Prosíme, pane Ing. Jane Panenko, radní pro oblast dopravy a zastupitel MČ Prahy 5, o informaci.
03.06.2019 v 19:12
Dobrý den,
prosím o vytvoření přechodu přes ulici Klikatou těsně pod jejím křížením s Markovou. Klikatá je extrémně dopravně zatížená a všichni, kdo bydlí na její severní straně (ulice Na pomezí, Markova, Klikatá a Mezná) mají nyní vlastně jen dvě možnosti, jak se dostat do zbytku Jinonic, a tím pádem kamkoliv jinam po Praze - přechod u zastávky Vidoule a přechod u zastávky Hutmanka (který je velmi nebezpečný). Klikatá je ale dlouhá a mezi těmito dvěma přechody je víc jak 500 m. Proto jsme nuceni přebíhat nebezpečnou Klikatou, po níž jezdí velké množství aut (je to jeden z hlavních tahů Prahy 5) velmi rychle. Ulice je docela široká a v té frekvenci aut se nám často stává, že na bezpečné okno, v němž si dospělý troufne ulici přeběhnout, čeká ráno a odpoledne třeba 5 nebo víc minut. Je logické, že spousta lidí přebíhá Klikatou právě cca uprostřed, tzn. na jediném místě, kde by bylo možné udělat přechod - těsně pod křížením s Markovou, protože lidé vycházejí z Markovy a potřebují se dostat na druhou stranu. Navíc naproti Markovy je na druhé straně Klikaté dětské hřiště, které určitě je určeno nejen pro ty, kdo bydlí na jižní straně Klikaté, ale i pro ty, co bydlí na severní. Ti se ale na hřiště nemůžou kvůli chybějícímu přechodu bezpečně dostat - s dítětem se opravdu raději do silnice nevrháme. Hřiště je tak využíváno jen zpoloviny a často na něm místo dětí vidíme opilce popíjející kořalku. A v Markově je zdravotní středisko, kam chodí mnoho obyvatel Jinonic, kteří naopak bydlí na opačné straně Klikaté, takže se potřebují přes ni nějak dostat, opět nemají jak.
Prosím o vytvoření tak dlouho chybějícího přechodu.
Pokud klikatost Klikaté způsobuje, že přechod nelze udělat kvůli minimální vzdálenosti od zatáčky, prosím, snižte na Klikaté rychlost na 30 km/h, tak nebude vadit, že přechod bude 65 m za zatáčkou. Klikatá by stejně neměla být tranzitní ulicí (obzvláště po vytvoření nové ulice U Trezorky), takže jí snížení rychlosti jen prospěje.
Děkuji, Petr Papírník.
Zaslal: Petr Papírník, 25.11.2018 v 20:14
Dobrý den pane Papírníku,
problematika komunikace Klikaté je zástupcům MČ Praha 5 i odboru dopravy MČ Prahy 5 dlouhodobě známa.
Proto již v minulosti vznesla požadavek na zřízení světelně signalizovaného přechodu pro chodce u cvičiště vodících psů pro nevidomé.
Tento námět však naráží na nevypořádané majetkoprávní vztahy a proto nebyl dosud realizován.
Totéž se týká přechodu pro chodce přes ul. Klikatá u křižovatky s ul. Markova. Zde je nutno provést stavební úpravy, bez kterých není možno jeho vznik odsouhlasit dotčenými orgány, kterými jsou police ČR a odbor dopravy ÚMČ Praha 5.
Stavební úpravu provádí vlastník komunikace, kterým je Hl. m. Praha.
Ve věci neutěšeného dopravního a stavebně technického stavu komunikace Klikatá dále uvádím, že MČ P 5 ve spolupráci s Hl. m. Prahou zadala zpracování studie zklidnění oblasti Jinonice a Butovice a to v souvislosti s projektem Radlické radiály. Zásady tohoto řešení budou sloužit k projektu kompletní opravy komunikace Klikatá.
Dále uvádím, že odbor dopravy MČ P5 zpracoval návrh dopravního opatření, kterým bude směřován cíl Stodůlky a Nové Butovice od křižovatky Klikatá x U Trezorky k Radlické ul. a nikoliv do ul. Klikaté. Též je v řízení opatření na instalaci zákazu vjezdu nákladních vozidel o okamžité hmotnosti nad 3,5 t /mimo dopravní obsluhu/ do ul. Klikaté v úseku mezi ul. U Trezorky a Puchmajerova.
Závěrem si Vás dovoluji informovat, že minulý týden došlo k jednání se zástupcem vlastníka problematických pozemku s cílem odblokovat řízení ve věci výstavby světelně signalizovaného přechodu pro chodce u cvičiště vodících psů pro nevidomé, kde výsledek vidím velice pozitivně.
Přeji pěkný den
Ing. Jan Panenka
radní pro oblast dopravy a zastupitel MČ Prahy 5
11.12.2018 v 20:28