Nebezpečné přechody na Práčské ulici

Přechody na Práčské ulici - směrem od OC Hostivař jsou dva přechody za sebou, které jsou velmi nebezpečné.Za poslední dva roky zde byly sraženy 3 děti. V těchto místech je přerušovaná čára, jsou tam naproti sobě dvě autobusové zastávky....vznikají nebezpečné situace, kdy autobus vyjíždí ze zastávky, a auto se vyřítí z poza autobusu, protože ho předjíždí a neočekává přechod pro chodce...........v této lokalitě je spousta děti.Bydlíme v Harlacherově ulici a všechny naše dětí jezdí do školy na Spořilově....přechází přechod pro chodce i samy a my trneme strachy.
Navrhuji řešení: semafor (jestli je to možné) nebo zpomalovače/retardéry (nejlépe betonové, ty plastové moc nepomáhají) nebo udělat plnou čáru a hlavně omezit nejvyšší povolenou rychlost........nejlépe více těchto opatření dohromady.
Děkuji předem za ochotu
S pozdravem
Holkupová

Zaslal: Radka Holkupová, 19.09.2017 v 01:04

Praha 10-

Práčská, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 12.10.2017 16:58

Dobrý den,

předmětný úsek Práčské byl v nedávné době investorem obytného souboru kompletně zrekonstruován. Zastávky byly umístěny do zálivů, přechody jsou od nich odsazeny tak daleko, aby i přes stojící autobus byl zajištěn rozhled, délka přechodů je minimální možná a jedná se tak o jeden z mála úseků Záběhlické – Práčské, kde z tohoto hlediska je situace v souladu s příslušnými normami.

K umístění retardérů na sběrné komunikaci jsem se vyjadřoval zde https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1961/nebezpecne-prechody-respektive-nebezpecni-ridici-na-pracske-ulici.

Rychlost jízdy 50 km/h v obci stanovuje zákon o provozu na pozemních komunikacích právě s ohledem na hojný výskyt chodců a příčných pěších vazeb. Při šetření na místě v ranní dopravní špičce v pátek od 7:30 do 7:45 projíždějící řidiči umožňovali chodcům přecházení v souladu s pravidly provozu, rychlost projíždějících vozidel byla vzhledem k hustotě provozu viditelně nižší než povolená. Není žádoucí tuto rychlost bez zvláštního důvodu dále snižovat, obzvláště na sběrné komunikaci, vede to pouze k nerespektování dopravního značení.

S ohledem na výše uvedené zjištění nebudeme iniciovat ani instalaci světelného signalizačního zařízení, které obecně snižuje plynulost provozu. Chodce namísto přednosti nutí se přihlašovat a čekat na signál volno, vozidla zastaví i v případech, kdy by stačilo přibrzdit a chodci tak umožnit přejít, resp. kdy chodec odspěchal na červenou (aby např. stihl přijíždějící spoj) a už je pryč. Pro úplnost však uvádím, že příslušným správním úřadem v této věci je odbor dopravních agend MHMP, na který je možno se obrátit přímo.

Po konzultací se zástupcem Policie ČR stanovíme v úseku mezi oběma přechody vyznačení podélné čáry souvislé.

S pozdravem

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Anonym: Nebo by to chtělo děti naučit chodit přes přechod. Semafor, retardéry a snížení rychlosti jsou kraviny.
22.09.2017 v 17:27    

nováček: Přesně, stavebně oddělené zastávky pro bus, rozhled naprosto vpoho ( je jasné, že žádné retardéry se tam dělat nebudou- ničí to autobusy a okolní domy+ hluk ) a semafory má na starosti magistrát. Kde tohle jinde je? A navíc nově uděláno.
Chce to naučit děti se rozhlídnout.
27.09.2017 v 13:15    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Práčská, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Výtluk na křižovatce Křenická x Prusická

Praha 10, 12. březen 2017 Nově zaslaný

Díra v dláždění ve Voroněžské

Praha 10, 07. srpen 2014 Vyřešený

Křižovatka Türkova - Květnového vítězství

Praha 11, 16. únor 2012 Zaslaný

Příliš krátká zelená na semaforu

Praha 2, 09. září 2012 Zaslaný


Zobrazit všechny podněty