Chybějící přechody pro chodce

Po celé délce Vladivostocké ulice není vyznačen ani jeden přechod pro chodce na kříženích s ulicemi Gruzínská, Jerevanská, Kišiněvská, Krasnojarská, Amurská, Jaltská, Lvovská, Karpatská. Po tomto chodníku prochází denně spousta lidí, je tam škola i školka, ale přechody chybí. Podle mého názoru by to dost pomohlo, aby řidiči dávali větší pozor, spousta jich tam jezdí rychleji a s menší pozorností, než kdyby tam byly přechody vyznačené.

Zaslal: Kateřina Bláhová, 09.11.2016 v 11:56

Praha 10-

Vladivostocká, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 22.11.2016 09:43

Dobrý den,

záležitost jsme projednali se zástupcem Policie ČR, jehož stanovisko je nutné ke každé změně dopravního značení. Vyznačení přechodů v místech, kde vozidla beztak musí prakticky zastavit, aby mohla bezpečně odbočit o 90° a kde navíc počet projíždějících vozidel je minimální, jsme dosud nepovažovali za nezbytně nutné. Na druhou stranu po přihlédnutí k faktu, že tudy vedou přístupové cesty ke školským a sportovním zařízením a že podél Vršovické a Bajkalské přechody jsou, souhlasíme s jejich výhledovým vyznačením. Nově zřizované přechody však musí vyhovovat vyhl. č 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. To znamená, že před samotným vyznačením přechodů je nutno stavebně upravit nároží, výšku obrub a instalovat zde hmatné pásy pro nevidomé. Dále je nutné zajistit rozhled na nové přechody (z bočních ulic i z Vladivostocké, kde v rozhledu brání vozidla stojící kolmo částečně na chodníku), policie navíc vyžaduje fyzické zajištění rozhledů i při výjezdu z bočních ulic do Vladivostocké. Dojde tak patrně k úbytku parkovacích míst v lokalitě (nejen těch nelegálních). To vše je možné pouze na základě projektu a vydaného stavebního povolení, tudíž předáme náš požadavek Hl. m. Praze jako námět pro rok 2017 k zajištění z prostředků BESIP.

S pozdravem

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 04.03.2017 12:29

Info k doplnění – návrh dle sdělení příslušného odboru RFD MHMP realizován nebude. Viz příloha.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje

Úřad městské části Praha 10
Vršovická 68, 101 38 Praha 10
Tel.: 267 093 476
E-mail: danielc@praha10.cz
www.praha10.cz, www.vpp10.cz

Přiloha:
Soubor (png)


Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Emil Fluskander: Dobrý podnět.
Vladivostocká má 2 speciality.
--Platí tu přednost zprava, kterou kdo nezná, tak si těžko stíhá uvědomit (je tu hustý provoz a široká ulice se tváří jako hlavní, což není).
--Není vyznačeno ca. 8 přechodů jak je uvedeno, což je vzhledem k blízkosti ZŠ a MŠ druhá podivnost.
Možná že to nedovoluje nějaká chytrá Euro-norma a přechod by musel být vyznačen až někde 10 m za rohem, takže by ho nikdo nepoužíval. Uvidíme, jaká bude reakce.
10.11.2016 v 22:53    

Patrik: To Emil F.: Přednost zprava na Vladivostocké, o které se málo ví? To si snad tu oblast radši dvakrát projděte, než něco podobného napíšete, vždyť tam jsou ze všech ulic kolmých (Karpatská, Krasnojarská, Jerevanská) na Vladivostockou stopky, čili Vladivostocká je hlavní! To snad jedině že byste jezdil jednosměrkama v protisměru (Kišiněvská, Amurská, Lvovská), pak by dávalo smysl, co jste napsal. Absence přechodů zde asi ani není moc podivná, právě kvůli těm existujícím stopkám, v ostatních případech (obrácených jednosměrkách, do kterých se odbočuje z Vladivostocké) se jedná o kolmé odbočení, kde je řidič odbočujícího vozidla povinen dát přecházejícímu přednost vždy a přechod za rohem by do poslední chvíle stejně neviděl, dokud by tam nevjel, takže ve výsledku pouze spousta barvy na silnici (mimochodem všiml jste si někdy, jak ta barva na přechodech za počasí, jako je venku nyní, krásně klouže?) a sloupků se značkami na chodnících, které v tomto místě navíc zhola nic neřeší.
14.11.2016 v 11:47    

prazsky.otec: Přechody tam nechybí, stavebně jsou ty chodníky upraveny jako místo pro přecházení. Aby tam mohl být přechod, musely by ty červené dlaždice být spojené, ale jelikož je mezi nima mezera, tak nejde o přechod. Jediné, co lze úřadu možná trochu vytknout, je to, že nejsou na silnici namalované bílé přerušované čáry, které místo pro přecházení podle vyhlášky označují. Měšťáci se evidentně nepředřou, ten černej superb tam nemá co dělat.
15.11.2016 v 13:44    

Katka: Prinejmensim je podivne, ze podel Vrsovicke ulice prechody namalovane jsou, ale podel Vladivostocke ne.
15.11.2016 v 21:53    

prazsky.otec: Co vím, tak do Vladivostocké z těch vedlejších ulic prakticky nulový provoz. Přechody by tam byly úplně zbytečné. Navíc se tam ani nikdo nestihne rozjet, tak nevím, koho byste chtěla zpomalovat. V Německu přechody prakticky nejsou a taky to jde. Spíš by si měli měšťáci hlídat prasácky zaparkovaná auta, přes která na sebe chodci a řidiči nevidí.
16.11.2016 v 00:04    

Emil Fluskander: Patrik:
Nenapsal jste nic nového.
Měl jsem na mysli pochopitelně ten případ, kdy na Vladivostocké musíte dávat přednost zprava, ačkoli široká Vladivostocká ulice působí jednoznačně jako hlavní ulice a přitom je vedlejší. O tom není sporu, to překvapilo mě i mnoho jiných, když jsem sem přijeli poprvé.

Co se týče přechodů., napsal jsem že je možné, že by šly např.vyznačit podle euro-norem až za rohem, což by postrádalo smysl a chodilo by se jako dosud.
Své vyjádření jsem uzavřel slovy: uvidíme jaká bude reakce (odborníků).

Příště, než budete reagovat, přečtěte si znovu, co se píše a zkuste nevychovávat.
16.11.2016 v 08:50    

Patrik: To Emil F.: Nějak tu Vaši argumentaci stále nechápu, můžete mi prosím uvést konkrétní příklad, kde přesně jedete po Vladivostocké a jste překvapen, že musíte dávat přednost zprava? Podle mě akorát na jejím konci ulice u tramvajové smyčky (Kubánské nám.), nikde jinde! Na ostatních křižovatkách jsou totiž na Vladivostocké všude dopravní značky Hlavní (samozřejmě u jednosměrek směrem do Vršovické nikoli, tam nejsou potřeba), takže Vladivostocká asi opravdu je hlavní ulice a přednost zprava tak na ní (kromě jejího konce) nikde neplatí, nebo je to podle Vás jinak?
16.11.2016 v 10:02    

Emil Fluskander: Ano možná jste konečně pochopil co jsem psal. U jednosměrek směr Vršovická nejsou, takže svedou k nepozornosti - a poslední, jak správně píšete překvapí přednost zprava.
Na tuto ulici mě opakovaně upozorňoval i učitel autoškoly, když jsem ji před lety ve Vršovicích dělal, je to oblíbená trasa při zkoušce.
Ohledně přechodů už jsem se vyjádřil, nemám co bych dodal.
16.11.2016 v 22:07    

Patrik: To Emil F.: Aha, takže jestli to dobře chápu, tak problém spatřujete v tom, že byste jako měl dávat přednost zprava v místech, kde ale teoreticky nemůže nikdy nic přijet, protože to by to auto muselo přijíždět jednosměrkou v protisměru (jednosměrky směrem od Vladivostocké k Vršovické)? A největší šok ohledně dávání přednosti máte z trojúhelníku Dej přednost v jízdě na konci Vladivostocké, kde je křižovatka typu "T" a ještě navíc se tam přejíždí tramvajové koleje?
20.11.2016 v 23:35    

Daniel Čech: Dobrý den,

pro ujasnění, dopravní režim z přednosti zprava na režim, kdy Vladivostocká je hlavní, jsme zde změnili nedávno. Dlouho jsme zastávali názor, že přednost zprava by měla dopomoci pomalejšímu průjezdu Vladivostockou, ale nedodržovala se a následně to odnášeli neviní řidiči přijíždějící z bočních ulic v očekávání své přednosti. Proto i na základě požadavku policie byla trochu v rozporu s dnešními moderními trendy Vladivostocká změněna na hlavní, z vedlejších jsou stopky.
21.11.2016 v 14:38    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Vladivostocká, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Zarostlý chodník v Bošické ulici

Praha 10, 06. září 2013 Vyřešený

Odpadky u kontejneru na sběr šatstva v Jahodové ul.

Praha 10, 31. květen 2017 Vyřešený

Nebezpečný přechod Butovická

Praha 5, 07. duben 2022 Bez odpovědi

Chybějící přechod

Praha 1, 15. březen 2012 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty