14.09.2017 v 08:24
14.09.2017 v 08:54
Jinak se musím přiznat, že mi úplně není jasné, proč by někde nemohl být přechod, i když třeba poměr přecházejících lidí a projíždějících vozidel nevychází přesně podle představ PČR - nebude-li tak funkčně zatížen, možná je to lepší, ne? Vždyť jsou zcela běžné i přechody v obytných čtvrtích plných jednosměrek a zaparkovaných aut.
19.09.2017 v 09:15
19.09.2017 v 23:02
poslední dobou v Ruzyni přejít silnici je dost velké umění. Argumenty pan Poláka jsou zajímavé a srozumitelné, ale ráda bych se ho touto cestou zeptala jestli provedli takový průzkum i na ulici Drnovská - Staré náměstí. Dne 10.1.2017 jsem zadala podnět - Neosvětlený přechod pro chodce ul. Drnovská, Praha 6 - Ruzyně, kde se nachází přechod jediný, neosvětlený, špatně označený a velmi frekventovaný díky zastávkám bus 225 a bohužel k žádné změně nedošlo.... Možná by stačilo přechod přetřít, dát tam výstražné žluté cedule. .... Musím se připojit i k názoru p. Zádrapky, že i málo využitý přechod je lepší než sražené dítě, důchodce ....
Prostě v Ruzyni se musíme naučit létat :-) :-) - to jen pro odlehčení .... U školy se taky udělala označený přechod až po tragické události, ale to už je pozdě nemyslíte?
Přeji krásný den
20.09.2017 v 13:18
20.09.2017 v 20:22
Argumenty, proč zde zřídit přechod, byly všechny zmíněny. Vám a PČR to nestačí a nijak rozumně a "lidsky" jste to neodůvodnil. Bezobsažné obecné formulace jsou dost slabý fíkový list na neochotu vyjít vstříc místním. Pokud jde o průzkumy, to jsem Vám mohl říci také, že tudy ráno projede průměrně 1 vozidlo za 6 vteřin a (i proto) tam zrovna moc lidí nepřechází (některé děti to mají i zakázané, proč asi?). To je důvod k tomu, abychom tu museli přebíhat? Vsadím se, že by pozorování vyšlo dost podobně i na většině ostatních přechodů na Ruzyňské, stejně tak např. přímo v Liboci u kostele nebo skoro všechny přechody ve Vlastině - budete je rušit? Nechápu, proč P6 vyhazuje peníze za generely bezmotorové dopravy, když není schopna ani takovéhoto elementárního ústupku automobilismu.
Na závěr, ztotožňujete-li se se stanoviskem PČR, Vám z celého srdce přeji, abyste někdy také bydlel na podobné místě.
Srdečně
Lukáš Zádrapa
09.10.2017 v 20:37
LZ
09.10.2017 v 20:51
"Na komunikacích funkční skupiny B v kompaktní zástavbě se přechody pro chodce obvykle zřizují na
všech křižovatkách a mohou se zřizovat i v mezikřižovatkových úsecích podle místních podmínek a podle
poptávky po přecházení. Mají se zřizovat na všech ramenech křižovatek a obvykle se zřizují, pokud
poptávka po přecházení přestoupí ve špičkové hodině pracovního dne hodnotu 50 chodců/h.
V odůvodněných případech (např. na průtazích silnic menšími obcemi) se mohou zřídit i při menší poptávce.
Vzájemná vzdálenost přechodů pro chodce má být ≤ 200 m, podle místních podmínek se může
zvětšit. Naopak při odpovídající poptávce po přecházení a vhodných místních charakteristikách je možné
přechody v mezikřižovatkových úsecích zřizovat i v kratších odstupech. Na přechodových úsecích komunikací
funkční skupiny B mohou být přechody podle místních podmínek ve vzdálenostech větších.
Situování přechodů pro chodce nebo opatření pro usnadnění přecházení v kompaktně urbanizovaném
území musí respektovat existující pěší příčné vztahy."
Jinými slovy, graf hezký, ale kdyby byla ochota vyjít vstříc poptávce, bylo by to v klidu podle litery normy.
02.12.2017 v 22:26
13.09.2017 v 08:57