19.02.2012 v 01:28
22.02.2012 v 21:28
A věřte, že by stačilo pár dní s rozdáváním pokut 500-1000 CZK a problémy by skončily.
23.02.2012 v 22:53
Mimochodem, podle naší podivné legislativy přecházení vedle přechodu ve vzdálenosti třeba 10 metrů vlastně není přestupek... Protože máme v zákoně, že chodec musí použít k přecházení podchod, přechod nebo místo pro přecházení, jsou-li do 50 metrů. Ovšem to místo pro přecházení se v téhle větě zapomnělo vymazat a jinde v zákoně ani vyhlášce ho chodec ani policista definované nemá. Není pro něj ani značka. Tj. vzhledem k významu slov místo pro přecházení může každý chodec říci, že přechází na "svém místě pro přecházení" a má téměř 100% šanci u soudu uspět a pokutu nedostat...
24.02.2012 v 17:02
Rezignovat na kontrolu dodržování zákona se zdůvodněním, že lidé by byli naštvaní (a porušovali by o to víc) je poněkud šílené, nemyslíte?
A na zatvrzelé jedince odolávající pokutám by možná pomohlo důsledné prosazování výhradní odpovědnosti chodce porušujícího zákon za veškeré způsobené následky.
24.02.2012 v 19:51
Jsou to samozřejmě jen právní hrátky. Obecně máte samozřejmě pravdu. Tu situaci jsem zmínil jen pro ilustraci častého většího či menšího nesouladu norem a zákonů.
25.02.2012 v 10:52
12.05.2012 v 16:11
---
(A tenhle prostor je nebezpečný mj. proto, že tam lidé přecházejí často mimo přechody.)
18.05.2012 v 00:12
20.05.2012 v 14:55
To bylo už před 20 lety. To, že se nedaří toto místo vyřešit, není snahou nějaké mafie, ale prostě tím, že to není jednoduché. Mám asi pět variant řešení, mnohokrát jsme je dávali do modelu a vždycky to dopadlo v souhrnu hůře, než při současném stavu.
Nikoli hůře pro auta, ale např. pro MHD. Problém je dvojího druhu. Jednak je křižovatka pětiraměnná a je tam tramvajové odbočení. Velmi špatně lze udělat samostatný řízený přechod a odlišit ho od křižovatky, stejně jako je složité osignalizovat celou křižovatku. Pak zase nastává problém, že poměrně malý počet vozidel z okolních ulic a chodci přes Bělehradskou, velmi omezí hlavní směr. na tramvajových linkách 6 a 11 tam rázem vznikají zpoždění vyšší než 5 minut a na bělehradské je bez kompletní rekonstrukce ulice složité od sebe tramvaje a auta segregovat.
Na takovou rekonstrukci zatím nebyly peníze, ale v dohledné době se blíží. Proto je snaha všechny dopravní požadavky z okolí do téhle akce zapojit. Jsou v tom i zastávkové mysy v zastávce Bruselská, které mohou vzniknout, až od sebe odsuneme obě tramvajové koleje apod.
I řízení křižovatky poté bude ale stejně složité, velké problémy s psychologickou předností dělá ta hlavní ulice do oblouku a pak ta Šafaříkova ulice přímo. I při řízení tam hrozí nehody z nepochopení vzhledu křižovatky a špatný výklad signálů. I proto se ve variantách doporučovalo snížit počet vjezdů do křižovatky a hlavně změnšit plochu křižovatky. Ovšem takové věci se jen tak z voleje udělat nedají a souvisí to s tou rekonstrukcí ulice.
Jinak vás mohu ujistit, že zbytky ÚDI v TSK se dříve než se to tady objevilo zabývaly téměř všemi místy, kde chodci postrádají přechody. Ať už je to Letenské nám., Jiřího z Poděbrad, Vinohradská-Legerova, průchod k Hlavnímu nádraží pro pěší apod. Není v tom žádná mafie, ale spousta těch míst je složitých. Tu je nějaký pozemek mimo vlastnictví města a nejda tam udělat přechod čic chodník, když se neodkoupí, někde jsou inženýrské sítě, které nelze přesunout a nad nimi zas nemohou vést posunuté koleje, které by umožnily udlěat vhodnou zastávku. A téměř na nic nedostaneme peníze, i když řešení vymyslíme. Protože většina ulic je rozbitá a pořád se čeká na velké opravy.
Takže nesouhlasím, že TSK-ÚDI nedělá nic pro chodce. Také nesouhlasím, že preference se rozvíjí pomalu. 158 semaforů s preferencí tramvají a 144 s preferencí autobusů, 16 kilometrů vyhrazených pruhů pro autobusy a 11 kilometrů ochráněných tramvajových tratí zvýšenými tvarovkami je za 10 let práce slušný výsledek. Někde uuž vzájemné preference busů a tramvají ovlivňují samy sebe...dokonce už je dynamického řízení tolik, že by možná bylo vhodné trošku ubrat, protože se nestíhá udržet funkční detekce... To je ale daleko složitější problém.
Jinak v souhrnu mám pocit, že TSK sotva stíhá udržovat to, co udržovat má, protože ani na to už skoro peníze nedostane.
31.05.2012 v 18:32
31.05.2012 v 23:16
27.04.2013 v 21:57
Odsun přechodu ale měl důvod. Samostatně řízený přechod u křižovatky totiž nešlo udělat tak, aby bylo jasně možné řídit směry jízdy vozidel a tramvají do Nuslí i do Šafaříkovy ulice a vyřešit přednosti v jízdě. Řidiči by projeli přechod a mysleli by si, že měli volno na průjezd i křižovatkou a docházelo by k nehodám. Tj. přechod se odšoupnul od křižovatky, aby si to řidiči uvědomili. Jenže pak ho zase nepoužívali chodci na pěší trase z Koubkovy do Bruselské.
Řešení se hledalo v letech 2000, 2005, 2007, 2009 i loni. A pořád vychází stejný závěr. Bylo by vhodné rozšířit chodníky a přidat ostrůvky, ale křižovatku nechat neřízenou. K tomu doplnění na východě toho, co psal pan Vondrášek, tj. vjezd jen Bruselskou, nikoli Šafaříkovou (špatný rozhled) a výjezd jen Šafaříkovou.
Také se samozřejmě prověřovalo řízení celé křižovatky, ale tady je velký problém v tom, že nejvíce aut a tramvají jezdí Bělehradskou. ostatní pohyby v křižovatce jsou marginální. Uřídit všechna ta odbočení je pak velmi složité, protože pro každý směr aut i chodců je potřeba počítat vyklizovací časy, tj. křižovatka téměř pořád mění fáze a je srašně málo produktivní. Vypadá to, že by se vytvořily velmi dlouhé kolony aut a tramvají až na Tylovo nám. a někam k Nuselským schodům a zdržení tramvajových linek 6 a 11 by se pohybovalo okolo 5 minut. Proto zatím není odvaha semafor zřídit, protože pozitiva jsou vyvážena jinými negativy pro širší území Prahy 2.
Proto se stále řešitelé přiklánějí k neřízené křižovatce, ale s rozsáhlými stavebními úpravami. Rekonstrukce křižovatky asi závisí na penězích, které na ní dostane DP, Bělehradská by to určitě prioritně potřebovala. Nejpozději v roce 2014.
18.02.2012 v 11:47