Nebezpečný přechod na ulici K Červenému dvoru a Na Třebešíně

Jedná se o přechod, který je z pohledu auta - z jedné strany za zatáčkou do kopce (auta jedou rychle do kopce) a z druhé strany za horizontem z kopce (auta neví, co bude za horizontem). Přesné umístění:
50.0821889N, 14.4826158E
Přechod je nyní zvýrazněn příčnými pruhy (vůbec neevokují blížící se přechod) a zvýrazněnou dopravní značkou s doporučenou rychlostí. Pro řidiče je toto nicméně nedostatečné, protože oblast je nepřehledná a tato značka je lehce přehlédnutelná.

Pro chodce je pak lokalita nebezpečná především pro přecházející 'z východu na západ', tj. směr od cyklodromu k tenisovým kurtům, protože vlevo nevidí přijíždějící auta (za zatáčkou) a když je v polovině přechodu, objeví se auto na horizontu jedoucí většinou vyšší než doporučenou rychlostí.

V lokalitě nyní probíhá výstavba nových bytových domů, do kterých se stěhují mladí lidé s malými detmi. Tento přechod spojuje novou výstavbu a dětské hřiště Pod kapličkou, je tedy poměrně frekventovaným.

Jako vhodné zvýraznění bych navrhoval dodělat blikající osvětlení do předchodu (jako je na Praze 6), případně zvýraznit osvětlení.

Zaslal: Radek Jirků, 22.11.2019 v 15:10

Praha 10-
 
 
 
 

K Červenému dvoru, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 22.11.2019 15:54

Vyjádření příslušné městské části Praha 10:

"Dobrý den,

inkriminovaný přechod je již v současné době nadstandartně označen ( dopravní značení je v reflexním provedení, je zde vyznačena optická psychologická brzda z obou stran ). O dalších úpravách po několika místních šetřeních s Policií ČR neuvažujeme ( bylo zjištěno na místě, že řidiči ohleduplně zastaví a chodce pouští a ani Policie ČR při kontrolách rychlosti nepožaduje změnu v povolené rychlosti ). Vámi navrhované změny v dopravním značení tudíž nebudeme realizovat ( například instalace zpomalovacích prahů je nerealizovatelná z důvodu linkového busu MHD, hluku a další ). Děkujeme za pochopení. "



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Mezgerová: Určitě by to chtělo a jistě sneslo tam nainstalovat cejchovaný a certifikovaný měřák rychlosti automobilů, zpřáhnout ho s automatickým vyhodnocovacím počítačem a ten pak přímo s tiskárnou výzev k zaplacení pokuty a odevzdání řidičáku.

A také by stálo postavit napříč vozovky zvýšený práh a teprve na něm namalovat zebru alias vodorovné dopravní značení V 7a.
24.11.2019 v 20:51    

Radek Jirků: Děkuji za odpověď. Myslím, že to je bazuka na komára.. :-) Možná radar ukazující aktuální rychlost by byl dostačující, nicméně hlavně bych viděl důležité upozornit řidiče, že se blíží k přechodu - tzn. zvýraznit ho. Nemyslím si, že tady řidiči značně převyšují povolenou rychlost, pouze nedodržují doporučenou (30 km/h). Zvýšený práh nebude moc průchozí kvůli autobusové dopravě. Takže bych se držel osvětlení + např. nápis na vozovku apod.
25.11.2019 v 09:32    

nováček: Pane Jirků, přechod je vyznačen dostatečně- dopravní značka + doporučené omezení rychlosti + optická psychologická brzda + před přechodem značka v reflexu. Opravdu jen neznalec či blbec by si tohoto nevšiml.
27.11.2019 v 13:10    

Igor Hnízdo: Ale kdepak pane Nováčku !!! Mýlíte se.
Pro agresivní autíčkářské bezmozky platí jenom a jenom zvýšený práh napříč vozovky
a pak měření rychlosti a pokutování.
Jezdící automobiloví idioti, hovada a zabijáci takovouto kombinaci prý zbožňují.
27.11.2019 v 13:24    

Patrik: Ano, spousta řidičů jsou totální hovada, přesto zvýšený práh nemůže vyrůst všude, kde si někdo ukáže prstem a toto místo je zrovna ten případ. Stovky cestujících denně z autobusové linky 133 a Dopravní podnik to jistě vidí trochu jinak, než zde diskutujících několik jednotlivců. Přechod je vyznačen dokonce i z pohledu stávajících norem nadstandardně, práh je nesmysl, při provozu autobusů je jeho životnost v řádu měsíců, vyjedou se v něm koleje, a hovada ve služebních autech a dodávkách přes to budou stejně lítat hlava nehlava, postihne to jenom ty slušné řidiče a hlavně autobusy a cestující v nich, což je nežádoucí.
27.11.2019 v 16:57    

Igor Hnízdo: Vážený pane Patriku,
když může i skladník ve šroubárně si číst Ovidia v latinském originálu, tak může i řidič autobusu č. 133 každý den jet v těch místech rychlostí do 30 km v hodině a před příčným prahem i zpomalit.

Život a zdraví, byť i jednoho chodce, za to stojí, a může to být třeba i Vaše dítě.

Alternativním kompromisem také může být instalace poptávkového semaforu na přechodu pro chodce s kamerovým systémem střežící jízdu na červenou a k tomu měřič rychlosti.
Výnosy z pokut by jistě všechny náklady rychle vrátily.

Vám zdar a automobilovým idiotům, hovadům a zabijákům zmar.
27.11.2019 v 17:19    

Chodci Sobě: Vážení uživatelé portálu, vyzýváme vás opět ke slušné debatě, "idioty", "hovada" a "blbce" tu vážně nepotřebujeme. Obracíme se zejména na – dle našeho názoru – jednoho člověka, který zde působí pod různými jmény a napadá všechny zprava zleva. Tohle bohužel k ničemu nevede. Díky.
28.11.2019 v 06:08    

Patrik: Vážený pane Igore, zkuste se zeptat na Dopravním podniku, jak každý takový práh, který autobus přejede na svém oběhu cca 20x denně, působí na podvozkové ústrojí a rám autobusu (i když se přejíždí nízkou rychlostí, on ten autobus váží i prázdný okolo 12 t, víte?) a kolik je to pak ročně stojí na opravách, možná budete velmi překvapen. Opravdu to není o skladníkovi ze šroubárny, ale o širších souvislostech, které ovšem asi nechcete pochopit. Důležité je umět se při přecházení vozovky (nejen na přechodu) rozhlédnout, vyhodnotit situaci (a třeba si i malou chvilku počkat), a teprve potom vstoupit do vozovky, ne tam skákat na přechodu na první dobrou s neochvějným pocitem absolutní přednosti, to by se mělo především vštěpovat do hlavy dětem. Semafor s vyhodnocováním průjezdu na červenou stojí několik milionů plus ne úplně zanedbatelné provozní a servisní náklady, za jak dlouho myslíte, že se to vrátí a proč by to měla být tak skvělá investice? Všichni jsme chodci, cestující, většinou i řidiči, a hlavně daňoví poplatníci, tak prosím hledejme spíše kompromisy a nevymezujme se jedna skupina vůči druhé s extrémními a přitom ne moc přínosnými požadavky, které ve výsledku zaplatíme my všichni. A přestaňte prosím používat ty neslušné výrazy, já je pak po vás opakuji a provozovateli portálu se to nelíbí. :-)
28.11.2019 v 09:18    

Patrik: A ještě poznámka k těm zkopírovaným odkazům na články - opravdu myslíte, že zdrogovaný řidič ujíždějící pronásledujícímu policejnímu autu zpomalí v ulici K Červenému dvoru před prahem na 30 km/h, případně ještě zastaví a pustí přejít chodce? Asi ne, viďte, proti těmto "řidičům" nepomůže totiž nic, leda tak betonová zeď, doplatí na to (pomalé přejíždění zpomalovacího prahu třeva v deset večer, když široko daleko není ani noha) vždy akorát ti slušní a autobusáci.
28.11.2019 v 09:25    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



K Červenému dvoru, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Výmol v ulici Nad vodovodem (Praha 10 - Malešice)

Praha 10, 08. červenec 2019 Vyřešený

Chybějící průchod Mikanova-Práčská

Praha 10, 03. červen 2014 Zaslaný

Chybějící přechod Legerova

Praha 2, 23. březen 2015 Zaslaný

Nebezpečný přechod v ul. Vosmíkových

Praha 8, 29. březen 2017 Zaslaný


Zobrazit všechny podněty