Chybějící přechod Pelc-Tyrolka

Na křižovatce Povltavské s nájezdem na most Barikádníků v blízkosti VŠ kolejí a tenisových kurtů zcela chybí přechody pro chodce. Přitom je v tomto místě Povltavská pěšími často překonávána. Jsem si vědom blízkosti podchodů pod Povltavskou na obou stranách (cca 200 m, resp. 300 m), ale každá možnost překonání liniové bariéry je přínosem. Na předmětné křižovatce bude po otevření tunelu Blanka provoz řízen SSZ, bezpečnost chodců by tedy mohla být snadno zajištěna. V tomto případě by stačilo zařazení fáze s volnem pro chodce na vyžádání tlačítkem. Současný stav je vyjádřením preferencí pro přebujelou automobilovou dopravu a naprostého ignorování dopravy pěší.

Zaslal: Václav Římal, 11.06.2015 v 18:14

Praha 8-

Povltavská, Praha 8

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 15.06.2015 10:21

Dobrý den,

podnět pana Václava Římala předáváme odboru dopravních agend MHMP, panu Ing. Aleši Krejčovi (Ales.Krejca@praha.eu, tel.: 236 004 324), který je v této věci kompetentní.

S pozdravem

Mgr. Lenka Kaplanová
Vedoucí oddělení silničního správního úřadu
Odbor dopravy (OD) ÚMČ Praha 8



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Šubrt: Naproti přechodu zanikla autobusová zastávka, tj. hlavní cíl pěší dopravy tam už není. Pěší trasy na most i na nábřeží jsou zachovány v blízkosti tohoto místa. Zachování přechodu se velmi pečlivě zvažovalo, ale jeho délka a obecně nyní přecházení přes vstupní křižovatku na silnici pro motorová vozidla, nakonec vedly k doporučení jej raději nezřizovat. Na levé straně bude to připojení z Holešoviček sice vybaveno regulačním semaforem, který ale bude po většinu času vypnutý, aby nevznikaly kolony opět přesahující do Holešoviček. Na této křižovatce pravděpodobně v budoucnu zmizí i obě levá odbočení a křižovatka přestane být křižovatkou řízenou a stane se plnohodnotnou dálniční křižovatkou (po případné dostavbě Bubenské ulice s vaznou na Hlávkův most). Už nyní tam budou dojíždět auta vysokými rychlostmi z tunelu a od Povltavské i Holešoviček, tedy z míst, kde světla dlouho nejsou, tj. takový přechod zde opravdu není šťastný a docházelo by zde běžně k nebezpečným situacím (srážky zezadu, ohrožení přecházejících chodců, větší kolony směrem k výjezdu z tunelu, které by neměly být a odjezd od tunelu musí být maximálně plynulý, protože přesah kolon do tunelu je ještě nebezpečnější než na volné komunikaci). Už samotný nájezd do Holešoviček zpětnou rampou může plynulost omezovat. Samozřejmě rozumím, že to vše zní jako aktivity proti pěším, ale město se jednou rozhodlo sem postavit dálnici a přes dálnici opravdu není šťastné ponechávat přechody.

Výhledově se má v této oblasti zkultivovat prostor okolí kolejí, propojit Pátkova ulice se zástavbou u Holešoviček a se Starou Povltavskou, protáhnout tudy autobusová linka a řada pěších vazeb tak bude odkloněna od tohoto směru. Přístup ke kurtům a nábřeží v míře, která odpovídá poptávce, je skutečně zajištěn těmi podchody. Kromě podchodů se zvažovala i lávka, ale ta nebyla úplně esteticky vhodná a měla větší ztracené spády.
14.06.2015 v 21:58    

Václav Římal: Pane Šubrte, děkuji za zajímavé informace.
V každém případě jsou ale teď na křižovatce nainstalované semafory a jen čekají na otevření tunelu, pak budou uvedeny do provozu. V tu chvíli přechodu pro chodce nic bránit nebude, proto myslím, že by bylo vhod jej zřídit. Přes Povltavskou v tomto místě v současné době lidi přecházet občas vídám. Stejně tak je SSZ na křižovatce Povltavské s opačným směrem nájezdu do Holešoviček (tj. východně od mostu Barikádníků), kde přechody existují a počítá se s nimi.
Budoucí plány na úplné ,,zdálnicování" křižovatky mi nahánějí hrůzu.
15.06.2015 v 10:41    

Martin Šubrt: První semafor, který je na obrázku, bude nastaven tak, že auta jedoucí přímo směrem od tunelu pod most a po zpětné rampě do Holešoviček budou mít trvalou zelenou, stejně tak auta z Holešoviček směrem do tunelu. Semafor je tam pouze pro zajištění levých odbočení z Holešovičky - Povltavská a tunel - most Barikádníků. Tato spojení jsou zde pouze dočasně, aby odlehčovala zátěži najíždějící z tunelu na Trojský most. Přechod na druhé křižovatce je až za hlavním proudem aut do Holešoviček, tj. bude výjimečně přerušovat proud vozidel směřujících rovně do Povltavské.

Bohužel, navrhli jsme si do tohoto prostoru dálnici, kde bude v každém směru denně jezdit 40 000 vozidel a to skutečně už není počet, který umožňuje snadnou koexistenci s pěšími. Intenzity budou téměř odpovídat těm z D1 u Chodova a tam je opravdu složité vkládat přechody. Samozřejmě, kdyby šlo o pěší trasu využívanou stovkami lidí za hodinu, určitě by se to zvažovalo, ale zde po zrušení zastávky autobusu poklesl počet pěších ze stovek za hodinu na jednotky. Při zhodnocení rychlosti přijíždějících vozidel, bezpečnosti těch chodců, jejich počtu a ovlivňování plynulosti výjezdu z tunelu, se to prostě překlopilo do doporučení přechod zde neponechávat.
16.06.2015 v 11:27    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Povltavská, Praha 8

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nebezpečný přechod v ul. Vosmíkových

Praha 8, 29. březen 2017 Vyřešený

Vymazaná zebra u Botiče

Praha 10, 06. duben 2013 Vyřešený

Další nebezpečný přechod v ul. Wassermannova

Praha 5, 12. prosinec 2016 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty