Chybějící přechod u zastávky Koh-i-noor a překážející zábradlí

Tramvajová zastávka Koh-i-noor ve směru do centra je celkově velmi nešťastně vyřešená. Celou ji obklopuje zábradlí, takže se na ni lze dostat pouze od jejího zadního konce. V prostoru, kudy by chtělo projít asi nejvíce lidí (přímo u tramvajového sloupku směrem k Moskevské ulici), průchod blokuje zábradlí, které lidé samozřejmě přelézají nebo obcházejí (nikdo si nebude cestu zbytečně prodlužovat o 150 metrů, jen aby přešel legálně). Myslím si, že je to velmi nebezpečné. Nedávno tam kvůli tomu tramvaj málem srazila jednu paní, která si zkracovala cestu a zábradlí obcházela. Nejvíc na to ovšem doplácejí senioři a zejména vozíčkáři, kteří si cestu zkrátit nedokážou, a tak jsou opravdu nuceni se trmácet tou mnohem delší legální cestou. Prosím proto o odstranění zábradlí alespoň u tramvajového sloupku a ideálně i o vyznačení nového přechodu.

Zaslal: Karel Pacovský, 19.05.2017 v 19:06

Praha 10-
 
 
 

Vršovická, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 22.05.2017 23:50

Dobrý den,

přechod pro chodce (a platí to i o místu pro přecházení) v přední části zastávky nebylo možno vybudovat, byl by nebezpečně blízko světelně řízené křižovatce, navíc by musel být bezbariérový a rampa překonávající více než 20 cm rozdíl mezi nástupištěm a vozovkou by pak přistupovala k SSZ ještě blíž. Zábradlí tvoří vodicí linii pro nevidomé, na jeho zachování i v přední části ostrůvku (tam kde se přibližuje ke kolejím) trvala Policie ČR a odbor dopravních agend MHMP jakožto příslušný silniční správní úřad.

Tazatelům vždy doporučuji k tramvajovému ostrůvku směrem do centra tento kratší a bezpečný přístup:

Po světelně řízeném přechodu od budovy Koh-i-nooru částečně přejít křižovatku na druhou stranu kolejí a vydat se po chodníků směrem k tramvajovému ostrůvku směr z centra, zde opět přejít koleje na cílové nástupiště ve směru do centra, kde již přechod není potřeba, vozidla tudy nejezdí a tramvaj má před chodci přednost. Pro vozíčkáře zbývá delší cesta, v případě linky č. 22 pak možnost využít zastávku na Čechově náměstí.

S pozdravem

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

jan šujan: Ano, máte naprostou pravdu...
Čím přemýšleli autoři rekontrukce zastávky? :-(
20.05.2017 v 06:58    

nováček: Hlavou, přechod do odbočovacího pruhu? Pane Šujane, to spíš vy nepřemýšlíte vůbec.
22.05.2017 v 17:47    

Kučera: Tady je zase někdo líný to obejít... To určitě, řezat zábradlí jen kvůli pohodlnosti jedné osoby :)
23.05.2017 v 07:39    

Adam Fendrych: Takže opět předpisy proti lidem. Smutné :(
23.05.2017 v 08:43    

jan šujan: A že tam musí být zrovna takhle dlouhý odboč.pruh, na to jste p.Nováčku přišel jak?
A jak jste přišel na to, že bch chtěl aby přechod ústil do něj?
Asi mi vkládáte své vlastní představy...
23.05.2017 v 14:25    

jan novák: Tady je jasný a správný dotaz. A jasná odpověď na něj. Proč ty emotivní komentáře?
23.05.2017 v 14:26    

Daniel Čech: Předpisy ano, v tomto případě ale pro lidi, nikoli proti nim. Dle čl. 10.1.3.5. ČSN 73 6110 se přechody a místa pro přecházení nesmí zřizovat v takových vzdálenostech od SSZ, kde by existence tohoto zařízení negativně ovlivňovala bezpečnost přecházejících chodců, a je to opodstatněné ustanovení. Dovedu si představit ty fatální střety chodců s mediálně propagovanou "absolutní předností na přechodu" s vozidly, jejichž řidiči "dojíždí" o 40 m dál svítící zelenou.
24.05.2017 v 08:35    

prt: Řadící pruhy (vlevo a přímo+vpravo) před křižovatkou jsou nutné z kapacitních a dopravních důvodů - každý pruh je signalizován samostatnou signální skupinou, aby byly eliminovány nebezpečné situace levé odbočení vs. tramvaj přímo. Levý řadící pruh je spíše kratší než dostatečný (docházívá i k blokování směru přímo).
24.05.2017 v 08:45    

nováček: Pane Šujane, až ze sebe zase budete chtít udělat wola, tak něco duchaplného napište.
Nebo si zkuste přečíst něco z norem a předpisů a pak mudrujte.
Kdo pak přemýšlel- vy a nebo autoři rekonstrukce?
29.05.2017 v 15:29    

Karel Pacovský: Spíše se mi zdá zbytečné to zábradlí. Uznávám, že přímo u tramvajového sloupku to může mít z hlediska bezpečnosti své opodstatnění. Pokud je ovšem zábradlí naprosto nepropustné přes celou délku tramvajového ostrůvku, tak to je nutně kontraproduktivní, protože v takovém případě lidé – předpisy, nepředpisy – půjdou co nejkratší možnou trasou – obejdou zábradlí přes koleje a přejdou vozovku v místě, kde se rozšiřuje do dvou pruhů (to se mi zdá nebezpečné). Myslím si, že to zábradlí v celé délce opravdu není nutné (zvláště mezi koncem zastávky a přístřeškem pro čekající cestující). Na mnohých zastávkách s podobně blízkou křižovatkou zábradlí není a nikomu tam nechybí, naopak (např. Národní divadlo, Staroměstská). Pokud někdo chce chodce chránit před střety s auty, lze v daném úseku snížit rychlost. Dokud tam bude stát zastávka, budou tam lidé nutně přecházet, většina i navzdory zábradlí a jiným komplikacím...
29.05.2017 v 15:53    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Vršovická, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Špatně nastavený interval semaforu ul. Na Vinobraní

Praha 10, 03. červen 2019 S odpovědí

Zálivy na přechodu v Jablonecké ulici

Praha 9, 01. listopad 2013 Bez odpovědi

Přechod u ZŠ a jídelny v ulici U lékárny

Praha - Zbraslav, 04. listopad 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty