Před pár dny byla dokončena nová úprava přechodu v ul. Tréglova na Barrandově, místo předchozích kovových kulatých retardérů byl vyvýšen celý přechod oproti silnici. Bohužel toto zvednutí je tak nepatrné a 'ploché', že auta absolutně nedonutí zpomalit. Jako chodec vidím, že i autobus projede přes přechod bez omezení rychlosti a jako řidič jsem si vyzkoušela, že jde opravdu přes 'práh' projet plnou rychlostí, protože není konstruován tak, aby auto muselo zpomalit. U předchozích kovových retardérů se zpomalit jednoznačně muselo, už jen proto, že si nikdo nechtěl zničit auto. Zajímalo by mě, zda se tento paradox, kdy nová úprava postrádá zamýšlený význam, bude nějak řešit? Zreviduje někdo stav tohoto přechodu, aby byl osazen opravdu účinnými bezpečnostními prvky? Děkuji za odpověď.
10.10.2016
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
K podnětu jsme dnes dostali tuto informaci:
Před rokem jsem upozorňovala na přechod v ul. Tréglova, kousek od Billy, který prošel stavební úpravou, která odstranila bezpečnostní prvky. ÚMČ Praha 5 přiznala, že to tak být nemělo a že se hledá řešení, jak to napravit. Uplynul rok a nic se nestalo... Auta přes přechod sviští dál, buď se řítí z kopečka nebo ze zatáčky a tomuto přechodu je lepší se vyhnout. Kdy a co se s tímto přechodem udělá, aby byl pro chodce bezpečný? Děkuji.
Odpoveď: 24.11.2015 10:34
Dobrý den,
stavební provedení zpomalovacího prahu s integrovaným přechodem pro chodce v ul. Tréglova (u křižovatky s ul. Lamačova), kde je odbor dopravy ÚMČ P5 příslušným silničním správním úřadem, neodpovídá požadavkům, které na něj byly kladeny ze strany MČ P5, hl. m. Prahy, který je vlastníkem komunikace, dalších orgánů zabývajících se bezpečností provozu na pozemních komunikacích a též provozovatele veřejné autobusové dopravy. Dle nám dostupných informací došlo při realizaci k odchylnému řešení oproti zpracovanému projektu a vlastník komunikace ve spolupráci se zhotovitelem a projektantem v současnosti hledá způsob, jak tento nespokojivý stav napravit.
S pozdravem
Ivan Růžička
Odbor dopravy ÚMČ Praha 5
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 24.11.2016 14:09
K aktualizaci z 10. 10. 2016:
Dobrý den,
Vámi kritizovaná úprava integrovaného zpomalovacího prahu přes ul. Tréglovu v křižovatce s ul. K Barrandovu, byla dle nám dostupných informací provedena z prostředků hl. m. Prahy, nikoliv Městské části Praha 5, a to konkrétně z kapitoly BESIP. Odbor dopravy Ú MČ P5 nemá v současnosti jakékoliv informace o navrhovaných úpravách či termínu jejich realizace. Kompetentním orgánem prověření těchto skutečností je odbor rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy. (Pozn. Chodci sobě: Předáváme na magistrát.)
S pozdravem
Ivan Růžička
Odbor dopravy
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 07.12.2016 12:49
Dobrý den,
montované zpomalovací prvky jsou vždy chápany jako dočasně řešení a obecně je snahou je nahrazovat stavebním provedením. Vzhledem k provozu autobusů MHD v této lokalitě bylo nezbytné přizpůsobit návrhové parametry zpomalovacího prahu tak, aby zde nedocházelo k mechanickému poškozování vozidel, zejména nízkopodlažních autobusů MHD. Bohužel lze konstatovat, že, vzhledem k mírnému podélnému sklonu komunikace, je zde konečný efekt zpomalení projíždějících vozidel menší než v případě jiných lokalit, avšak stále znatelný. Kolegové z Technické správy komunikací hl. m. Prahy se této lokalitě důkladně věnovali, mimo jiné i kontrolovali rezervu mezi podvozkem autobusu a hranou zpomalovacího prahu a sdělili nám, že autobusy zde projíždí s minimální rezervou vůči podvozku a není tak možné upravit parametry ve prospěch dalšího zpomalení vozidel.
S pozdravem
Mgr. Jaroslav Mach
Mgr. Jaroslav Mach
vedoucí oddělení rozvoje dopravy
Magistrát hlavního města Prahy
Odbor rozvoje a financování dopravy
Považujete odpověď za dostačující?
A mohu jmenovat několik dalších... kde byly retardéry, které řidičům "drncají" nahrazeny tímto způsobem, aby to "nedrncalo".
Výsledek: auta jezdí plnou rychlostí. Původní slysl ochrany chodců je fuč.
Mohl by se vyjádřit odborník, proč k tomuto "nahrazování" dochází? Dá se tento trend zastavit? Nebo má přednost pohodlí řidičů?
díky..
06.11.2015 v 17:04