Problematický přechod přes ul. M. Horákové (Letenské nám.)

Provoz na křižovatce ulic Milady Horákové, Nad Štolou a Korunovační je velice intenzivní. Čekací doba na zelenou na přechodu přes ulici Milady Horákové je velice dlouhá, trvá několik minut. Když pak konečně naskočí, trvá tak krátce (cca 2 sekundy), že chodci nestačí dojít ani do poloviny přechodu (viz foto). Navíc auta odbočující na přechod z ulice Nad Štolou mají zelenou současně s chodci. Jakmile naskočí pro chodce červená, což je velmi brzo, auta na přechod najíždí a chodce ohrožují. Přechod je také velice dlouhý, což činí přecházení nepříjemným, nepřehledným. Domnívám se, že by bylo žádoucí prodloužit zelenou pro chodce, zkrátit jejich čekací dobu a seřídit světelnou signalizaci tak, aby auta neměly zelenou současně s chodci. Děkuji předem za vyřešení tohoto problému.

Zaslal: Míla Janišová, 09.02.2012 v 13:08

Praha 7-

Letenské nám., Praha 7

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 20.02.2012 14:56

Dobrý den,

celá křižovatka je komunikacemi I. třídy, kde státní správu provádí odbor dopravy Magistrátu hl.m. Prahy, kam připomínku předáváme. Současně sdělujeme, že celá křižovatka bude změněna v letních měsících v souvislosti s pokračováním výstavby městského okruhu, proto věříme, že dojde k nápravě stávajícího stavu.

Hezký den
Miloslava Vitásková
vedoucí odboru dopravy MČ Praha 7



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 23.02.2012 10:16

Dobrý den,

k dotazu na intervaly světelné signalizace na Letenském náměstí sděluji, že v 06-09/2012 proběhne celá rekonstrukce Letenského náměstí , a to jak chodníky, tak vozovky a součástí této rekonstrukce bude i vytvoření ostrůvků ve vozovce pro chodce a celá změna signalizace. Dovolím si potvrdit, že tato záležitost bude definitivně vyřešená.

S úctou Josef Neuberg, zástupce starosty MČ P7



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

kasme: V létě se dočkáte...
http://www.praha7.cz/doprava/vizualizace-uprav-letenskeho-namesti.html

Také můžete využívat "bezpečnější" přechod u ulice Šmeralova :)
10.02.2012 v 22:08    

Martin Šubrt: Pokud budou peníze a akce proběhne, přechod bude skutečně dle obrázku rozdělen. Současně bude "seřízena signalizace" dle nového dopravního řešení.

Délka volna pro chodce nesmí být nikde v Praze kratší než 5 sekund, tj. 2 sekundy opravdu volno pro chodce trvat nemůže. Pokud by tomu tak bylo, tak jde o poruchu, nikoli záměr.

Jinak na každém semaforu je dopravní řešení uděláno tak, že doba pro přecházení chodců se rovná součtu délky jejich zelené a takzvané vyklizovací doby. Tj. chodec má i po naskočení červené dost času, aby došel na druhou stranu ulice.

Samozřejmě odbočující auta mu musí dát vždy přednost, ale jiný směr (tramvaje auta křížem) do doby, než dojde, volno nedostane.

Ano, docházet na červenou je nepříjemné, ale je třeba si uvědomit, že po naskočení červené pro toho chodce ještě celá křižovatka čeká v tomto případě odhadem tak 17 sekund, jakoby v posledním okamžiku zelené do vozovky vkročil poslední chodec. Ten chodec musí dostat šanci běžnou rychlostí dojít na druhou stranu.

Tj, když se zelená pro chodce prodlouží, stejně se pak nic nemění. Po naskočení červené musí pořád ta křižovatka čekat dalších 17 sekund, kdyby zase v poslední vteřině své zelené vkročil do vozovky poslední chodec. Tj. když padne zelená, je to signál na takto zatížených křižovatkách hlavně k tomu, aby chodci vykročili. Kvůli tomu vyklizovacímu času se pak bohužel jde už většinu času na tu červenou.

