přála bych si, aby Praha 4 měla více strážníků a policistů v ulicích, stejně tak aby tato služba veřejnosti nebyla jen zaměstnáním pro některé strážníky a policisty. Váš podnět jsem zaslala panu řediteli Štýbrovi a požádala ho o řešení situace, stejně tak využití odtahové služby, kterou zmiňuje pan řidič tramvaje. V místě bude přespříští týden schůzka s odborem dopravy MHMP a pokusíme se o takové řešení, které zvýší bezpečnost občanů a zlegalizuje parkovací stání.
V mnohých případech používáme k odclonění přechodů citybloky, ale není to úplně šťastná varianta a ne všude lze citybloky umístit. Moc Vám děkuji za věcnou diskuzi.
Lucie Michková
16.04.2012 v 14:47
Mluvit o zlegalizování parkovacích stání v prostoru křižovatky a místa rovnému vyhrazenému BUS pruhu (ikdyž tady to je ve skutečnosti obráceně = vyhrazený IAD pruh, aby byl volný BUS pruh těsně vedle na TT) může snad jen jedině právě blázen!
No malinko jste si polepšila zavrhnutím možnosti odclonění přechodu citybloky - ty by totiž zabraly onen "vyhrazený IAD" pruh!
vysvětlivky:
IAD = individuální automobilová doprava
TT = tramvajová trať
16.04.2012 v 22:10
Byla bych moc ráda, kdybyste si přečetl můj příspěvek ještě jednou. Nemluvím o žádné legalizaci parkování v křižovatkách. Určitě také víte, že nyní je již tabulkou určen ČAS, kdy lze v daném místě zaparkovat - legálně. Nelegální parkování mimo vyhrazený čas musíme řešit.
Stejně tak je zcela logické, že v daném místě nelze citybloky použít. Nuselská je specifická v celé své délce, tzn., že TT slouží v některých místech i jiným dopravním prostředkům, ne jen TRAM.
Můžete rozporovat můj názor, ráda budu diskutovat, ale moc prosím, vybírejme vhodná slova.
16.04.2012 v 22:52
dovolím si Vám oponovat - nevím čí to je, ale MP v Praze (viz např. neshoda s ní pana Týce) špatné parkování pokutovými bločky, botičkami a dokonce i odtahem řeší jako divá, jenže kupodivu na místech nejméně palčivých (v zapadlých uličkách či parkovacích zónách)!
Může mi např. paní Michková říct, co opravňuje k odtahu vozu z místa, kde provozu nepřekáží (jako v té parkovací zóně)?
Ale naopak přece obecně (ze zákona o provozu na PK) platí , že není-li místní úpravou - DZ dáno jinak, tak vedle TT musí zůstat volných 3,5m = nejsou-li z důvodu ponechání zaparkovaného vozu, tak to se stalo překážkou provozu = může být bez odkladu odtaženo (tak jako z křižovatky, zastávky...)!
vysvětlivky:
PK = pozemní komunikace
DZ = dopravní značení
16.04.2012 v 22:55
a) Chodci jsou pro řidiče nežádoucí hmyz, který je nutno minimálně přejet, když si dovolí vstoupit do vozovky.
b) Nezákoné parkování je postihováno velmi selektivně. A to ještě nevíme, kolik z těch mála udělených pokut je skutečně zinkasováno a kolik viníků pomocí mediálně známých fint potrestání ujde.
c) Nejsou využívány další prostředky pro sankce neukázněných řidičů jako odtahy, botičky apod.
d) Rozšíříme-li sortiment přestupků, které nejsou trestány, je možno uvést:
- parkování méně než předepsaných 3,5 metru od kolejí tramvaje (jsem vděčen kolegovi "řidiči tramvaje" (nestyďte se příště uvést i jméno), že to zmínil; vím o tom, ale nechtěl jsem původně rozšiřovat diskusi); podle tohoto ustanovení by měla být Nuselská ulice prakticky v plné délce zcela bez parkujících automobiů (!!!)
- parkování v křižovatce nebo dokonce přímo na přechodu pro chodce
- (zcela netrestané) parkování na dalších místech, kde je zákaz zastavení (např. na krátkém úseku Bělehradské ulice mezi křižovatkou s Vršovickou třídou a náměstím bratří Synků)
- projíždění na zákaz vjezdu (typické pro ulici Na Zámecké od náměstí bratří Synků k Vršovické třídě)
- objíždění tramvají zleva na zastávkách bez nástupního ostrůvku (zkuste chvíli postát u zastávek Na Fidlovačce nebo Pod Nuselskými schody)
- předjíždění čekajících automobilů bíle pruhovaným úsekem (typické pro křižovatku Nuselská/Táborská směrem do Michle)
Je nutno vycházet z předpokladu, že na české řidiče asi platí jen skutečný teror a státní ani městká policie si to neuvědomuje, nebo za tím může být i něco takového jako korupce (nemám ani nemohu pro to mít důkazy, jen v řadě mediálních případů podezření).
