Vytvorenie zastavky pri Vozovni Kobylisy

Dobry den, od p. Klimesovej z programu Bezpecne cesty do skol som dostala tip na Vasu webovku a mala by som pre vas jeden tip na bezpecnu cestu do a zo skoly/skolky, ktoru denne min. 2krat absolvujem so svojimi detmi do skol(k)y a na kruzky.

Ide o ulice Maskova - Hornatecka - Zernosecka, po ktorej musi prejst kazdy, kto ide od Cimickeho haja na zastavku autobusu c. 183 Vozovna Kobylisy. Ci uz su to rano deti, ktore sa zo sidliska Kobylisy presuvaju do institucii autobusom smer Simunkova-Dablice, alebo poobede deti, ktore sa vracaju zo skol na Hovorcovickej.
Na prechode pre chodcov na 4prudovej ceste Ustecka/Hornatecka sice byvaju kazde rano do cca 8:00 mestski policajti, avsak doprava je tam husta pocas celeho dna. Neraz som bola svedkom, ako auto v jednom pruhu zastavilo, bohuzial v tom druhom nie a len centimetre delili chodcu od zrazky z autom.

Cestou na zastavku Vozovna Kobylisy musi kazdy chodec prejst 5-6 prechodov (vid cervena trasa s vykricnikmi). Autobusy stoja na tocne pri vozovni Kobylisy a vyrazaju na zastavku Vozovna Kobylisy odtial.
Keby sa pripravila nastupna zastavka pri tocni pri vozovni, eliminoval by sa pocet prechodov, ktore musi kazdy chodec prejst na 0, slovom nula prechodov (vid zelena trasa).
Snazila som sa par krat informovat, ci je mozne urobit ohranicenu zastavku na tomto mieste, bohuzial bez uspechu.

Preto sa tymto obraciam na Vas, aby ste pomohli detom, dochodcom aj dospelym k bezpecnej ceste do skol, prace alebo na vylet.

Dopredu dakujem za presetrenie situacie a som Vam k dispozicii v pripade dalsich dotazov.

Zaslal: Miroslava Talajkova, 04.12.2023 v 16:18

Praha 8-

Maškova, Praha 8

Aktualizace podnětu

04.12.2023

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den paní Talajková,

místo, o kterém píšete se zdá opravdu nehostinné a rozhodně nevybízí k častějšímu užívání aktivní dopravy. Oba přechody přes ulice Hornátecká a Ústecká, jako nesignalizované přechody přes dva souběžné jízdní pruhy, odporují odporují technické normě ČSN 736110 Projektování místních komunikací i doporučení Ministerstva dopravy ČR. Přechody přes dva souběžné jízdní pruhy patří vůbec k nejnebezčnějším místům z hlediska chodců, je doporučeno je řešit buď jako světelně řízené, nebo komunikaci zúžit do jednoho pruhu, jako se to podařilo například na ulici Střelničná u metra Ládví. Podle statistiky nehodovosti se jako rizikový jeví rovněž přechod u výjezdu z parkoviště u Penny Marketu. Přestože se nejedná o srážky s chodcem, statistika ukazuje, že výjezd je komplikovaný a řidiči věnují pozornost spíše provozu na vozovce, než chodcům, kterým by měli dávat přednost. Přechod na křižovatce Hornátecká x Žernosecká rozhodně nemá požadovaných 7 m, obzvláště jeho jižní polovina je velmi dlouhá, chodci vyčkávají daleko od provozu, což nepřispívá respektovanosti přednosti chodců. Na výjezdu z vozovny se od roku 2016 staly 4 nehody s účastí chodce, všechny s těžkým zraněním chodců, všechny v noci za snížené viditelnosti.

Doporučuji provést podrobnější analýzu směrů a intenzit pěších cest, obzvláště s ohledem přístupnosti zastávek MHD. Vzhledem k četnosti zastávek v oblasti by bylo vhodné se místu věnovat z hlediska pěší prostupnosti, komfortu cestujících na zastávkách MHD. Není v našich silách toto řešit v rámci programu Bezpečné cesty do školy, nicméně jsme schopní Praze 8 doporučit odborníky pro expertní posouzení a vytvoření návrhů na řešení, pokud o to budou zástupci městské části stát.

