Díky, JH
30.01.2022 v 11:38
V polovině Patočkovy ulice chybí přechod. Je zde vychozená tráva, kdy lidé nebezpečně přechází širokou a rušnou ulici. Nejbližší přechod je 150m daleko.
Zaslal: Jan Hynek, 11.11.2021 v 10:30
MČ Praha 6 přidal následující aktualizace podnětu:
Městská část není (Statutem hl.m. Prahy) zmocněna rozhodovat o parametrech provozu na místních komunikacích I. třídy. Pověřeným subjektem je v těchto případech Odbor pozemních komunikací a drah MHMP, kam je třeba se s tímto podnětem obrátit.
Jsme však nuceni konstatovat, že MK Patočkova je vybavena přiměřeným počtem přechodů pro pěší, zabezpečených světelnou signalizací. Pěší mají k dispozici i dvě přechodové lávky pro bezkolizní a zcela bezpečné přecházení. Je sice pravda, že na označeném místě (křiž. Patočkova x Břevnovská) přechod vyznačen není, z hlediska plynulosti dopravy na této značně frekventované komunikaci ale zároveň není ani účelné silniční dopravu neúměrně „kouskovat“. To má dopady mj. i na lokální stav životního prostředí, neboť rozjíždějící se vozidla uvolňují podstatně více exhalací, než vozidla jedoucí plynule. Zásadním problémem se jeví také skutečnost, že stávající předpisy neumožňují na komunikaci tohoto typu zřizovat přechod pro chodce bez světelné signalizace, což by náklady na instalaci přechodu mnohonásobně zvýšilo.
Nicméně, jak bylo výše uvedeno, rozhodnutí v dané věci přísluší Odboru PKD MHMP.
ODŽP ÚMČ 6
Luděk Důra přidal následující aktualizace podnětu:
Plně se ztotožňujeme se stanoviskem ODŽP ÚMČ Praha 6. Jejich stanovisko doplňujeme ještě o informaci, že realizace SSZ přechodu neznamená jen vyznačení přechodu dopravním značením a instalace sloupků SSZ, ale celá realizace musí, vzhledem k pokládce napájecích a koordinačních kabelů, projít územním a stavebním řízením. Další otázkou je umístění inženýrských sítí a jejich případných přeložek což je vzhledem k dokončeným rekonstrukcím těchto sítí a pokládce nových povrchů vozovky značně problematické a z pohledu možnému využití takového přechodu z finančního hlediska nehospodárné (náklady mohou dosáhnou i více než 10 mil. Kč.). Další možností je snížení počtu jízdních pruhů na jeden v každém směru což by přineslo další kongesci dopravy a tím i ke zhoršení životního prostředí v celém okolí (tak jak již psala ve svém stanovisku i Praha 6).
Luděk Důra
specialista silničního správního úřadu
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.
22.11.2021 v 15:16