Odpoveď: 13.10.2016 07:45
Dobrý den,
před domem č.or. 3 byl skutečně povolen dlouhodobý stavební zábor. Že Vámi zmíněné propadliny vznikly v důsledku této stavby však není s odstupem několika měsíců dokazatelné. Na předložené fotografii z Googlu vůbec není patrné, v jaké stavu povrch byl. Na místě jsme provedli místní šetření se zjištěním, že podobná větší či menší zvlnění se nacházejí také v blízkém i vzdálenějším okolí. Zámková dlažba v ul. Dvacátého osmého pluku - a kolem nároží zejména - trpí častým najížděním dodávek a dalších vozidel k přilehlým nemovitostem. Jediné účinné řešení je okamžitě volat Městskou policii. Opakované postihy neukázněné řidiče alespoň částečně od nepovoleného stání na chodnících odradí. Dodatečné dokazování je prakticky nemožné.
Nicméně na zhoršený stav chodníku v okolí BUS zastávky upozorníme Technickou správu komunikací s požadavkem o provedení lokálních oprav v místech s největším zvlněním.
S pozdravem
Ing. Petr Janata
referát komunikací OŽD ÚMČ P10
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 15.10.2016 14:50
Ke komentáři z 13. 10. 2016:
Vážený pane Šujane,
fotodokumentaci stavu povrchu komunikací před započetím akce jakožto silniční správní úřad neprovádíme. Naším úkolem je především dbát na to, aby během prací na místních komunikacích byla zajištěna bezpečnost silničního provozu a byly dodržovány podmínky povoleného zvláštního užívání komunikace. V praxi to znamená neustále zhotovitele tlačit k tomu, aby kontroloval stav námi stanovené přechodné úpravy dopravního značení, aby zajišťoval dostatečný průchod pro chodce, ale samozřejmě např. i to, aby nepřekračoval rozsah záboru, který mu byl povolen, neznečišťoval komunikace a chránil je před poškozením. Stav povrchů komunikací si nicméně primárně kontroluje správce komunikace - Technická správa komunikací (TSK), která se zhotoviteli před zahájením prací uzavírá nájemní smlouvu o pronajmutí zabrané plochy. Po skončení prací si tyto plochy přebírá zpět a kontroluje jejich výsledný stav. Dle našich informací by TSK měla disponovat pasportem komunikací, dle kterého si může porovnat stav "před a po".
Jak již jsem uvedl, dle mého názoru se stav chodníku před objektem č.3 nijak nevymyká stavu povrchů před domy v širším okolí (fotodokumentaci mám k dispozici - procházel jsem to od nároží ještě kus za SOFTCOM). Z toho usuzuji, že nelze dokázat, že zvlnění chodníku způsobila právě těžká nákladní vozidla stavby. Já osobně jsem zde žádné těžké vozidlo, když jsem tudy několikrát procházel, nezahlédl, nicméně tím samozřejmě vůbec nevylučuji, že tomu tak být nemohlo. Právě proto jsem i uvedl, že takovou skutečnost je vhodné nahlásit na Městskou policii - ta je operativně nepřetržitě k dispozici a má pravomoc řidiče legitimovat a případně i sankcionovat.
Jak jsem se již zmínil v minulé reakci, Vámi uvedené skutečnosti zasíláme na TSK k posouzení a případné provedení nápravy.
S pozdravem
Ing. Petr Janata
referent referátu komunikací
Oddělení státní správy - životní prostředí a doprava Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Považujete odpověď za dostačující?
Dobrý den, pane Janato,
nemohu s vámi souhlasit, nebotˇ:
1) nejedná se odstup několika měsíců, těžká nákladní vozidla jsem viděl cca.před dvěma týdny...bez ohledu nato, zda ještě platí zábor komunikace nebo už byl ukončen
2) fotograii jsem přiložil jako ilustraci, to je patrně váš úkol:
přepokládal bych, že pokud je někde prováděn stavební zábor, měla by být plocha tohoto záboru nafocena před/po akci
3) někdo- asi ten kdo zábor povolil, by měl dotčený prostor převzít zpět- se závadou a nechat ji odstranit
4) popisoval jsem nikoli najíždění dodávek zásobování, ale těžkých nákladních vozidel se stavebním materiálem
5) nevím proč bych měl volat Městskou policii- pokud byste si řádně plochu záboru převzali, mohli a měli jste iniciovat uvedení do původního stavu hned na místě se stavebníkem
13.10.2016 v 13:48