Nebezpečný přechod pro chdce na Nuselské u náměstí bratří Synků

Předchod pro chodce je umístěn proti České spořitelně. Ačkoliv je po obou stranách ulice zákaz zastavení, i když nesmyslně 7-11, 13-19, neustále tam parkuje spousta vozidel, která zcela zakrývají výhled chodcům. Horší situace je naproti České spořitelně, kde navíc řidiči s oblibou (a bez trestání pokutou) parkují v rozporu s předpisy v křižovatce (viz foto). Také řidiči přijíždějící od náměstí bratří Synků vidí chodce na poslední chvíli, i když jedou předepsanou rychlostí, což navíc často překračují.

Zaslal: Tomáš Vaněk, 31.03.2012 v 11:32

Praha 4-
 
 
 
 

Nuselská, Praha 4

Aktualizace podnětu

11.04.2012

Tomáš Vaněk přidal následující aktualizace podnětu:

Jsem autorem daného podnětu a musím říci, že uvítám jeho řešení. Chtěl bych ale upozornit na směšnost argumentu, že bylo v daném místě uděleno asi 160 pokut za dobu tří měsíců. Každý, kdo chodí kolem, vidí, že počet neoprávněných parkujících aut je v libovolnou dobu cca 8-10 a během dne se vystřídají, takže si dovoluji odhadnout, že denně spáchá přestupek cca 50 nebo více řidičů. Takže ty deklarované pokuty by se musely vybrat za méně než 4 dny (!!!). Už jsem s panem Mgr. Štíbrem komunikoval jednou stížností na nedbalost jeho podřízených, ale zdá se, že městaká policie je nepoučitelná. Dovolil bych si dokonce říci, že nedbalá a mnohem více je při pochůzkách zajímají výlohy a kam pojedou o víkendu. Jednou jsem dva poflakující se městské strážníky, kteří netečně přešli kolem protiprávně zaparkovaných aut upozornil, že by měli zasáhnout. Odpověď byla skutečně v duchu vtipů o policistech (nechť mi odpustí ti poctiví a důslední): "A kde mají parkovat?".




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 03.04.2012 09:05

Vážený pane Vaněk,

velmi děkuji za Váš podnět. Danou situací se již několik dnů zabývám. Minulý týden proběhla v místě schůzka s ředitelem MP OŘPraha 4 panem René Štýbrem a domluvili jsme se na následujícím postupu, který samozřejmě musím konzultovat ještě s naším odborem dopravy a odborem dopravy MHMP. Jsou zde dva úhly pohledu. V prvé řadě jde samozřejmě o bezpečnost chodců, tudíž musíme zajistit odclonění přechodů (zde jsou možné jen žluté čáry zákaz zastavení pro zvýraznění) tak, aby byl dostatečný výhled oběma směry. Druhý úhel pohledu je v zamezení nelegálního stání v křižovatkách a podél tramvajového pásu, kde je zákaz zastavení v určeném čase, který chceme poupravit na čas 8-11, 13-17. Také musím konstatovat, že není pravda, že řidiči parkující svá vozidla nejsou pokutováni. Od počátku roku 2012 do konce března bylo uloženo 161 pokut, tato lokalita je opravdu pod dohledem městské policie, ale samozřejmě zde nemůže strážník postávat celý den.
Udělám maximum pro vyšší bezpečnost dané lokality.

Pokud budete mít dotaz či další námět, jsem Vám velmi ráda k dispozici.

S poděkováním a přáním všeho dobrého,

Bc. Lucie Michková
uvolněná zastupitelka
předsedkyně komise pro bezpečnost a prevenci kriminality



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Chodci Sobě: Komentář od občana zaslaný k tomuto podnětu na náš e-mail:

Děkuji za informaci níže.
Jako řidiče TRAM (navíc Pankráckého = často tama jezdícího) mne uvedený problém trápí velmi.
Navrhované žluté čáry OK, ale postup MP ne - už teď (ovšem po zavedení žlutých čar obzvláště) jediná adekvátní reakce MP je odtah oněh vozidel =
1.) majitelé se finančně prohnou a příště je tam nenechají
2.) když tam už nějaká vozidla stojí (byť s pokutovými bloky), tak se k nim přidávají další!
04.04.2012 v 13:18    

Lucie Michková: Vážený pane Vaněk,

přála bych si, aby Praha 4 měla více strážníků a policistů v ulicích, stejně tak aby tato služba veřejnosti nebyla jen zaměstnáním pro některé strážníky a policisty. Váš podnět jsem zaslala panu řediteli Štýbrovi a požádala ho o řešení situace, stejně tak využití odtahové služby, kterou zmiňuje pan řidič tramvaje. V místě bude přespříští týden schůzka s odborem dopravy MHMP a pokusíme se o takové řešení, které zvýší bezpečnost občanů a zlegalizuje parkovací stání.
V mnohých případech používáme k odclonění přechodů citybloky, ale není to úplně šťastná varianta a ne všude lze citybloky umístit. Moc Vám děkuji za věcnou diskuzi.

Lucie Michková
16.04.2012 v 14:47    

řidič tramvaje: Vážená paní Lucie Michková - nezbláznila jste se již úplně?
Mluvit o zlegalizování parkovacích stání v prostoru křižovatky a místa rovnému vyhrazenému BUS pruhu (ikdyž tady to je ve skutečnosti obráceně = vyhrazený IAD pruh, aby byl volný BUS pruh těsně vedle na TT) může snad jen jedině právě blázen!
No malinko jste si polepšila zavrhnutím možnosti odclonění přechodu citybloky - ty by totiž zabraly onen "vyhrazený IAD" pruh!

vysvětlivky:
IAD = individuální automobilová doprava
TT = tramvajová trať
16.04.2012 v 22:10    

Lucie Michková: Vážený pane, škoda, že Vás nemohu oslovit jménem.
Byla bych moc ráda, kdybyste si přečetl můj příspěvek ještě jednou. Nemluvím o žádné legalizaci parkování v křižovatkách. Určitě také víte, že nyní je již tabulkou určen ČAS, kdy lze v daném místě zaparkovat - legálně. Nelegální parkování mimo vyhrazený čas musíme řešit.
Stejně tak je zcela logické, že v daném místě nelze citybloky použít. Nuselská je specifická v celé své délce, tzn., že TT slouží v některých místech i jiným dopravním prostředkům, ne jen TRAM.
Můžete rozporovat můj názor, ráda budu diskutovat, ale moc prosím, vybírejme vhodná slova.
16.04.2012 v 22:52    

řidič tramvaje: Vážený pane Vaněk,
dovolím si Vám oponovat - nevím čí to je, ale MP v Praze (viz např. neshoda s ní pana Týce) špatné parkování pokutovými bločky, botičkami a dokonce i odtahem řeší jako divá, jenže kupodivu na místech nejméně palčivých (v zapadlých uličkách či parkovacích zónách)!

Může mi např. paní Michková říct, co opravňuje k odtahu vozu z místa, kde provozu nepřekáží (jako v té parkovací zóně)?
Ale naopak přece obecně (ze zákona o provozu na PK) platí , že není-li místní úpravou - DZ dáno jinak, tak vedle TT musí zůstat volných 3,5m = nejsou-li z důvodu ponechání zaparkovaného vozu, tak to se stalo překážkou provozu = může být bez odkladu odtaženo (tak jako z křižovatky, zastávky...)!

vysvětlivky:
PK = pozemní komunikace
DZ = dopravní značení
16.04.2012 v 22:55    

Tomáš Vaněk: Nedá mi to opět se neozvat. Jsem opravdu rád, že můj podnět vyvolal diskusi, jejíž rozsah přesáhl jen onen nešťastný přechod pro chodce u náměstí bratří Synků. Věřím, že paní Bc. Michková je trochu v kleštích. Na jedné straně roste naštvání ze strany "obyčejných lidí" (nemyslím to ve stejném smyslu jako Ing. Paroubek, ale jako lidí, kteří se nemohou dovolat zastání nebo zásahu úřední moci), na druhé straně jsou zřejmě možnosti Bc. Michové omezené. S Městskou policií asi nikdo nehne, ačkoliv je placena z našich daní. Abych byl spravedlivý, tak i státní policie se zcela vykašlala na všechny přestupky, v těch oblastech, kde má působnost Městská policie. Rád bych v jasných bodech zformuloval hlavní problémy:
a) Chodci jsou pro řidiče nežádoucí hmyz, který je nutno minimálně přejet, když si dovolí vstoupit do vozovky.
b) Nezákoné parkování je postihováno velmi selektivně. A to ještě nevíme, kolik z těch mála udělených pokut je skutečně zinkasováno a kolik viníků pomocí mediálně známých fint potrestání ujde.
c) Nejsou využívány další prostředky pro sankce neukázněných řidičů jako odtahy, botičky apod.
d) Rozšíříme-li sortiment přestupků, které nejsou trestány, je možno uvést:
- parkování méně než předepsaných 3,5 metru od kolejí tramvaje (jsem vděčen kolegovi "řidiči tramvaje" (nestyďte se příště uvést i jméno), že to zmínil; vím o tom, ale nechtěl jsem původně rozšiřovat diskusi); podle tohoto ustanovení by měla být Nuselská ulice prakticky v plné délce zcela bez parkujících automobiů (!!!)
- parkování v křižovatce nebo dokonce přímo na přechodu pro chodce
- (zcela netrestané) parkování na dalších místech, kde je zákaz zastavení (např. na krátkém úseku Bělehradské ulice mezi křižovatkou s Vršovickou třídou a náměstím bratří Synků)
- projíždění na zákaz vjezdu (typické pro ulici Na Zámecké od náměstí bratří Synků k Vršovické třídě)
- objíždění tramvají zleva na zastávkách bez nástupního ostrůvku (zkuste chvíli postát u zastávek Na Fidlovačce nebo Pod Nuselskými schody)
- předjíždění čekajících automobilů bíle pruhovaným úsekem (typické pro křižovatku Nuselská/Táborská směrem do Michle)

Je nutno vycházet z předpokladu, že na české řidiče asi platí jen skutečný teror a státní ani městká policie si to neuvědomuje, nebo za tím může být i něco takového jako korupce (nemám ani nemohu pro to mít důkazy, jen v řadě mediálních případů podezření).

Budu vděčný dalším občanům, kteří mají podobné zkušenosti, pokud zde uvedou svůj názor.
19.04.2012 v 17:51    

Tomáš Vaněk: Nedá mi to opět se neozvat. Jsem opravdu rád, že můj podnět vyvolal diskusi, jejíž rozsah přesáhl jen onen nešťastný přechod pro chodce u náměstí bratří Synků. Věřím, že paní Bc. Michková je trochu v kleštích. Na jedné straně roste naštvání ze strany "obyčejných lidí" (nemyslím to ve stejném smyslu jako Ing. Paroubek, ale jako lidí, kteří se nemohou dovolat zastání nebo zásahu úřední moci), na druhé straně jsou zřejmě možnosti Bc. Michové omezené. S Městskou policií asi nikdo nehne, ačkoliv je placena z našich daní. Abych byl spravedlivý, tak i státní policie se zcela vykašlala na všechny přestupky, v těch oblastech, kde má působnost Městská policie. Rád bych v jasných bodech zformuloval hlavní problémy:
a) Chodci jsou pro řidiče nežádoucí hmyz, který je nutno minimálně přejet, když si dovolí vstoupit do vozovky.
b) Nezákoné parkování je postihováno velmi selektivně. A to ještě nevíme, kolik z těch mála udělených pokut je skutečně zinkasováno a kolik viníků pomocí mediálně známých fint potrestání ujde.
c) Nejsou využívány další prostředky pro sankce neukázněných řidičů jako odtahy, botičky apod.
d) Rozšíříme-li sortiment přestupků, které nejsou trestány, je možno uvést:
- parkování méně než předepsaných 3,5 metru od kolejí tramvaje (jsem vděčen kolegovi "řidiči tramvaje" (nestyďte se příště uvést i jméno), že to zmínil; vím o tom, ale nechtěl jsem původně rozšiřovat diskusi); podle tohoto ustanovení by měla být Nuselská ulice prakticky v plné délce zcela bez parkujících automobiů (!!!)
- parkování v křižovatce nebo dokonce přímo na přechodu pro chodce
- (zcela netrestané) parkování na dalších místech, kde je zákaz zastavení (např. na krátkém úseku Bělehradské ulice mezi křižovatkou s Vršovickou třídou a náměstím bratří Synků)
- projíždění na zákaz vjezdu (typické pro ulici Na Zámecké od náměstí bratří Synků k Vršovické třídě)
- objíždění tramvají zleva na zastávkách bez nástupního ostrůvku (zkuste chvíli postát u zastávek Na Fidlovačce nebo Pod Nuselskými schody)
- předjíždění čekajících automobilů bíle pruhovaným úsekem (typické pro křižovatku Nuselská/Táborská směrem do Michle)

Je nutno vycházet z předpokladu, že na české řidiče asi platí jen skutečný teror a státní ani městká policie si to neuvědomuje, nebo za tím může být i něco takového jako korupce (nemám ani nemohu pro to mít důkazy, jen v řadě mediálních případů podezření).

Budu vděčný dalším občanům, kteří mají podobné zkušenosti, pokud zde uvedou svůj názor.
19.04.2012 v 17:51    

řidič tramvaje: Tomáš Vaněk: 1.) Jméno veřejně neuvedu (ovšem provozovatel tohoto webu jej zná), protože vím, že u DPP se aktivnost zaměstnanců "nenosí".
a) Při opaku by nejen tento problém nebyl řešen veřejně (tu či jinde), ale byl by dávno vyřešený interní cestou DPP a dalších zainteresovaných organizací, jež všechny nějak spadají pod MHMP.
b) Každý zaměstnanec DPP podepsal, že nebude do médií včetně webových portálů vynášet informace související s prací.
2.) Protože zákon 361/2000sb. v §27, odst. 2 zní "V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m." a v §76, odst.1 obsahuje "Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. ...", tak znamená, že zákaz parkování těsně podél TT není, aby bylo zaručeno nezasahování parkujících aut do profilu TRAM, ale proto, aby v době předpokládaného zvýšeného provozu TRAM i IAD měly oba typy dopravy samostatný jízdní pruh.
Takže když může TT vést úzkými PK, kde IAD jezdí přímo po TT, protože tam je chodník hned vedle jízdního profilu TRAM (např. okolí Křižovnického nám., Letenská ul. atd.), tak se nadřazenou místní úpravou - DZ může povolit celodenní stání (parkování) těsně vedle TT i v místech, kde je vedle TT na PK místo alespoň na jeden jízdní pruh IAD = z valné většiny je v ul. Nuselské (i jinde v Praze) celodenní parkování těsně podél TT naprosto právně v pořádku a skutečnost, že to v některých místech způsobuje zdržování TRAM je věc druhá.
19.04.2012 v 23:03    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Nuselská, Praha 4

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty