Žádné komentáře
Nebezpečný úsek pro děti, chybějící přechod, zpomalovací prvky
Před vstupem do fotbalového areálu SK Střešovice pravidelně projíždějí auta vysokou rychlostí a především zde chybí přechod pro chodce. Děti přebíhají vozovku mezi zaparkovanými auty na různých místech, je to velmi nebezpečné. Bylo by možné zde umístit přechod pro chodce a nejlépe i zpomalovací “valy”? Velmi děkuji.
Zaslal: Zdeňka Sachrová, 06.03.2023 v 11:43

Cukrovarnická, Praha 6
Aktualizace podnětu
13.03.2023
MÚ Praha 6 přidal následující aktualizace podnětu:
Spolu s Policií ČR (orgán v oblasti bezpečnosti silničního provozu) máme na věc odlišný pohled. Abychom nevycházeli pouze z naší dosavadní znalosti této oblasti, byl v dopravní špičce proveden v místě zjednodušený dopravní průzkum. Během 15 minut projelo inkriminovaným místem 6 vozidel (tj. 24/hod.). Je pravdou, že ne všichni řidiči dodrželi stanovenou "30", nicméně žádný nejel vysokou rychlostí, což koresponduje s naší dosavadní znalostí místa (dva řidiči jeli do 30, tři do 35, jeden do 40).
Jde o přímý úsek, tedy s dlouhým rozhledem na obě strany. Místo se nachází v zóně 30, kde se dle Technický podmínek (TP) 218 "Navrhování zón 30" přechody zpravidla neumisťují. Výjimkou jsou případy, kdy místem projíždí vysoké množství vozidel v kombinaci se zvýšenou poptávkou po přecházení. V posouzení toho, zda jde o takové místo, lze vycházet z grafu v ČSN 736110, kde se na jedné ose vynáší množství projíždějících vozidel ve špičkové hodině a na druhé ose množství přecházejících chodců v téže hodině. Limitními hodnotami, kdy je potřeba zřídit přechod je kupříkladu 400 vozidel a 200 přecházejících chodců/hod. Pokud vezmeme reálně předpokládaný počet dětí, přicházejících na fotbalový trénink (2 družstva po 11 hráčích + náhradníci, trenér apod.), jsme na cca 40 chodcích, čemuž by odpovídalo cca 750 voz./hod., což je neporovnatelné se zjištěnými 24.
Přecházení zde opravdu není problematické. Parkující vozidla pochopitelně do určité míry omezují rozhled, ale zároveň poskytují ochranu při vstupu do vozovky - přecházející se zastaví na rozhraní parkovacího a jízdního pruhu a je tedy chráněn v zákrytu, přesto vidí na obě strany na dlouhou vzdálenost. Potřebu přechodu zde tedy skutečně nevnímáme. Co se týče retardérů, tak ty se umisťují zpravidla před školy, ale dejme tomu, že u hřiště by měly též opodstatnění, ale pouze v tom případě, že by bylo zjištěno, že značná část řidičů projíždí místem nepřiměřenou rychlostí, což se nepotvrdilo. A s přihlédnutím k faktu, že retardéry generují hluk a otřesy, přenášející se nezřídka do přilehlých nemovitostí, o namáhání podvozků vozidel (i těch, co jedou předpisově) nemluvě, nepovažujeme umístění zpomalovacích prahů v tomto místě za potřebné a vhodné.
S pozdravem
Ing. Bc. Miroslav Sachl
vedoucí oddělení
Oddělení státní správy
Odbor dopravy a životního prostředí
Komunikace o řešení podnětu
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.