Nebezpečný přechod na ulici K Červenému dvoru a Na Třebešíně

Jedná se o přechod, který je z pohledu auta - z jedné strany za zatáčkou do kopce (auta jedou rychle do kopce) a z druhé strany za horizontem z kopce (auta neví, co bude za horizontem). Přesné umístění:
50.0821889N, 14.4826158E
Přechod je nyní zvýrazněn příčnými pruhy (vůbec neevokují blížící se přechod) a zvýrazněnou dopravní značkou s doporučenou rychlostí. Pro řidiče je toto nicméně nedostatečné, protože oblast je nepřehledná a tato značka je lehce přehlédnutelná.

Pro chodce je pak lokalita nebezpečná především pro přecházející 'z východu na západ', tj. směr od cyklodromu k tenisovým kurtům, protože vlevo nevidí přijíždějící auta (za zatáčkou) a když je v polovině přechodu, objeví se auto na horizontu jedoucí většinou vyšší než doporučenou rychlostí.

V lokalitě nyní probíhá výstavba nových bytových domů, do kterých se stěhují mladí lidé s malými detmi. Tento přechod spojuje novou výstavbu a dětské hřiště Pod kapličkou, je tedy poměrně frekventovaným.

Jako vhodné zvýraznění bych navrhoval dodělat blikající osvětlení do předchodu (jako je na Praze 6), případně zvýraznit osvětlení.

Zaslal: Radek Jirků, 22.11.2019 v 15:10

Praha 10-
 
 
 
 

K Červenému dvoru, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 22.11.2019 15:54

Vyjádření příslušné městské části Praha 10:

"Dobrý den,

inkriminovaný přechod je již v současné době nadstandartně označen ( dopravní značení je v reflexním provedení, je zde vyznačena optická psychologická brzda z obou stran ). O dalších úpravách po několika místních šetřeních s Policií ČR neuvažujeme ( bylo zjištěno na místě, že řidiči ohleduplně zastaví a chodce pouští a ani Policie ČR při kontrolách rychlosti nepožaduje změnu v povolené rychlosti ). Vámi navrhované změny v dopravním značení tudíž nebudeme realizovat ( například instalace zpomalovacích prahů je nerealizovatelná z důvodu linkového busu MHD, hluku a další ). Děkujeme za pochopení. "



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Mezgerová: Určitě by to chtělo a jistě sneslo tam nainstalovat cejchovaný a certifikovaný měřák rychlosti automobilů, zpřáhnout ho s automatickým vyhodnocovacím počítačem a ten pak přímo s tiskárnou výzev k zaplacení pokuty a odevzdání řidičáku.

A také by stálo postavit napříč vozovky zvýšený práh a teprve na něm namalovat zebru alias vodorovné dopravní značení V 7a.
24.11.2019 v 20:51    

Radek Jirků: Děkuji za odpověď. Myslím, že to je bazuka na komára.. :-) Možná radar ukazující aktuální rychlost by byl dostačující, nicméně hlavně bych viděl důležité upozornit řidiče, že se blíží k přechodu - tzn. zvýraznit ho. Nemyslím si, že tady řidiči značně převyšují povolenou rychlost, pouze nedodržují doporučenou (30 km/h). Zvýšený práh nebude moc průchozí kvůli autobusové dopravě. Takže bych se držel osvětlení + např. nápis na vozovku apod.
25.11.2019 v 09:32    

nováček: Pane Jirků, přechod je vyznačen dostatečně- dopravní značka + doporučené omezení rychlosti + optická psychologická brzda + před přechodem značka v reflexu. Opravdu jen neznalec či blbec by si tohoto nevšiml.
27.11.2019 v 13:10    

Igor Hnízdo: Ale kdepak pane Nováčku !!! Mýlíte se.
Pro agresivní autíčkářské bezmozky platí jenom a jenom zvýšený práh napříč vozovky
a pak měření rychlosti a pokutování.
Jezdící automobiloví idioti, hovada a zabijáci takovouto kombinaci prý zbožňují.
27.11.2019 v 13:24    

Patrik: Ano, spousta řidičů jsou totální hovada, přesto zvýšený práh nemůže vyrůst všude, kde si někdo ukáže prstem a toto místo je zrovna ten případ. Stovky cestujících denně z autobusové linky 133 a Dopravní podnik to jistě vidí trochu jinak, než zde diskutujících několik jednotlivců. Přechod je vyznačen dokonce i z pohledu stávajících norem nadstandardně, práh je nesmysl, při provozu autobusů je jeho životnost v řádu měsíců, vyjedou se v něm koleje, a hovada ve služebních autech a dodávkách přes to budou stejně lítat hlava nehlava, postihne to jenom ty slušné řidiče a hlavně autobusy a cestující v nich, což je nežádoucí.
27.11.2019 v 16:57    

Igor Hnízdo: Vážený pane Patriku,
když může i skladník ve šroubárně si číst Ovidia v latinském originálu, tak může i řidič autobusu č. 133 každý den jet v těch místech rychlostí do 30 km v hodině a před příčným prahem i zpomalit.

Život a zdraví, byť i jednoho chodce, za to stojí, a může to být třeba i Vaše dítě.

Alternativním kompromisem také může být instalace poptávkového semaforu na přechodu pro chodce s kamerovým systémem střežící jízdu na červenou a k tomu měřič rychlosti.
Výnosy z pokut by jistě všechny náklady rychle vrátily.

Vám zdar a automobilovým idiotům, hovadům a zabijákům zmar.
27.11.2019 v 17:19    

Chodci Sobě: Vážení uživatelé portálu, vyzýváme vás opět ke slušné debatě, "idioty", "hovada" a "blbce" tu vážně nepotřebujeme. Obracíme se zejména na – dle našeho názoru – jednoho člověka, který zde působí pod různými jmény a napadá všechny zprava zleva. Tohle bohužel k ničemu nevede. Díky.
28.11.2019 v 06:08    

Patrik: Vážený pane Igore, zkuste se zeptat na Dopravním podniku, jak každý takový práh, který autobus přejede na svém oběhu cca 20x denně, působí na podvozkové ústrojí a rám autobusu (i když se přejíždí nízkou rychlostí, on ten autobus váží i prázdný okolo 12 t, víte?) a kolik je to pak ročně stojí na opravách, možná budete velmi překvapen. Opravdu to není o skladníkovi ze šroubárny, ale o širších souvislostech, které ovšem asi nechcete pochopit. Důležité je umět se při přecházení vozovky (nejen na přechodu) rozhlédnout, vyhodnotit situaci (a třeba si i malou chvilku počkat), a teprve potom vstoupit do vozovky, ne tam skákat na přechodu na první dobrou s neochvějným pocitem absolutní přednosti, to by se mělo především vštěpovat do hlavy dětem. Semafor s vyhodnocováním průjezdu na červenou stojí několik milionů plus ne úplně zanedbatelné provozní a servisní náklady, za jak dlouho myslíte, že se to vrátí a proč by to měla být tak skvělá investice? Všichni jsme chodci, cestující, většinou i řidiči, a hlavně daňoví poplatníci, tak prosím hledejme spíše kompromisy a nevymezujme se jedna skupina vůči druhé s extrémními a přitom ne moc přínosnými požadavky, které ve výsledku zaplatíme my všichni. A přestaňte prosím používat ty neslušné výrazy, já je pak po vás opakuji a provozovateli portálu se to nelíbí. :-)
28.11.2019 v 09:18    

Patrik: A ještě poznámka k těm zkopírovaným odkazům na články - opravdu myslíte, že zdrogovaný řidič ujíždějící pronásledujícímu policejnímu autu zpomalí v ulici K Červenému dvoru před prahem na 30 km/h, případně ještě zastaví a pustí přejít chodce? Asi ne, viďte, proti těmto "řidičům" nepomůže totiž nic, leda tak betonová zeď, doplatí na to (pomalé přejíždění zpomalovacího prahu třeva v deset večer, když široko daleko není ani noha) vždy akorát ti slušní a autobusáci.
28.11.2019 v 09:25    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



K Červenému dvoru, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbitý chodník u metra Skalka

Praha 10, 06. leden 2015 Vyřešený

Chybějící přechod na Francouzské

Praha 2, 01. říjen 2013 Vyřešený

Nový přechod ve Vokovicích

Praha 6, 14. červenec 2022 Zamítnuto úřadem


Zobrazit všechny podněty