Budu vděčný dalším občanům, kteří mají podobné zkušenosti, pokud zde uvedou svůj názor.
19.04.2012 v 17:51
a) Chodci jsou pro řidiče nežádoucí hmyz, který je nutno minimálně přejet, když si dovolí vstoupit do vozovky.
b) Nezákoné parkování je postihováno velmi selektivně. A to ještě nevíme, kolik z těch mála udělených pokut je skutečně zinkasováno a kolik viníků pomocí mediálně známých fint potrestání ujde.
c) Nejsou využívány další prostředky pro sankce neukázněných řidičů jako odtahy, botičky apod.
d) Rozšíříme-li sortiment přestupků, které nejsou trestány, je možno uvést:
- parkování méně než předepsaných 3,5 metru od kolejí tramvaje (jsem vděčen kolegovi "řidiči tramvaje" (nestyďte se příště uvést i jméno), že to zmínil; vím o tom, ale nechtěl jsem původně rozšiřovat diskusi); podle tohoto ustanovení by měla být Nuselská ulice prakticky v plné délce zcela bez parkujících automobiů (!!!)
- parkování v křižovatce nebo dokonce přímo na přechodu pro chodce
- (zcela netrestané) parkování na dalších místech, kde je zákaz zastavení (např. na krátkém úseku Bělehradské ulice mezi křižovatkou s Vršovickou třídou a náměstím bratří Synků)
- projíždění na zákaz vjezdu (typické pro ulici Na Zámecké od náměstí bratří Synků k Vršovické třídě)
- objíždění tramvají zleva na zastávkách bez nástupního ostrůvku (zkuste chvíli postát u zastávek Na Fidlovačce nebo Pod Nuselskými schody)
- předjíždění čekajících automobilů bíle pruhovaným úsekem (typické pro křižovatku Nuselská/Táborská směrem do Michle)
Je nutno vycházet z předpokladu, že na české řidiče asi platí jen skutečný teror a státní ani městká policie si to neuvědomuje, nebo za tím může být i něco takového jako korupce (nemám ani nemohu pro to mít důkazy, jen v řadě mediálních případů podezření).
Budu vděčný dalším občanům, kteří mají podobné zkušenosti, pokud zde uvedou svůj názor.
19.04.2012 v 17:51
a) Při opaku by nejen tento problém nebyl řešen veřejně (tu či jinde), ale byl by dávno vyřešený interní cestou DPP a dalších zainteresovaných organizací, jež všechny nějak spadají pod MHMP.
b) Každý zaměstnanec DPP podepsal, že nebude do médií včetně webových portálů vynášet informace související s prací.
2.) Protože zákon 361/2000sb. v §27, odst. 2 zní "V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m." a v §76, odst.1 obsahuje "Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. ...", tak znamená, že zákaz parkování těsně podél TT není, aby bylo zaručeno nezasahování parkujících aut do profilu TRAM, ale proto, aby v době předpokládaného zvýšeného provozu TRAM i IAD měly oba typy dopravy samostatný jízdní pruh.
Takže když může TT vést úzkými PK, kde IAD jezdí přímo po TT, protože tam je chodník hned vedle jízdního profilu TRAM (např. okolí Křižovnického nám., Letenská ul. atd.), tak se nadřazenou místní úpravou - DZ může povolit celodenní stání (parkování) těsně vedle TT i v místech, kde je vedle TT na PK místo alespoň na jeden jízdní pruh IAD = z valné většiny je v ul. Nuselské (i jinde v Praze) celodenní parkování těsně podél TT naprosto právně v pořádku a skutečnost, že to v některých místech způsobuje zdržování TRAM je věc druhá.
19.04.2012 v 23:03
Děkuji za informaci níže.
Jako řidiče TRAM (navíc Pankráckého = často tama jezdícího) mne uvedený problém trápí velmi.
Navrhované žluté čáry OK, ale postup MP ne - už teď (ovšem po zavedení žlutých čar obzvláště) jediná adekvátní reakce MP je odtah oněh vozidel =
1.) majitelé se finančně prohnou a příště je tam nenechají
2.) když tam už nějaká vozidla stojí (byť s pokutovými bloky), tak se k nim přidávají další!
04.04.2012 v 13:18