Mgr. Blanka Klimešová
projektová koordinátorka



04.12.2023

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

4.12.2023 jsme podnět předali zástupcům městské části Praha 8



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Markéta Pazderková: Dobrý den, zajímalo by mě, zda došlo v případě tohoto extrémně nebezpečného přechodu k nějakému dalšímu vývoji. Vyjádřili se k V8mi zaslanému podnětu zástupci MČ Praha 8?
Děkuji za informaci!
19.11.2024 v 08:57    

Chodci Sobě: Zástupci MČ Praha 8 se k zaslanému podnětu dosud nevyjádřili
19.11.2024 v 13:05    

Markéta Pazderková: Děkuji za odpověď, potvrzuje to bohužel moji špatnou zkušenost s (ne)komunikací naší MČ. Napadá mě, zda by nebylo možné poslat podnět pomocí datové schránky, aby na něj museli do 30ti dní zareagovat?
19.11.2024 v 15:26    

Markéta Pazderková: Tak to je pro pana Slabihoudka typické, mám s ním stejnou zkušenost. Sice v červnovém čísle časopisu Osmička psal, cituji: Společně se snažíme
dělat Prahu 8 bezpečnějším místem. Často ale nejlepší podněty přichází právě od
občanů, kteří v daných lokalitách žijí a chodí s dětmi do škol. Pokud máte nějaký nápad
na zlepšení, napište mi na tomas.slabihoudek@praha8.cz a já se budu vašim nápadům
věnovat." Když jsem mu však poslala podnět na jedno nebezpečné místo na přecházení, žádné reakce jsem se až doteď nedočkala.
Dejte prosím vědět, zda dostanete na váš reminder nějakou odpověď! Pokud máte datovou schránku, doporučuji Vám komunikovat s MČ přes ni, tam mají povinnost do 30ti dnů odpovědět. Já jsem to ještě nezkoušela, ale příště budu po špatných zkušenostech komunikovat jenom takto. Jejich datová schránka je: g5ybpd2
20.11.2024 v 17:53    

Miroslava Talajkova: Dobry den, pridavam informacie, ako sa ku mne dostavali:
25.10. 23 som pisala mail na pani Klimesovej a p. Slabihoudkovi prvy email, ktory zapocal toto vlakno.
24.11. 23 som posielala reminder, kedze mi na moj email nikto nereagoval
24.11. 23 mi odpisala p. Klimesova, ze mozem pouzit tuto stranku na vlozenie dotazu.
4.12.23 som dotaz vlozila sem a p. Klimesova nan reagovala
20.3.24 som opat posielala reminder p. Slabihoudkovi spolu s ostatnymi clenmi mestskeho zastupitelstva a radnimi na kopii, aby mu pripadne povedali, ze ma jeden mail a dva reminderi nan vo svojej sluzobnej mailovej schranke.
15.4. 24 mi pristal v schranke mail od p. Ing. Slabihoudka:

děkuji za Váš mail. Jak jsem psal nedávno v diskusi na FB, na kterou odkazujete, celá oblast bude přebudována v rámci výstavby tramvajové trati z Vozovny Kobylisy do Zdib. Tento záměr je již v pokročilé fázi příprav, má kladné stanovisko EIA a v současné době se začíná projednávat dokumentace pro územní řízení. Samotná stavba má začít příští rok. Celá tato oblast tedy projde výraznou změnou, kdy bude v prostředním pruhu komunikace Ústecká (směr Zdiby) nový tramvajový pás, který bude navazovat na tramvaj z ulice Klapkova, přechody budou zkráceny dle aktuálně platných norem a třeba křižovatka Žernosecká x Ústecká bude světelně řízená čímž budou pěší vazby výrazně bezpečnější.
Pokud jde o Váš podnět na zřízení nové nástupní zastávka na autobusové točně při ulici Horňátecká, ta sice bude také v rámci tohoto projektu zcela předělána, ale při nejbližší příležitosti jej projednám se zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy a dám zprávu.
Děkuji a jsem s pozdravem.

