Nová úprava přechodu Tréglova, Barrandov - nenutí auta zpomalit

Před pár dny byla dokončena nová úprava přechodu v ul. Tréglova na Barrandově, místo předchozích kovových kulatých retardérů byl vyvýšen celý přechod oproti silnici. Bohužel toto zvednutí je tak nepatrné a 'ploché', že auta absolutně nedonutí zpomalit. Jako chodec vidím, že i autobus projede přes přechod bez omezení rychlosti a jako řidič jsem si vyzkoušela, že jde opravdu přes 'práh' projet plnou rychlostí, protože není konstruován tak, aby auto muselo zpomalit. U předchozích kovových retardérů se zpomalit jednoznačně muselo, už jen proto, že si nikdo nechtěl zničit auto. Zajímalo by mě, zda se tento paradox, kdy nová úprava postrádá zamýšlený význam, bude nějak řešit? Zreviduje někdo stav tohoto přechodu, aby byl osazen opravdu účinnými bezpečnostními prvky? Děkuji za odpověď.

Zaslal: Anonymní uživatel, 06.11.2015 v 09:01

Praha 5-
 
 

Tréglova, Praha 5

Aktualizace podnětu

10.10.2016

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

K podnětu jsme dnes dostali tuto informaci:

Před rokem jsem upozorňovala na přechod v ul. Tréglova, kousek od Billy, který prošel stavební úpravou, která odstranila bezpečnostní prvky. ÚMČ Praha 5 přiznala, že to tak být nemělo a že se hledá řešení, jak to napravit. Uplynul rok a nic se nestalo... Auta přes přechod sviští dál, buď se řítí z kopečka nebo ze zatáčky a tomuto přechodu je lepší se vyhnout. Kdy a co se s tímto přechodem udělá, aby byl pro chodce bezpečný? Děkuji.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 24.11.2015 10:34

Dobrý den,

stavební provedení zpomalovacího prahu s integrovaným přechodem pro chodce v ul. Tréglova (u křižovatky s ul. Lamačova), kde je odbor dopravy ÚMČ P5 příslušným silničním správním úřadem, neodpovídá požadavkům, které na něj byly kladeny ze strany MČ P5, hl. m. Prahy, který je vlastníkem komunikace, dalších orgánů zabývajících se bezpečností provozu na pozemních komunikacích a též provozovatele veřejné autobusové dopravy. Dle nám dostupných informací došlo při realizaci k odchylnému řešení oproti zpracovanému projektu a vlastník komunikace ve spolupráci se zhotovitelem a projektantem v současnosti hledá způsob, jak tento nespokojivý stav napravit.

S pozdravem

Ivan Růžička
Odbor dopravy ÚMČ Praha 5



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 24.11.2016 14:09

K aktualizaci z 10. 10. 2016:

Dobrý den,
Vámi kritizovaná úprava integrovaného zpomalovacího prahu přes ul. Tréglovu v křižovatce s ul. K Barrandovu, byla dle nám dostupných informací provedena z prostředků hl. m. Prahy, nikoliv Městské části Praha 5, a to konkrétně z kapitoly BESIP. Odbor dopravy Ú MČ P5 nemá v současnosti jakékoliv informace o navrhovaných úpravách či termínu jejich realizace. Kompetentním orgánem prověření těchto skutečností je odbor rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy. (Pozn. Chodci sobě: Předáváme na magistrát.)

S pozdravem

Ivan Růžička
Odbor dopravy



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 07.12.2016 12:49

Dobrý den,

montované zpomalovací prvky jsou vždy chápany jako dočasně řešení a obecně je snahou je nahrazovat stavebním provedením. Vzhledem k provozu autobusů MHD v této lokalitě bylo nezbytné přizpůsobit návrhové parametry zpomalovacího prahu tak, aby zde nedocházelo k mechanickému poškozování vozidel, zejména nízkopodlažních autobusů MHD. Bohužel lze konstatovat, že, vzhledem k mírnému podélnému sklonu komunikace, je zde konečný efekt zpomalení projíždějících vozidel menší než v případě jiných lokalit, avšak stále znatelný. Kolegové z Technické správy komunikací hl. m. Prahy se této lokalitě důkladně věnovali, mimo jiné i kontrolovali rezervu mezi podvozkem autobusu a hranou zpomalovacího prahu a sdělili nám, že autobusy zde projíždí s minimální rezervou vůči podvozku a není tak možné upravit parametry ve prospěch dalšího zpomalení vozidel.

S pozdravem

Mgr. Jaroslav Mach

Mgr. Jaroslav Mach
vedoucí oddělení rozvoje dopravy
Magistrát hlavního města Prahy
Odbor rozvoje a financování dopravy



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Jan Novák: Souhlasím, to postrádá logiku..
A mohu jmenovat několik dalších... kde byly retardéry, které řidičům "drncají" nahrazeny tímto způsobem, aby to "nedrncalo".
Výsledek: auta jezdí plnou rychlostí. Původní slysl ochrany chodců je fuč.
Mohl by se vyjádřit odborník, proč k tomuto "nahrazování" dochází? Dá se tento trend zastavit? Nebo má přednost pohodlí řidičů?
díky..
06.11.2015 v 17:04    

Veronika: Děkuji za odpověď, ale - jak je možný takový šlendrián při realizaci?!? Někdo si prostě postavil dílo jinak?

Prosím o následující doplňující informace:
1. Proč nebylo dílo zastaveno a uvedeno do souladu s projektem už v průběhu prací?
2. Proč stavební dozor za zadavatele nezasáhl?
3. Kdo ponese důsledky a především NÁKLADY za úpravu do zamýšleného stavu?
24.11.2015 v 14:48    

Chodci Sobě: Dle pokynu ved. odboru dopravy ÚMČ Praha 5 jsme se s těmito dotazy obrátili na vlastníka komunikace, hl. město Prahu, konkrétně na Odbor dopravních agend.
26.11.2015 v 04:52    

veronika: Je nejaky posun v teto veci? Za chvili to bude rok a avizovana naprava zadna. Auta svisti dal a chodec se klepe, jestli stihne prejit pred rozjetym vozem. Dekuji za provereni stavu.
06.09.2016 v 21:38    

Chodci Sobě: Podnět jsme znovu zaslali na MČ Praha 5.
10.10.2016 v 15:19    

veronika: Dobrý den, pane Růžičko, píšete, že Pha 5 nemá žádné informace, přestože jste před rokem Vy sám napsal, že "stavební provedení neodpovídá požadavkům, které na něj byly kladeny ze strany MČ P5". Nyní tvrdíte, že jde věc mimo vás. Nepřipadá Vám to podivné? Pokud jste na něco kladli určité požadavky a ty nebyly splněny, je přece logické, že budete usilovat o nápravu? Evidentně vás nefunkční řešení absolutně nezajímá a snaha o nápravu ze strany Prahy 5 je zřejmě nulová.... Smutné... V.Horáková
25.11.2016 v 18:05    

Jan Novák: Souhlasím, to je opravdu podivný veletoč.
Pan Růžička by měl hájit požadavky MČ P5, které nebyly naplněny.
Mohl by se konečně vyjádřit Magistrát?
28.11.2016 v 13:55    

veronika: Vazeny pane Machu - proc by montovane zpomalovaci prvky mely byt chapany jako docasne? Kdo toto stanovil? A to pri vypoctech projektu nikdo nevedel, ze tohle reseni jaksi fungovat nebude? Tvrzeni, ze efekt tohoto pasu je znatelny, je blud a vi to kazdy, kdo zde prechazi. Auta i autobusy svisti po novem asfaltu a NIC je nenuti zpomalit. FUNGUJICI retardery se nahradily resenim, ktere je k nicemu, jen aby se neposkodil autobus?! Nepochopitelne. Zvlast kdyz jinde na Barrandove LETA FUNGUJICI retardery nikomu nevadi, autobusy stejne linky pres ne jezdi a v danych mistech efekt plni. Dalsi ukazkovy slendrian...
08.12.2016 v 20:28    

Jaroslav Mach: Dobrý den paní Veroniko,
montované zpomalovací prahy jsou dlouhodobě vhodné na komunikace s nižší intenzitou provozu, v opačném případě jsou často poškozovány, mohou nadměrně zvyšovat hladinu hluku a poškozují povrch vozovky ("propadají" se do vozovky). Proto je naší snahou v místech s vyšším provozem automobilů a s provozem autobusů realizovat zpomalovací prahy ve stavební podobě.
V případě tohoto přechodu byl od příslušného silničního správního úřadu (kterým je odbor dopravních agend MHMP) vznesen požadavek na stavební zpomalovací práh. Stavební úprava byla vyžadována od samého počátku a montované prvky byly v lokalitě instalovány pouze do doby jeho výstavby.
Důvody vedoucí k efektu zpomalovacího prahu jsem uvedl již dříve a nebudu je zde opakovat, nicméně i nadále jsem přesvědčen, že situace je lepší než byla před instalací jakéhokoliv opatření.

S pozdravem

Mgr. Jaroslav Mach
vedoucí oddělení rozvoje dopravy
odbor rozvoje a financování dopravy
Magistrát hlavního města Prahy
03.01.2017 v 14:48    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Tréglova, Praha 5

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.