Dekuji.
M.Korpos
23.10.2019 v 18:31
16.04.2020 v 20:18
Zdraví Vás,
Michal Korpoš
29.04.2021 v 17:52
Zdraví Vás, Michal Korpoš
19.01.2022 v 16:42
19.01.2022 v 16:47
Prosím o zklidnění provozu a zvýšení bezpečnosti chodců na ulici Práčská, v úseku od křižovatky s ulicí Topolová až ke křižovatce Hledíková. Jedná se o rovinatý úsek komunikace, kde se nacházejí dva přechody pro chodce bez světelné signalize a jeden přechod se světelnou signalizací na křižovatce Práčská x Hledíková. Za poslední roky zde doprava skokově narůstá, mnoho automobilů si tudy krátí cestu při dopravní zácpě na Jižní spojce. Bohužel řidiči neradi dávají přednost chodcům na přechodu, na světelné křižovatce běžně projíždějí na červenou a překračují, někdy výrazně, nejvyšší povolenou rychlost 50km-h (ve večerních hodinách zde často závodí, respektive zkoušejí zrychlení vozidla, takže jízda až 100km-h zde také není problém). Sám zde denně jezdím vozem, tak jsem schopen odhadnout rychlost okolních vozidel. V poslední době se zde množí i počet dopravních nehod, hlavně v souvislosti s nedobržděním před přechodem, nebo dokonce i k poražení chodce automobilem. Po té, co zde bylo postaveno nové sídliště Zahradní Město (ulice Mikanova, Mattioliho, Velenovského, Kamelova), je zde mnoho rodin s dětmi, které spádově spadají do školek a škol v Zahradním Městě-Záběhlicích a denně přecházejí přes již zmíněnou ulici Práčská. Kvůli bujné vegetaci mají jak motoristé, tak i chodci špatný výhled do silnice-chodníku, což při rychlé jízdě opět ohrožuje bezpečnost chodců a provozu. Prosím tedy odpovědné pracovníky, aby lokalitu navštívili a vyhodnotili, jaká opatření vedoucí k větší bezpečnosti chodců, hlavně dětí, jsou nejvíce efektivní a následně takováto opatření realizovali. Nabízí se umístění značení pozor děti, snížení rychlosti na 30km-h, instalace radu s tabulí zobrazující aktuální rychlost - ideálně vč. SPZ, zpomalovací retardér nebo vyvýšení a následné snížení komunikace. Před přechodem třeba i změna barvy povrchu silnice a v neposlední řadě důkladné vysekání porostů, které brání výhledu řidičům i chodcům (ještě více důležité, pokud je světelná signalizace mimo provoz). V příloze posílám mapu, kde je červeně označen výše popsaný úsek Práčské ulice a zeleně označené problematické nebezpečné přechody. Čtvrtý přechod na křižovatce Práčská x Topolová chybí úplně! V případě nejasností jsem Vám k dispozici na níže uvedených kontaktech. A předem Vám děkuji, že se budete tímto návrhem zabývat.
Zaslal: Michal Korpoš, 12.06.2019 v 20:18
Michal Korpoš přidal následující aktualizace podnětu:
Děkuji moc, že se tím budete zabývat. Jde i o bezpečnost řidičů. Například projet z Jasmínové ulice přes křižovatku Práčská do ulice Mikanova je vyloženě loterie. Výhled do pravé strany na projíždějící po Práčské je velice špatný. To samé při výjezdu z Hledikové, výhled vlevo do Práčské je skoro nulový, a to díky keřům.
Dobrý den,
bude provedeno místní šetření za účasti zástupce Policie ČR a následně navrženo opatření.
S pozdravem
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Vážený pane Korpoši,
místní šetření již bylo provedeno a stanovisko Policie ČR zní:
• Chybějící přechod na úrovni Topolové je požadován v rámci územního a stavebního řízení bytového komplexu Práče
• současné přechody, jsou ze stavebního hlediska i z hlediska jejich vyznačení svislým a vodorovným značením, provedeny korektně a i vývoj nehodovosti v dané lokalitě nenaznačuje opak
• přechod poblíž vjezdu do areálu Práče není proveden s retroreflexním podkladem a částečně tak nezapadá do konceptu SDZ v tomto úseku komunikace, ale nutno vzít v úvahu fakt že zvýraznění SDZ retroreflexním podkladem by mělo být prováděno jen v opodstatněných případech, tak aby toto opatření nezevšednělo
• zpomalovací prahy nejsou pro komunikaci této kategorie vhodné
• k umístění informativních ukazatelů aktuální rychlosti nemáme námitky
Stanovení místní úpravy provozu=povolení pro retroreflexní podklad jsme vydali v červnu t.r. a okamžitě odeslali správci komunikace k osazení. Je nám líto, ale obecně zhotovení dopravních značení poněkud vázne, protože všechny, i ty nejmenší věci musí správce komunikací vysoutěžit, což se zákonnými lhůtami značně prodlužuje samotnou realizaci. O osazení informativního radaru u neděleného přechodu mezi domy Práčská 87 a 89 jsme požádali odbor dopravy Magistrátu hl.m. Prahy, v jehož kompetenci jsou všechny telematické systémy v Praze. Požadavek je však třeba doložit nehodovostí za posledních 5 let ve vztahu k chodcům či daty z měření rychlosti. O měření jsme požádali Městskou policii. Výsledky zatím nemáme. Pokud se prokáže vyšší procento nedodržování rychlosti, požadavek na informativní radar urychleně doplníme a zašleme MHMP. Jen na okraj: v květnu 2017 nás požádal správce komunikací o vytipování lokalit, kde by mohlo docházet k překračování rychlosti za účelem osazení radarů k měření. Práčská ulice byla na námi zaslaném seznamu, seřazeném dle priorit, na 2. místě. Bohužel nás od té doby nikdo nekontaktoval.
K uvedenému tématu dopravy na Práčské jsme se na tomto fóru již vyjadřovali, např. na https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/2154/nebezpecne-prechody-na-pracske-ulici.
S pozdravem
Jitka Čuřínová
vedoucí referátu dopravy a speciálního stavebního úřadu Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje Úřad městské části Praha 10
Informace z MČ Praha 10, duben 2020:
Dobrý den,
projednáme s Policií ČR přesnou polohu umístění inforadarů pro každý směr jízdy a vydáme stanovení. Bohužel jde to pomalu, od půlky března nás zástupce policie vůbec nenavštěvuje, potřebujeme to s ním prohlédnout na místě.
S pozdravem
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
13.06.2019 v 12:27