Tomáš Slabihoudek

Pan Slabihoudek spravu bohuzial nedodal.

11.7.24 sa mu pripominam opat s dalsou neprijemnou skusenostou na danom prechode:
Dobry den p. Slabihoudek,

dnes som bola svedkom nemilej situacie na ulici Hornatecka, kde sa bohuzial uz bez pritomnosti policie (kedze su prazdniny) pokusila prejst cez prechod matka s dietatom a 2x - slovom DVA KRAT ich na jednej ceste takmer zrazilo auto. Raz smerom do centra, druhy krat smerom k Bauhausu. Bola to situacia, pri ktorej zastavi auto v jednom pruhu, ale v druhom pruhu nezastavi.

Prosim mozete sa zamysliet nad danou situaciou a zacat ju riesit skor, ako sa bude budovat tramvajova trat do Zdib a moze takto este dochadzat niekolko rokov k takymto nebezpecnym situaciam??

Ocakavam Vasu odpoved

19.11. Doteraz ocakavam odpoved od p. Slabihoudka.

Ja takto pracovat a reagovat na emaily od svojich zakaznikov, kolegov,... tak uz nemam pracu.
Bohuzial uz nemam sil si vypisovat z mojho pohladu totalne nekompetentnym clovekom, ktory sa sice pekne prezentuje na FB (kde sme si tiez vymenili par sprav veducich nikam), ale skutek-utek.
Ak sa toho chcete chytit, budem velmi rada. Ja mu skusim napisat este jeden reminder, ale neocakavam nejaku odpoved.

S pozdravom, Talajkova
19.11.2024 v 17:25    

Miroslava Talajkova: Reminder poslany aj so vsetkymi radnymi a starostom na kopii. Tak si podme drzat palce.
19.11.2024 v 17:32    

Markéta Pazderková: Držím palce ať to vyjde a děkuji za Vaši snahu, případně ještě můžete zkusit datovou schránku MČ: g5ybpd2, tam by měli mít povinnost do 30-ti dnů odpovědět (posílala jsem Vám delší odpověď, ale bohužel po odeslání zmizela).
20.11.2024 v 18:00    

Mária: Dobrý deň, držím palce avšak podľa toho čo vyplýva z projektovej dokumentácie stavby tram. trate ( je k dipozícii napr. na stránke Dolných Chaber) je zrejmé, že prechod u benzínky sa posunie ďalej smerom ku Chabrám a bude zúženy na 1 pruh + cyklopruh, ostrovček s traťou a znova 1 pruh a 1 cyklopruh. A to isté bude u vozovny pri vjazde. Dúfam že sa bude počítať s lepším osvetlením prechodov, najmä ten u vjazdu do vozovny, ktorý je zle prehľadný. Som rada, že toto miesto je tu označené, súčastný stav je strašný, už som pár krát bola skoro zrazená. Skúsila som úsek aj autom, smerom od Chabier večer. Osvetlenie ktoré je u prechodu do vjazdu vozovny svietli príliš rozptýlene a vzhľadom na výšku v akej je osvetlenie umiestnené, odpútava pozornosť od prechodu, na ktorý už tak moc nedosvieti. Vodorovné značenie prechodu nieje dobre vidieť pri jazde z kopca. A čo sa týka plánovaného posunutia prechodu smerom ku Chabrám u benzínky, myslím si že vznikne tým zbytočná zachádzka ľudom smerujúcim od točny k Penny, medzi ktorými patria aj školáci , ktorý majú už tak dlhú cestu od vozovny (Busu/Tram) k ZŠ Hovorčovická, sa prejdú namiesto 1km o ďalších 100 metrov viac.
20.11.2024 v 21:48    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Maškova, Praha 8

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbitý chodník v Katovické ulici

Praha 8, 02. říjen 2017 S odpovědí

Chybějící PŘECHOD nebo CHODNÍK k zastávce

Praha 4, 16. duben 2015 S odpovědí

Křižovatka Na Padesátém x Průběžná

Praha 10, 02. prosinec 2013 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty