Odpoveď: 12.10.2017 16:58
Dobrý den,
předmětný úsek Práčské byl v nedávné době investorem obytného souboru kompletně zrekonstruován. Zastávky byly umístěny do zálivů, přechody jsou od nich odsazeny tak daleko, aby i přes stojící autobus byl zajištěn rozhled, délka přechodů je minimální možná a jedná se tak o jeden z mála úseků Záběhlické – Práčské, kde z tohoto hlediska je situace v souladu s příslušnými normami.
K umístění retardérů na sběrné komunikaci jsem se vyjadřoval zde https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1961/nebezpecne-prechody-respektive-nebezpecni-ridici-na-pracske-ulici.
Rychlost jízdy 50 km/h v obci stanovuje zákon o provozu na pozemních komunikacích právě s ohledem na hojný výskyt chodců a příčných pěších vazeb. Při šetření na místě v ranní dopravní špičce v pátek od 7:30 do 7:45 projíždějící řidiči umožňovali chodcům přecházení v souladu s pravidly provozu, rychlost projíždějících vozidel byla vzhledem k hustotě provozu viditelně nižší než povolená. Není žádoucí tuto rychlost bez zvláštního důvodu dále snižovat, obzvláště na sběrné komunikaci, vede to pouze k nerespektování dopravního značení.
S ohledem na výše uvedené zjištění nebudeme iniciovat ani instalaci světelného signalizačního zařízení, které obecně snižuje plynulost provozu. Chodce namísto přednosti nutí se přihlašovat a čekat na signál volno, vozidla zastaví i v případech, kdy by stačilo přibrzdit a chodci tak umožnit přejít, resp. kdy chodec odspěchal na červenou (aby např. stihl přijíždějící spoj) a už je pryč. Pro úplnost však uvádím, že příslušným správním úřadem v této věci je odbor dopravních agend MHMP, na který je možno se obrátit přímo.
Po konzultací se zástupcem Policie ČR stanovíme v úseku mezi oběma přechody vyznačení podélné čáry souvislé.
S pozdravem
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
22.09.2017 v 17:27