V tomto místě bude tedy přechod rozdělen, ale obecně by pomohla legislativní úprava, aby o tom, že běží interval, kdy chodec dochází a kdy je chráněn, byl jasně srozumitelný i řidičům.

Protože je moc semaforů a chodci chodí masově na červenou, řidiči už chodce nerespektují ani při tomto docházení. Kdyby po volnu na přechodu například červený panáček blikal, tj. další chodec už by nesměl do vozovky vkročit, ale všichni by věděli, že ostatní docházejí po svém volnu, bylo by to srozumitelné i pro řidiče. Případně jsou varianty žlutého panáčka apod... Obecně jde o to nějak sdělit chodci i řidiči, že už sice nemá chodec zelenou, ale nejde na červenou, jen přechod vyklizuje a má být chráněn.
18.02.2012 v 13:18    

Filip Blažek: Pane Šubrte, problém není v tom, že lidé chodí na červenou, problém těchto tří křižovatek je dvojí:
1) doba, po kterou chodcům svítí zelená, nestačí k bezpečnému přechodu, neboť autům svítí zelená ve chvíli, kdy jsou ještě chodci, kteří VYŠLI NA ZELENOU, stále ve vozovce, obzvláště pokud jde o lidi starší, matky s dětmi apod. Chodec NEMÁ šanci, ani když jde běžnou rychlostí, pokud nestojí v první řadě a nevyrazí v té sekundě, kdy padne zelená;
2) intervaly jsou nekonečně dlouhé, přitom např. v noci nebo o víkendu jsou ulice pusté a není důvod čekat několik minut na zelenou (osobně mimo špičku přecházím na červenou, u tohoto konkrétního přechodu se za to nestydím a považuji to za rozumné řešení)
20.02.2012 v 15:45    

Martin Šubrt : Filip Blažek: Já jsem ale o chození na červenou na tomto místě nic nepsal. V závěru příspěvku jsem psal pouze o tom, že to, že chodci chodí na červenou jinde. A to často způsobuje, že auta do nich najíždí i v případě, že DOCHÁZEJÍ po zelené, ale už svítí červená. Proto jsem psal o tom, že odbočující řidič by výrazněji potřeboval informaci, že chodci, co vyšli na zelenou a jsou stále na přechodu, ještě docházejí a skutečně mají na přechodu být.

Princip návrhu řízení křižovatky je takový, že VŽDY musí chodec vstoupící do vozovky v poslední sekundě svého volna běžnou rychlostí dojít na druhý konec přechodu, aniž by dostala volno auta. Výjimkou jsou auta, co do přechodu odbočují, protože ta mají volno současně s chodcem a musí mu dát přednost. Samozřejmě na této křižovatce není oproti těmto normovým hodnotám žádná rezerva a kdokoli starší a pomalejší už skutečně má problém dojít na drhou stranu. A právě proto je připraveno nové řešení všech tří přechodů, které by mělo situaci alespoň částečně zlepšit, byť ani v novém stavu to asi úplně ideální nebude.

Uvědomte si jednu věc. Když prodloužím volno pro chodce třeba o 10 sekund, pořád budou chodci, i starší, kteří vkročí do vozovky v poslední sekundě tohoto volna. A pak se jim stane opět totéž, půjdou-li běžnou rychlostí, dojdou, půjdou-li pomalu, opět do nich auta budou najíždět. Tady je řešení nikoli v prodloužení volna pro chodce, ale spíše v prodloužení tzv. mezičasů do volna pro auta. To je ale postup, který se zatím moc neuplatňuje a to je možná škoda.
20.02.2012 v 20:07    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Letenské nám., Praha 7

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Zvlněný chodník

Praha 7, 12. březen 2013 Vyřešený

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská

Praha 7, 21. únor 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty