Pech
10.08.2017 v 13:58
22.08.2017 v 11:40
Dva přechody pro chodce v Karlovarské ulici mezi zastávkou Bílá Hora a křižovatkou se Slánskou ulicí se dají vzhledem k velmi husté automobilové dopravě velmi problematicky přejít. Myslím, že by bylo vhodné instalovat u těchto přechodů semafory.
Zaslal: Viktor Pech, 01.08.2017 v 16:21
Dle informací MČ Praha 6 ulice spadá Karlovarská ul. jakožto významná komunikace do vybrané komunikační sítě MK I. třídy a je třeba se s podnětem obrátit na Magistrát HMP, což jsme učinili a čekáme na vyjádření.
Přejeme hezký zbytek dne.
Chodci sobě
Odpověď z MHMP:
Dobrý den,
děkujeme za Váš podnět. Předali jsme jej příslušnému oddělení, které posoudí jeho relevantnost, a pro případ nápravy předá odpovědné oblastní správě.
S pozdravem,
Děkujeme a přejeme krásný zbytek dne
Za tým zmente.to
David
Odpověď z ORFD MHMP:
Dobrý den, děkujeme Vám za podnět na zřízení semaforu na přechodech přes Karlovarskou ulici u zast. Ruzyňský hřbitov a u ulice K Mohyle.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy a.s. prověřila Váš podnět s následujícím stanoviskem:
Neřízený přechod přes dva protisměrné jízdní pruhy poskytuje chodcům komfortní možnost přecházení i v případě zatížené komunikace. Dle zákona 361/2000 Sb. o silničním provozu, řidič nesmí ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, přičemž tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje. Čekací doba chodců se na takových přechodech blíží nule. Zřízení světelné signalizace na přechodu pro chodce vede z podstaty věci ke zvýšení čekacích dob nejen pro chodce, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu. V případě zapojení do koordinace s okolními signalizacemi v oblasti může být při vyšších intenzitách automobilového provozu maximální čekací doba chodců na signál volno až 100 sekund a v případě preference MHD i více. U takových přechodů registrujeme vysokou míru neukázněnosti chodců přebíhajících na červenou, neboť řízení přechodu je zdržuje.
Oba posuzované přechody jsou vhodně umístěny (přímá komunikace, správná poloha vůči zastávce BUS) a mají dobré rozhledové poměry. Za poslední tři roky se na obou těchto přechodech nestala žádná nehoda s chodcem.
S ohledem na zásadu nespojovat v jednom místě signalizaci a přisvětlení přechodu, by muselo dojít k demontáži stávajícího přisvětlení, kterým jsou oba přechody vybaveny.
V případě předmětné lokality nepovažujeme instalaci světelné signalizace za nezbytnou.
S pozdravem a přáním pěkného dne
tým zmente.to
10.08.2017 v 12:17