Chybějící světelný přechod u stanice Na Hroudě

V Průběžné ulici, přímo u zastávky tramvají a autobusu Na Hroudě, mezi ulicemi Na Hroudě a Gutova, je v této chvíli velmi komplikovaný přechod po čtyřproudé silnici. Hlavním důvodem, proč tuto situaci chceme řešit, že tento přechod používá velké množství dětí při cestě do ZŠ Gutova a v neposlední řadě i při cestě do areálu Gutovka. Jsou zde totiž dva směry tramvají a dva směry automobilového provozu. Velmi nebezpečná je i skutečnost, že autobus od ulice V Olšinách k zastávce přijíždí po silnici a těsně před přechodem přejíždí na tramvajové koleje, aby se dostal na zastávku. Navíc ještě tramvajová zastávka ve směru k ulici V Olšinách je postavena tak, že pokud chce chodec přecházet, projíždějící auto jej téměř nevidí a proto často dochází k velmi nebezpečným situacím. Věříme, že instalace světelného přechodu by situaci značně zpřehlednila a zajistila bezpečnou cestu do školy pro velkou část dětí navštěvujících ZŠ Gutova a návštěvníky areálu Gutovka.

Zaslal: Věra Pokorná, 04.08.2018 v 22:12

Praha 10-

Průběžná, Praha 10

Aktualizace podnětu

06.08.2018

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Zde ještě fotky od Ing. Čecha k jeho odpovědi.


 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 06.08.2018 10:09

Dobrý den,

příslušným drážním správním úřadem a silničním správním úřadem pro SSZ a místní komunikaci I. třídy Průběžná je odbor dopravních agend MHMP, tam se prosím se svým podnětem obraťte (pozn. Chodci sobě – podnět zasíláme na MHMP).

Zastávka je nedávno zrekonstruovaná, vybudovaná dle příslušných norem. Dle mého názoru je přecházení v daném místě bezpečné, chodcům stačí překonat vždy pouze jeden jízdní pruh vozovky, široký cca 3,5 m. Při přecházení tramvajové trati je samozřejmě nezbytné se přesvědčit, že nejede tramvaj, řidič autobusu je povinen chodci umožnit přecházení. Instalace SSZ by mj. způsobila, že spoustě cestujícím by ujel spoj, nebo by dobíhali na červenou, dnes mají před vozidly přednost.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 07.08.2018 20:58

Odpověď z MHMP:

Dobrý den,

děkujeme za zaslaný podnět. Ten byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci.
Jakmile odpověď obdržíme, budeme Vás obratem kontaktovat.

S pozdravem

za tým zmente.to
Renata



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Věra Pokorná: Dobrý den, odpověď pana Čecha je dle mého názoru naprosto absurdní. V první řadě v reálu řidiči autobusů nedávají chodcům na přechodu přednost. Navíc do zastávky najíždí velkou rychlostí. Většina chodců rovněž nečeká, že autobus, který jede po silnici najednou zahne na tramvajové koleje. SZZ řešíme hlavně z toho důvodu, že se jedná o přechod, který z velké části používají děti při cestě do školy a do sportovního areálu Gutova a mohu z vlastní zkušenosti říci, že i děti ve věku 10 - 11 let mají na tomto přechodu problém si vše uhlídat. Argument pana Čecha, že by SSZ způsobil spoustě cestujícím problém, protože by jim ujel spoj, nebo by dobíhali na červenou je doufám vtip.
07.08.2018 v 08:58    

Karel Kučera: Věra Pokorná: Děti se mají naučit se rozhlížet, ne z nich dělat retardované ovce, co spoléhají při přecházení komunikace na dvě barevná světýlka.
07.08.2018 v 10:28    

bobísek: Kučera - +1.
Paní Pokorná - odpověď a velice smysluplnou od pana Čecha jste dostala, chápu, že nebylo vyhověno vaší nesmyslné žádosti, ale proboha, to se má dávat světelná signalizace ke každému přechodu? Navíc autobus zde dlouho předem signalizuje, že jede po pruhu pro tram.
před 7 dny    

Ivana Krausová: Opět podpora agresivních bezohledných autíčkářů, kteří by museli bezpodmínečně na červenou zastavit. Chudinky malé autíčkářské, deset vteřin by se zpozdily!!!

Raději se bude čekat, až jednou řidiči autobusů nedají chodcům na přechodu přednost a nějaké dítě přejedou.
před 7 dny    

Karel Kučera: Ivana Krausová: Tady nejde o jakousi podporu IAD kterou jste si vycucala bůh ví odkud. Tady jde o selský rozum. Nešlo by jen o brzdu pro IAD ale hlavně MHD. Navíc jak mezi pruhy jak MHD tak IAD jsou ostrůvky, kde si v klidu počkáte než vše odjede. Mě to jako chodci nevadí. Auto nevlastním aby bylo jasno.
před 7 dny    

Daniel Čech: O jaké podpoře autíčkářů a o jakém vtipu je tu řeč? Dnes má každý jednotlivý chodec před vozidly přednost, pokud budou chodci přicházet v 3vteřinovém intervalu, jsou schopni úplně (a legálně) zablokovat provoz na vozovce. V případě SSZ by naopak každý chodec, bez ohledu na to zda zrovna jede auto, tramvaj, autobus či nikoli, musel zmáčknout tlačítko a čekat, čekání by jim ještě prodloužila preferovaná MHD, která si automaticky dává volno, a možná i koordinace s křižovatkou Průběžná x V Olšinách. Nevidím jako chodec jediný důvod stát před červeným panáčkem a koukat, jak mi ujíždí např. 188, když další jede za 10-15 min, a to dokonce i za situace, kdy nejede auto (nebo spáchat přestupek). Takovou situaci opravdu za podporu chodců nepovažuji.
V každém případě můj názor považujte s ohledem na příslušnost za zcela nedůležitý.
před 6 dny    

Petr Kárský: Vážený pane Čechu,
jenže realita je taková, že autíčkářští agresivní bezmozci jezdí k přechodům na plný plyn a doufají, že chodce tak odradí před vstoupením na přechod, protože, ač mají chodci přednost, dobře vědí, že by srážku nepřežili. Málo který chodec si svou "naprostou přednost " opravdu vynutí.
Mám za to, že svůj příspěvek jste napsal schválně, při vědomí, že semafory bývají nastaveny, aby preferovaly všechno, jen ne chodce, těm jednou za dvě až tři minuty krátce, tak maximálně na tři vteřiny bliknou zelenou.

Takže žádám pro ty malé děti světelné signalizační zařízení s poptávkou, která okamžitě zareaguje na stisknutí, maximálně do tří vteřin, tedy aby auta zastavila a pak, aby zelená svítila minimálně 10 vteřin. A poptávku aby aby šlo zadat znovu a znovu kdykoliv, ne po pěti minutové pauze. A zvažte prosím ještě postavení příčného zpomalovacího pruhu pod ten přechod. Karel Kučera taková řešení prý zbožňuje.
před 3 dny    

Karel Kučera: Petr Kárský: 1. jmenuje se to zpomalovací práh, ne pruh. Rozdíl se učí již na základní škole. 2. proti zpomalovacímu prahu bych nic neměl. To je šok co?

Pro všechny co chtějí tady nějaké světla:
Nebude Vám vyhověno. Máte smůlu. Jak bylo psáno, zastávka byla v minulých letech rekonstruována a sahat se zde do ničeho rozhodně nebude...
před 37 minutami    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Průběžná, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.