Novovysocanska odboceni do Spojovaci signalizace pozor chodci

Pri odbocovani z novovysocanske pred Gymnaziem doprava smer spojovaci se spusti zelena pro auta a zaroven zelena na prechodu pro chodce. Na semaforu pro auta neni upozorneni na to ze tam zaroven pujdou chodci. Ridici aut to pri rozjezdu na zelenou nevidi, prechod je za rohem. Nestihnou mnohokrat zastavit. Po prechodu chodi hodne lidi vcetne zaku skol. Je treba s tim neco udelat.

Zaslal: Lukas Buchta, 15.08.2024 v 13:14

Praha 9-

Novovysočanská, Praha 9

Aktualizace podnětu

26.08.2024

Technická správa komunikací hl.m. Prahy, a.s. přidal následující aktualizace podnětu:

Vážený pane Buchto,

děkujeme Vám za podnět k nastavení světelné signalizace na křižovatce Spojovací – Novovysočanská, který Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. prověřila s následujícím stanoviskem:

Situace, kdy odbočující vozidla přejíždí přes přechod pro chodce v době volna pro chodce nebo v době vyklizování přechodu je běžná na většině řízených křižovatek a není v rozporu se zákonem č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Dle tohoto zákona řidič jedoucí na signál se zeleným plným kruhovým světlem „Volno" může pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím po přechodu pro chodce, a to bez ohledu, svítí-li na chodeckém návěstidle zelená či červená.

Pro větší bezpečnost přecházejících chodců jsou dle pražských standardů uměle odsouvány začátky volna pro vozidla tak, aby nezačínala dříve než volna na souběžných chodeckých přechodech. Z důvodu větší bezpečnosti přecházejících chodců začíná na řešeném přechodu chodecké volno o 2 sekundy dříve než volno pro vozidla jedoucí z Novovysočanské ulice.

Vzhledem k odsazenému přechodu přes Spojovací ulici jsou řidiči odbočující z Novovysočanské ulice upozorněni na přecházející chodce pomocí signálu přerušovaného žlutého světla ve tvaru chodce (S 7), který bliká po celou dobu chodeckého volna na přechodu pro chodce přes Spojovací ulici a následně ještě 9 sekund po jeho konci, tedy po vyklizovací dobu chodců. Doplňujeme, že trvale svítící signál žlutého světla ve tvaru chodce (S 4a) se umísťuje výhradně vedle vozidlových návěstidel se směrovými signály.

V zastavěném území jsou přechody pro chodce umísťovány v prostoru křižovatky standardně obvykle na všech ramenech křižovatky a řidiči musí s možným přecházením chodců počítat. Na řešené křižovatce mají odbočující vozidla dostatečný rozhled na souběžné přechody.

Zabránění současnému volnu vozidel a souběžných přechodů pro chodce by znamenalo jejich rozfázování. Vložení samostatné fáze s volnem pro chodce ve všech směrech sice technicky možné je, takové řešení však nemůžeme podpořit, neboť by to vedlo k výraznému snížení kapacity křižovatky, zdržování vozidel včetně MHD, zvýšení emisí hluku a škodlivých látek.

Světelná signalizace na této křižovatce funguje dle platného a schváleného dopravního řešení a nevyžaduje úpravy.

S pozdravem

Technická správa komunikací hl.m. Prahy, a.s.



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Žádné komentáře

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Novovysočanská, Praha 9

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Úklid nepořádku

Praha 9, 13. únor 2023 Vyřešený

Nefunkční semafor, už několik týdnů!

Praha 2, 11. březen 2014 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty