Přechod na Královské cestě

Světelná signalizace na přechodu pro chodce po Královské cestě je ostuda, kterou protrpí všichni cizinci v Praze. Zelená tam blikne tak na 10 sekund a auta pak troubí na davy cizinců, co se nestačili rozkoukat a chtějí přejít. Přitom auta nemají kam spěchat - návazné Smetanovo nábřeží je ucpané tak jako tak.

Zaslal: Jakub Stránský, 26.03.2012 v 23:32

Praha 1-

Křižovnická, Praha 1

Aktualizace podnětu

30.01.2013

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Odpočítávadla nefungují. Včera večer nezobrazovala čísla. Kdy budou opět zapnuta? Předem děkuji za odpověď, kterou směřuji k Odboru dopravy MHMP.



08.02.2013

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Omlouvám se, měl jsem odpočítávadla sledovat déle. Předevčírem odpoledne normálně fungovala. Tím odvolávám svoji otázku na OD MHMP jako bezpředmětnou.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 03.04.2012 09:29

Přeji dobrý den.

Místo patří do tzv.vybrané komunikační sítě (též hlavní komunikační síť), která patří pod státní správu přímo Odboru dopravy MHMP. Proto si tento podnět dovolujeme postoupit k řešení na Odbor dopravy MHMP.

S pozdravem


Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy MČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Jan Drda: A co navrhujete? Pokud se signalizace zruší, můžou se zároveň odklonit všechny linky tramavají, co tamtudy jezdí, protože neprojede jediná. Tok chodců je zde tak silný a soustavný, že by neprojelo jediné auto a ty by stojící pak blokovali tramvaje. Ač se to chodcům nemusí líbit, tak SSZ má v tomto místě naprosté oprávnění.
28.03.2012 v 11:06    

Jakub Stránský: Navrhuji prodloužit interval tak, aby ti lidi stihli přejít. To místo je tak úzké, že se to nedá stihnout, pokud se nesnažíte a nejste v první lajně.
28.03.2012 v 14:15    

Viktor: JS: Opravdu za deset vteřin nestihnete vstoupit na přechod? No tak si jeden cyklus počkáte. Na přetížené křižovatce nic neobvyklého.
28.03.2012 v 18:32    

Josef M.: Pokud by se našla politická odvaha prosadit pěší zónu, tak by nižší frekvence červené na přechodu bohatě pokryla potřeby tramvají a cyklistů. Zatím nám nezbývá, než se ozvat alespoň pomocí petice:
http://www.auto-mat.cz/smetanovo-nabrezi/petice/
29.03.2012 v 13:26    

Jan Drda: Pokud by vznikla pěší zóna, tak už nemusí být zase semafor. Nápad je to jistě líbivý, ale je je na místě uvažovat s tím, že ty auta budou muset jet někudy jinudy - a tím vzniknou desítky problémů jiným občanům. Nevěřím že by politici neměli odvahu (v tomto případě by naopak zřízení pěší zóny vedlo k velké popularizaci autora), ale je třeba přemýšlet v širších souvislostech.
29.03.2012 v 14:01    

Honza: No nevím. Stačilo by zavřít tento průjezd pro IAD a cílovou dopravu směřovat z obou stran, tedy z Křižovanické a Smetanova nábřeží. Nápadů je mnoho. Pěší zóny by mohla být od cca Novotného lávky po Palachovo náměstí. Proto navrhuji. Nechme tuto oblast jako cíl pro nezbytně nutný provoz (obyvatelé, zásobování atd.), ale průjezdy omezme jen na PČR,Sanitky, Hasiči, MHD, cyklo a peší. Signalizace je možné ponechat, aby byl zajištěn plynulý průjezd MHD. Bylo by dobré mít trvalou zelenou pro chodce s výzvou MHD. Chodců to chodí víc než tu kdy projelo vozidel. Jakmile to zavřete a uděláte důsledná organizační opatření v okolí, můžete se vyhnout i desítkám problémů na jiné občany. Přístě si tak mnoho řidičů rozmyslí přístí cestu, kterou chtějí jet touto cestou.Vozidla vozící jednoho řidiče tu opravdu nemají co dělat. Každopádně to chce politickou odvahu, ale takové politiky tu nemáme, jsou to povětšinou srabi.
30.03.2012 v 10:30    

marek: nesouhlasím, ve světě je to běžné, značení je zcela zřetelné a doba pro přejítí silnice je dostatečně dlouhá. všichni lidé vědí co znamená zelený panáček a co červený, tedy kromě italůl
30.03.2012 v 19:58    

Martin Šubrt: Pokud se budu zabývat pouze současným stavem, pravda je tak trochu na obou stranách. Prodloužení zelené pro chodce třeba o pár sekund by asi šlo, ale obecně při těchto intenzitách chodců žádné prodloužení (s výjimkou třeba půlminutového) neřeší problém, když přechází dav a konec davu jde zcela běžně už na signál stůj. Tj. spíše by to chtělo prodloužit mezičas mezi signálem stůj pro chodce a volnem pro auta, o něž by se prdloužila doba na dojití i chodců, kteří zde nevyhnutelně budou vycházet ještě na červenou. Když pouze prodloužím zelenou, stejně po ní budu mt ten čas na docházení a celkově se mi asi zvýší výskyt situací, kdy nervózní řidič v koloně neprojede třeba na tři volna v řadě a do chodů bude najíždět.

V místě je také preference tramvají, která do toho také vnáší trošku jiné parametry, protože tramvaj stojí často za auty a než auta před ní odjedou, semafor na tu tramvaj vzadu čeká, čímž se čekání na volno chodcům prodlužuje.

Trošku mi tam chybí častější obnovování zebry a stopčar pro vozidla, což by lépe vymezilo plochu pro přecházení a zamezilo, že auto kolikrát zastaví tak, že ho část davu musí obcházet.
31.03.2012 v 11:16    

Jakub Stránský: marek: Uveďte, jakou máte zkušenost. Já si pamatuji z Německa, Rakouska, Francie a USA, že v blízkosti památek tlumí dopravu a snaží se cizincům pobyt usnadnit.

Martin Šubrt: Výborně, řešení se rýsuje: Posunout stopčáru pro auta, aby nestála až u chodců, po zhasnutí zelené pro chodce prodloužit dobu, než autům naskočí zelená. Ještě mne napadá, že by šlo rozšířit přechod, aby mohlo přecházet víc lidí najednou.
31.03.2012 v 13:06    

Jakub Stránský: Vážený pane Czitale, vedoucí odboru dopravy MČ Praha 1, děkuji Vám za odpověď. Označil jsem ji jako nedostatečnou. Je sice procesně správná, ale postrádá jakýkoliv Váš názor na to, zda je věc potřeba řešit či nikoli. Možná Vám jen špatně rozumím. Znamená "postoupení k řešení", že se osobně zasadíte o to, aby byl podnět projednán a aby byla zjednána nějaká úprava, nebo to znamená, že odteď už s podnětem nechcete mít nic společného? S díky a pozdravem, Jakub Stránský
13.04.2012 v 13:27    

Tomáš: Vážení,
na váš nátlak se zvýší (nebo už zvýšila) doba volna pro chodce o 50 %, tedy z dřívějších 8 sekund na 12 sekund. Ačkoli dopravní odborníci navrhovali jiná řešení (např. prodloužit mezičas a nechat chodcům delší čas na vyklizení - viz příspěvek Martina Šubrta), byl vyslyšen názor lidu, protože ten je pro magistrátního úředníka před volbami důležitější. Žádám proto všechny stěžovatele, aby se zašli na místo činu podívat, prověřili, zda se skutečně prodloužilo volno pro chodce na 12 sekund a sem do diskuze zpětně napsali, jak se jim nová úprava líbí a zda pomohla.

Došlo totiž k tomu, že se provedla úprava "dle lidu", ale je úplně k ničemu. Nedojde k eliminaci jevu, kdy slepý dav vstupuje dlouhou dobu na červenou. Čím více takových dle vás "úspěšně vyřešených" podnětů bude, tím horší bude situace v dopravě.
Díky vám všem ;-)
30.06.2012 v 11:13    

Jakub Stránský: Tomáš: Odkud máte informaci, že se tak stane?
30.06.2012 v 15:44    

Josef Schmidt: Tak jsem se tam byl včera podívat. Přidali tam odpočítavadla, jak dlouho ještě bude mít chodec zelenou (opravdu je to v současné době 12 s) a červenou (myslím, že asi 40-45 s). Takže pro cizince to funguje celkem dobře v týhle podobě (co jsem tak pozoroval), protože pokud vidí, že za 1-2 vteřiny už bude červená, tak už do vozovky nevstupují (i když by samozřejmě mohli), tím pádem se ten vyklizovací čas efektivně o těch pár vteřin prodloužil.
03.08.2012 v 11:24    

Tomáš: Konečně se tam také byl někdo podívat, narozdíl od pana Stránského :-) Souhlasím s Vámi pane Schmidte, chodcům to zřejmě pomohlo, tramvajím jednoznačně ublížilo. Jezdíte někdy tramvají?

Navrhuji zkušebně namontovat tato zařízení na všech přechodech na Plzeňské, uvidíme jestli budou víc křičet chodci nebo lidé, kteří denně jezdí třeba z Řep do centra do práce a budou stavět na každé křižovatce ;-)
03.08.2012 v 11:58    

Josef Schmidt: Úplně nerozumím, jak může pouhé vyznačení jakéhosi ubíhajícího času ovlivnit tramvaje. ;) A v tomto konkrétním případě, kdy došlo k prodloužení zelené o 4 vteřiny, no tak minimálně ve směru na Karlovy lázně se díky téměř trvalé zácpě nezměnilo pro tramvaje nic.
03.08.2012 v 12:10    

Tomáš: Kouzelné slůvko "nerozumím" - v tom bude právě ten zakopaný pes pane. Tramvaje měly dosud možnost po výjezdu ze zastávky Staroměstská "ovlivnit" délku zeleného signálu tak, aby auta překážející na kolejích v této oblasti odjela a tramvaj projela bez zastavení. To nyní nefunguje, neboť by Vám na odpočítávadle běžel čas, který by se občas namísto snížení třeba o 20 sekund zvýšil... A to byste jistě nelibě nesl.

Pochopte prosím, že smyslem mého diskutování není si zde honit ego, ale ukázat na problém lidí v ČR, kteří si většinou stěžují na něco čemu nerozumí... Vždycky je něco za něco, neříkám co je špatné, já tam ale v tramvaji stát nechci.

Berte to tak, že já když nerozumím konstrukci automobilu, tak si jako uživatel dovolím do něj pouze lít naftu a nediskutovat o jeho kontrukci na kdejakém fóru ;-)
03.08.2012 v 12:36    

Josef Schmidt: Bohužel s Vámi nelze souhlasit. Podnět podal chodec, který měl více či méně oprávněný dojem, že situace chodců tam není v pořádku. Na to nemusí ani trochu rozumět tomu, kterak elektrony tečou obvody semaforů. Vaše analogie s autem je proto zcela nesprávná a měla by běžet takto: Sice nerozumím konstrukci automobilu, ale třeba se mi nelíbí, že strasně pomalu akceleruje. Takže jdu za mechanikem a ten mi buď řekne, že s tím nic udělat nejde nebo navrhne nějaké řešení. ;)

Zároveň bych se s Vámi vsadil, že na tomto konkrétním místě největší "provoz" tvoří právě přecházející chodci (můžu tam dneska odpoledne zajít a dodat nějaká relevantní čísla, vím, že tramvaj tam jezdí ve špičce v průměru jednou za dvě minuty) -- tudíž z hlediska prostých počtů je požadavek pro zlepšení situace chodců legitimní.

Dále to, že tramvaj před úpravou projela za semafor je sice pěkné, ale ve špičce (kde se zároveň přirozeně přepravuje nejvíce cestujících) stejně do zastávky Karlovy lázně popojížděla v koloně ZA semaforem.

Jinak věřte, že situaci tam znám alespoň jako cestující -- šest let tam jezdím dennodenně tramvají, poslední dobou hlavně na kole. A navíc to, jaké odborníci (alias mechanik) zvolili řešení není problém autora námětu...
03.08.2012 v 13:08    

Jakub Stránský: Vida, MČ Praha 1 může podnět uzavřít jako vyřešený. Dík patří všem, kdo se na řešení podíleli, i když mi není úplně jasné, kterými cestami podnět putoval, je stávající situace lepší než ta, na kterou jsem upozornil. Je mi sice líto, že tu diskutují i lidi, kteří pod pláštíkem anonymity bezdůvodně napadají druhé diskutující, ale to je asi kolorit českého internetu. Přeju všem pěkný den!
03.08.2012 v 14:53    

Tomáš: Vážený pane Schmidte, jedna věc je, že nesouhlasím s tím co požadoval pan Stránský. Druhá věc je, že jsem následně už reagoval pouze na VÁŠ příspěvek do diskuze a souhlasil s Vámi, že jedněm účastníkům provozu to prospělo, ale napsal jsem, že jiným už ne.
Přečtěte si to po sobě, sám jste psal, že dle vás je jakési odpočítávadlo téměř bez efektu na systém řízení, já tvrdil, že to tak není a naopak je to krok zpět. Nic víc, nic míň. Víte jistě jak to chodí, za chvilku budou chtít stěžovatelé tuto "vymoženost" na každém přechodu a nastane situace, kdy se vrátíme k pevnému (rozuměj nikoli inteligentnímu) systému řízení, tedy o 20 let zpět, zatímco intenzita dopravy se již o 20 let zpátky nevrátí.
Má-li se mněsto snažit preferovat MHD na úkor IAD, odpočítávadla jsou zcela jistě krokem opačným. Na jednu stranu se řeší stížnosti řidičů, kterým vadí dlouhé čekací doby před přechody, kde často nikdo nechodí (např. večer), na druhou stranu chce někdo odpočítávadla. Tyto dva požadavky nelze skloubit a nevím už jak jinak to vysvětlit.
05.08.2012 v 17:01    

Tomáš: Aktualizace podnětu panem Křížem jasně ukazuje, že odborně neregulovaná diskuze pouze sráží účinnost podnětů tohoto portálu. Nebo si vážně myslíte, že se budou odpovědní lidé zabývat podněty typu "nesvítí-opravte, beru zpět svítí-neopravujte"...?
11.02.2013 v 10:06    

Chodci Sobě: Dobrý den, předpokládáme, že odpočítávadla v době zadání podnětu nefungovala, takže jsme podnět zaslali na MČ Praha 1, která ovšem již dlouhodobě na podněty přes naše urgence neodpovídá, ale také panu Nováčkovi z odboru dopravních agend, který má na starosti telematické systémy. Je možné, že i díky tomu začala fungovat - to v tomto případě bohužel nevíme, protože komunikace s úřady je opravdu náročná. Omluva pana Křiže, že nesledoval odpočítávadla déle, je možná opravdu trochu nadbytečná, ale nepovažujeme to zase za takový problém a jsme rádi, že se situace vyřešila. Co se týká diskuzí - ty opravdu nejsou odborně moderovány, jsme otevřený portál, jehož hlavní náplní je zprostředkovat chodcům možnost upozornit na problém a zástupcům městských částí, kteří tu jsou od toho, aby na občanské podněty odborně odpověděli, možnost věřejně reagovat. (V plánu nicméně máme vedle uživatelsky příjemnějších úprav fungování portálu i jeho rozšíření o určitou informační a odbornou složku.)
11.02.2013 v 11:28    

Tomáš: Ano, přesně o tom byl můj podnět. Pokud budete ty lidi zatěžovat každou nesmyslnou "stížností", vykašlou se pak i na důležitější podněty. Je to logické a pochopitelné...
11.02.2013 v 12:21    

Karel: Pochopitelně že odpočítávadlo odpočítává pouze v době, kdy je signalizace v období pevného cyklu, zatímco v období dynamického řízení nemá co odpočítávat. Tak to funguje všude, kde to odpočítávadlo je. Z čehož ovšem vyplývá, že čím modernější řízení signalizace, tím méně prostoru tam je pro odpočítávání. Zrovna přechod na Křižovnickém náměstí je nastaven celkem optimálně. A že se někdy před přechodem sejde tolik lidí anebo jsou natolik mimo a nesoustředění, že jim ani 10 sekund nestačí na to, aby vstoupili do vozovky? Inu, to se stává i řidičům, že se všichni nevejdou na jednou zelenou. Tak si holt počkají na další, to už tak ve městě chodí.
A že někdo troubí? Inu blbci se najdou jak mezi řidiči, tak mezi chodci, ostatně pokud chodci skáčou na červenou pod auta, tak to troubení je celkem opodstatněné.
23.01.2019 v 00:40    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Křižovnická, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbitý chodník na náměstí Republiky

Praha 1, 01. únor 2016 Vyřešený

Vysypaná dlažba na Petrském náměstí

Praha 1, 04. leden 2014 Vyřešený

Tlačítko pro chodce

Praha 9, 15. srpen 2024 S odpovědí

Zbytečně dlouhá červená pro chodce

Praha 9, 04. květen 2015 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty