Žádné komentáře
Retardér a silniční zrcadlo
Prosím o instalaci zrcadla a retarderu před křižovatkou, přechodem pro chodce v ulici Nad Hradním Potokem.
Je to křížení ulic Veleslavínská a Nad Hradním Potokem u Veleslavínské ho zámečku.
Velké riziko srážení chodce na přechodu pro chodce, protože řidiči jedou rychle před přechodem a nevidí za roh křižovatky. Roh křižovatky je zeď Veleslavínskeho zámku. Já jako chodec nevidím do vozovky a řidič nevidí chodce. Několikrát se mi stalo, že mě řidič skoro nabral. Situace je ještě horší, že si je vědom,že z levé strany nic nejede,tak do křižovatky do slova vlétne.
Prosím o vyřešení. Děkujeme
Zaslal: Jiří Komórka, 12.06.2024 v 14:29

Nad hradním potokem, Praha 6
Aktualizace podnětu
24.06.2024
Ing. Dana Charvátová - vedoucí odboru, Odbor dopravy a životního prostředí přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
podnět téhož obsahu jsme řešili minulý týden (náhoda?). Místo se nachází v křižovatce v intravilánu a tam přechod musí řidič očekávat a tento je dobře patrný (není schovaný za zlomem nivelety apod.). Jinými slovy, normální řidič, pokud nemá náležitý rozhled, zvýší pozornost a zpomalí a takových je stále většina. Dopravní zrcadlo se užívá pro vzájemný rozhled mezi vozidly a není nám známo místo, kde by bylo užito pro rozhled pěších na přijíždějící vozidla a tento námět byl při konzultaci s dotčeným orgánem v oblasti bezpečnosti silničního provozu - Policií ČR shledán jako nereálný. PČR nepovažuje za nezbytné ani umístění retarderu. Pokud se přecházející zastaví na nástupní hraně (u okraje vozovky) na levé straně přechodu, vidí do určité vzdálenosti na přijíždějící vozidla napřímo (odhadem na 15 m) a jakmile vstoupí do vozovky, úhel rozhledu se vzápětí zlepšuje. Součet reakční a brzdné dráhy činí pro rychlost 30 km/h (jsme v zóně 30 a byť řidič nemusí dávat při pravém odbočení přednost v jízdě, poloměr nároží mu neumožní jet o mnoho rychleji) cca 13 m, tudíž řidič má čas zastavit. Přesto vnímáme, že rozhledové poměry nejsou ideální, pročež na základě minulého podnětu se připravuje doplnění vodicí čáry, která bude začínat o značky "dej přednost v jízdě" a povede až k začátku přechodu, přičemž se bude postupně odpoutávat od okraje vozovky a zúží tak průjezdný profil u přechodu na nezbytné minimum 3,0 m. Čára bude podpořena umístěním sloupku těsně před přechodem. Tato úprava tak zkrátí volnou délku přechodu a vytvoří bezpečný prostor pro zastavení chodce na místě s lepším výhledem na vozidla.
S pozdravem
Ing. Dana Charvátová
vedoucí odboru
Odbor dopravy a životního prostředí
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 601/23, Praha 6
Komunikace o řešení podnětu
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.