01.11.2012 v 15:15
Zřízení přechodu pro chodce
Na Ladronce je krásně zrenovovaný park, ale zapomnělo se na přechod pro chodce, kteří musí při vstupu do parku přecházet frekventovanou silnici.
Jedná se o vstup do parku přímo naproti budově Ministerstva vnitra, případně o další vstup cca 100m níže. Chodí tam hodně bruslařů, cyklistů, pejskařů, chodců a v neposlední řadě hodně dětí a maminky s kočárky. Zřízením přechodu by se výrazně zvýšila bezpečnost.
Zaslal: Jaroslava Strnadová, 12.05.2012 v 14:51

Spiritka, Praha 5
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 30.05.2012 08:21
Dobrý den,
park Ladronka leží na území MČ P5. Při jeho rekonstrukci vč. řešení přístupů nebyl náš odbor dopravy Ú MČ P5 osloven. Domníváme se tedy, že nástup jeho návštěvníků nebyl předpokládán z území MČ P5.
K Vaší žádosti o zřízení přechodu pro chodce (po prohlídce přímo na místě) uvádíme, že s ohledem frekvenci pohybu pěších a vozidel a na nutnost stavebních úprav při zřizování nových přechodů (při nedostatku finančních prostředků hl.m. Prahy, jež je vlastníkem komunikace Spiritka) nebudeme v současné iniciovat toto dopravní opatření.
S pozdravem
Ivan Růžička
Odbor dopravy
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 31.05.2012 10:06
Doplnění předchozí odpovědi:
Dobrý den,
musíme konstatovat, že žádosti o zřízení přechodu pro chodce jsou jedny z nejčastějších.
Z dopravního hlediska by se však přechody pro chodce příp. místa pro přecházení měly zřizovat tam, kde to směrové a rozhledové podmínky komunikace umožňují a frekvence pěších nebo vozidel je taková, že nevyhoví obecnému ustanovení zák. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích ( chodec při přecházení vozovky komunikace nesmí ohrozit sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, přičemž též nesmí s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel donutit jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy). Ve smyslu příslušné normy je např. měřítkem pro zřízení přechodu pro chodce intenzita 800 vozidel za hod. ve špičkové hodině v obou směrech v kombinaci s 30 přecházejícími chodci opět ve špičkové hodině. Pro nižší intenzitu chodců by měla být kriteriem vyšší intenzita vozidel a naopak. Při našem šetření se ani jeden z těchto předpokladů nepotvrdil. Dle našeho názoru by určitým řešením mohla být stavební úprava u obou vjezdů (vstupů) do parku z ul. Spiritka tak, aby byl jednoznačně definován prostor pro pěší, což je však plně v kompetenci vlastníka parku a komunikace, kterým je převážně hl. m. Praha.
Toto sdělení spolu se žádostí o stanovisko přeposíláme na základě Vaší žádosti Technické správě komunikací hl. m. Prahy.
S pozdravem
Ivan Růžička
vedoucí OD ÚMČ Peaha 5
Považujete odpověď za dostačující?
Diskuze
01.11.2012 v 15:15
30.05.2012 v 11:09