Flemingovo náměstí aka průjezďák bez přechodů

Dopravní situace po otevření tunelu Blanka je v této lokalitě žalostná. V okolí jsou čtyři ZŠ, tři MŠ, a plochy vhodné pro volnočasové aktivity dětí. Jediné přechody na Flemingově nám. východ - západ jsou v jižním cípu náměstí. Co takhle ranní slalom s kočárkem a čtyřletým dítětem do MŠ v koloně aut?

Zaslal: Jan Jonák, 24.03.2021 v 16:17

Praha 6-
 
 

Flemingovo nám., Praha 6

Aktualizace podnětu

19.05.2021

Jan Jonák přidal následující aktualizace podnětu:

Aktualizace nahledu




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 13.04.2021 15:35

Dobrý den,

ano, hledání alternativních tras po vedlejších komunikacích je fenoménem posledních několika let a netýká se jen příjezdu do tunelového komplexu, nýbrž souvisí s neustále se zvyšujícím počtem vozidel v metropoli. Proč řidiči hledají alternativní trasu? Téměř vždy jsou příčinou kongesce (kolony) na hlavní komunikaci. V daném případě je úzkým hrdlem Vítězné náměstí. I proto MČ Praha 6 tlačí na HMP, aby došlo co možná nejdříve na přestavbu "Kulaťáku" spolu s vybudováním bypassu Svatovítská - Evropská (jakmile se doprava přesune sem, Kulaťák se uvolní a nebude důvod jej objíždět ani v trase Jug. partyzánů - Evropská.
Dle Technických podmínek (TP) 218 - Navrhování zón 30 se v článku 3.6.1. uvádí, že v rámci těchto zón se nové přechody pro chodce zpravidla nenavrhují. Výjimkou jsou případy, kdy je zde natolik vysoká frekvence projíždějících vozidel a přecházejících chodců, resp. jejich kombinace, že je umístění přechodu žádoucí. Zda jde o tento případ určuje graf na obr. 33 v ČSN 736110 Projektování místních komunikací, na jehož jednu osu se vynáší hodinová frekvence projíždějících vozidel (v dopravní špičce) a na druhou frekvence chodců (v téže hodině). Pokud vzájemná kombinace frekvencí padne do oblasti "A", není přechod potřeba, pokud do oblasti "B", tak ano. Nedávno jsme řešili podnět na umístění přechodu přes Stavitelskou při vyústění Nikoly Tesly (SV cíp Flemingova náměstí), kdy bylo zjednodušeným dopravním průzkumem v ranní špičce zjištěno, že během 15 minut projelo ze Stavitelské vpravo kolem ÚOCHB (většina aut objížděla Vítězné náměstí) 63 vozidel během 15 minut (252/hod.) a přešli 2 chodci kolmo + 2 šikmo do parku (16/hod.). Níže je zákres této kombinace do grafu. Z něj je zřejmé, že umístění přechodu není vůbec nutné. V ranní dopravní špičce (jindy problém se zvýšeným množství aut není) lze z ulice Velflíkova přejít po stávajících přechodech, při cestě z ulice Nikoly Tesly lze přejít východní (dopravně nezatížené) rameno náměstí, pak přes park a pokud směřujete do ZŠ/MŠ Bílá, či SCIO Na Santince, můžete přejít po přechodu přes severní rameno náměstí a pak po přechodu přes Bechyňovu atd. Jinými slovy, při cestě do MŠ, či ZŠ si lze zvolit bezpečnou trasu a není třeba přecházet bez přechodu pro chodce přes "objízdnou" trasu vozidel. O umístění nových přechodů v tuto chvíli neuvažujeme.

Ing. Radek Polák
referent dopravního značení
oddělení státní správy
Úřad městské části Praha 6



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Žádné komentáře

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Flemingovo nám., Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Křižovatka Vlastina / Ke Džbánu

Praha 6, 30. duben 2012 Vyřešený

Přechod Říčanská

Praha 10, 21. březen 2013 Vyřešený

Poničené označení dočasného přechodu

Praha 10, 27. srpen 2018 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty