešit s nimi, málo frekventovaný vjezd do garáží však lze za stávajícího stavu využít k přemístění z levé strany ulice na navazující pravostranný chodník.
Chodníček na obrázku č. 3 a pěšina z obr. č. 4 a 5 vede po pozemku, který není ve vlastnictví hl. m. Prahy, TSK proto dle svých slov nemůže jeho úpravu zajišťovat.
V rámci stavby viz článek http://chodcisobe.cz/praha/podnety/358/nebezpecne-prechazeni by měl vzniknout podél vozovky, tedy po obvodu skupiny náletových stromů, chodník, který by pěšinu z obr. 4 a 5 nahradil.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
09.09.2012 v 15:35