Krátký čas na přechodu pro chodce ve Francouzské ul. před domem č. 9

V ulici Francouzská, před domem č.842/9, je přechod pro chodce se semaforem. Semafor umožňuje chodcům přejít silnici ve velmi krátkém časem, asi 3 vteřiny. Mladý člověk nemá šanci přejít na zelenou, natož senior. Již několikrát jsem byla svědkem, kdy senior přecházel přes tento přechod a zmatkoval uprostřed silnice, když se auta a tramvaje rozjely kolem něj. Dalším případem byl senior, který se pomalu pohyboval, v důsledku snahy o zrychlení chůze, jelikož opět nebylo možné přejít přechod během třívteřinové zelené na semaforu, upadl na zem a vyvrkl si kotník. Prosím o seřízení semaforu a nastavení delšího času pro přechod na zelenou, ať přejdeme nějakému vážnějšímu neštěstí. Děkuji.

Zaslal: Andrea Klikorková, 12.01.2020 v 19:34

Praha 2-

Francouzská, Praha 2

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 15.01.2020 05:37

Dobrý večer,

bylo předáno na Odbor pozemních komunikací a drah, protože toto má tento odbor plně v kompetenci a paní byla informována odpovědí na e-mail, který zaslala na náš úřad.

S pozdravem

Josef Gál
vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje
ÚMČ Praha 2



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 20.01.2020 21:25

Vyjádření Technické správy komunikací hl.m. Prahy, a.s.:

"Dobrý den,

Váš podnět k situaci na křižovatce Francouzská - Blanická jsme prověřili místním šetřením. Délka volna pro chodce na přechodu přes Francouzskou ulici naproti domu č. 842/9 je 5 sekund při délce cyklu 60 sekund. Světelná signalizace na křižovatce Francouzská - Blanická není vybavena pro dynamické řízení, takže se volno obou tramvajových oblouků vybírá v každém cyklu řízení, tedy i v případě, že neprojíždí žádná tramvaj. I při délce volna 5s kritických tramvajových odbočení, zabírá výběr těchto tramvajových signálů velkou část cyklu z důvodu dlouhých mezičasů ke kolizním signálním skupinám. Na křižovatce Francouzská – Blanická není s ohledem na nutné třífázové řízení a vysoké mezičasy téměř žádná rezerva pro variabilitu délek volna jednotlivých signálních skupin při délce cyklu 60 sekund, který je na křižovatce v provozu v denních hodinách. Kratší délky cyklů jsou pro chodce výhodné, neboť čekací doby na volno jsou nízké. Pokud by byla navržena úprava spočívající v prodloužení volna pro chodce, znamenalo by to v tomto případě (do doby obnovy světelné signalizace a umožnění dynamického řízení) prodloužení délek cyklů na dvojnásobek při zachování koordinace se sousední řízenou skupinou křižovatek na náměstí Míru nebo nevhodné zrušení koordinace, a proto takové řešení nedoporučujeme k realizaci. Po obnově signalizace bude umožněno dynamické řízení a tramvajové oblouky se budou vybírat pouze po nároku tramvají, což umožní větší variabilitu délek volna i pro chodce. Projekční příprava pro obnovu byla zahájena.

Dodáváme, že dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb. zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky. Pokud chodec vstoupil do vozovky na zelenou a poté se rozsvítí červená, smí chodec během této červené dokončit přecházení až ke světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem. Světelná signalizace s tímto ustanovením zákona počítá. To znamená, že po skončení zelené pro chodce následuje před rozsvícením zelené pro kolizní vozidla vjíždějící na přechod tzv. vyklizovací čas, během kterého stačí chodec běžnou rychlostí chůze dokončit přecházení přes vozovku. To platí i pro chodce, který vstoupil do vozovky v poslední sekundě své zelené a přechází tak již téměř celý přechod na červenou."



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Andrea Klikorková: Přesně jak píšete, běžnou rychlosti. zkuste provést šetření když přichází senior, ten běžnou rychlosti dojde do poloviny vozovky a všechna auta, bohužel i tramvaje se rozjedou. je mi líto, že dáváte přednost plynulému průjezdu aut před bezpečnosti chodců. budu jen doufat že se nestane nějaké neštěstí a nebudete si pak vycitat, že jsme pro to nic neudelali. Prosím o znovu přešetření a zvážení prodloužení zelené na tomto přechodu. dekuji.
před 6 dny    

andrea klikorková: jen pro upresneni, zda jste merili spravny prexhod. správný přechod- prechod z Francouzský 9 na Francouzkou14( k obchodu Tescoma).
před 6 dny    

Ivana Langhammerová: Dobrý den,mám stejný problém - BEZPEČNĚ PŘEJÍT světelný přechod z Francouzské 9 na Francouzskou 14 .A to se ještě nepočítám mezi seniory. Přechod nelze přejít bez porušení pravidel pro pěší.Světelná signalizace pro chodce , není seřízena návazně na světelnou signalizaci pro vozidla.Vozidla stojí na červenou,chodec stojí na červenou-a delší dobu se nic neděje.Po naskočení zelené pro chodce máte šanci svižnou chůzí dojít maximálně do poloviny přechodu,kde vám již za zády projíždí tramvaj.Pak zbývá jen druhá varianta-vstoupit do vozovky hned po naskočení červené signalizace pro vozidla-dojdete do půlky přechodu a konečně naskočí zelená pro chodce-pak při svižné chůzi se to dá zvládnout.Ovšem s porušení pravidla pro chodce-přecházet pouze na zelenou.Moc se divím ,že doposud se tam nikomu nic nestalo,protože tento stav je tam dlouho.Předem děkuji za radu ,jak přechod ve zdraví zvládnout.Langhammerová
před 6 dny    

andrea klikorková: tak vam pane preju, abyste za 10 let na tom byl stejne tak vyborne, jako jste dnes. opravdu netusim, jestli se tam za poslednich 20 let neco stalo, ale kdyz vidim seniora v polovine silnice, okolo nej projizdejici auta a tramvaje (samozrejme davaji pozor, aby na nej nevjeli!), tak to urcite neni prijemny pocit, kdyz je clovek pohybove omezeny a jen muze doufat, ze bez uhony prejde silnici. nemluve o situaci, kdy si senior vyvrkl kotnik, kdyz nastala pro nej tato stresova situace. pane, snad vas toto nikdy nepotka a budete na vzdy tak hbity, jako jste dnes. Nevim jestli by se vas pak cizi lidi zastali...
před 5 dny    

František Pokorný: Máte to tam vysvětlené, proč to nejde. Ano zelená je krátká, ale prodloužení je za stávajícího stavu nemožné. Tahle signalizace takto funguje 20let, za chvíli bude rekonstrukce a zlepší se to. Já tam žádný problém nemám, je mě 65 let. Pokud se bojíte přecházet tento přechod, můžete využít jiný o 100m dál jedním i druhým směrem. Navíc řidič je povinen umožnit chodci přejít vozovku a dokončit přecházení, je naivní si myslet, že by ten řidič tramvaje schválně toho seniora přejel, když vidí, že vkročil na zelenou. Sama píšete, že se tam nikomu nic nestalo už přes 20 let. Nebuďte zbytečně vyplašená, nejhorší je smrt z vyděšení.
před 5 dny    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Francouzská, Praha 2

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Klasický výtluk v Šumavské

Praha 2, 02. červenec 2013 Zaslaný

Ostrůvky pro chodce v ul. J.Želivského

Praha 3, 24. prosinec 2013 Zaslaný

Nebezpecny prechod 4 proudove silnice

Praha 4, 12. duben 2013 Zaslaný


Zobrazit všechny podněty