01.06.2016
Jana Hesounová přidala následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
dne 31.5.2016 jsem kontaktovala paní Lucii Faloutovou, která je podepsána pod informací z 15.10. 2015, že připomínku předala Technické správě komunikací hl. m. Prahy. Paní Faloutová mi sdělila, že tuto problematiku nemá ve svém referátu a že se mám obrátit na paní Zdeňku Novotnou - Odbor dopravy a životního prostředí ÚMČ Praha 4, která mě odkázala na Ing. Andreu Davidovou, specialistku silničního správního úřadu z oddělení silničního správní úřadu Magistrátu hl. m. Prahy. Paní inženýrka si o tomto přechodu vyhledala informace, ale s řešením problematiky přechodu nemáme v době cca 2 let počítat. Snížení rychlosti prý není možné, protože údajně chodí velmi mnoho stížností řidičů na bezdůvodné snížení rychlosti.
15.03.2017
Jiří Lehejček přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
aktualizuji pojednání o přechodu. Přikládám níže emailovou komunikaci s náměstkem TSK, která následovala po osobní shcůzce, kde se zavázal problém přechodu řešit. Je to neuvěřitelně absurdní :) číst od spoda...
----------
Vážení kolegové,
dovolte, abych Vám níže přeposlal mojí komunikaci panem náměstkem Pivcem z TSK, která se týká přechodu přes Michelskou ulici mezi zastávkami Pod Dálnicí. Přechod je dlouhodobě velmi nebezpečný a v jeho blízkosti či přímo na něm jsou opakované smrtelné dopravní nehody. Předpokládám, že s problematikou nepřicházíte do kontaktu poprvé, osobně jsem o tom mluvil s paní Rejchrtovou, pan Vodák dle sdělení pana Pivce níže se věcí také již zabýval.
Bohužel, z odpovědí, které mi přišly, to vypadá, že s tím "nejde nic dělat". S tím se s dovolením nechci smířit a rád bych Vás proto v tomto smyslu poprosil o schůzku, na níž bych zastupoval téměř všechny SVJ z ulic Pod Dálnicí a Hodonínská. Při ní bychom doufám konečně přišli s nějakým řešením, které by přechod přes Michelskou učinilo alespoň krapet bezpečnější. Současně bychom při této příležitosti mohli začít jednat i o komplexnější revitalizaci Michelské (od Vyskočilovy k Magistrále), která je dle našich informací pomalu připravovaná.
Děkuji Vám a budu se těšit na návrh termínu našeho jednání.
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
---------- Přeposlaná zpráva ----------
Od: Jiří Lehejček
Datum: 7. února 2017 17:34
Předmět: Re: Přechod přes Michelskou
Komu: Pivec Ladislav , michal.svadlenka@tsk-praha.cz, ctibor.kocinger@tsk-praha.cz
Vážený pane Pivče (kolegové Švadlenka a Kocinger v kopii),
mnohokrát děkuji za Vaši odpověď!
V podstatě čtu vyjádření pana Švadlenky tak, že "nelze" udělat přechod o něco bezpečnější, jelikož by po rekonstrukci nevyhověl současným předpisům a proto jej raději necháme extrémně nebezpečný. Nechtěl bych se nikoho dotknout a je mi jasné, že vy legislativu nepíšete, ale připadá mi to trochu jako z Havlovy absurdní hry. Minulý týden byl na přechodu opět IZS. Nehody jsou zde velmi časté, nezřídka smrtelné. Přes přechod chodí mnoho dětí i důchodců, obě skupiny jsou velmi zranitelné. Skutečně neexistuje žádné řešení, které by dokázalo tuto Hlavu XXII rozlousknout? Prosím Vás ještě jednou všechny - coby odborníky - o zamyšlení, kam dál napnout síly, abychom zlepšili život lidem kolem Michelské. Jistě by šlo něco vymyslet - jak technicky s přechodem tak např. omezení rychlosti.
Pokud skutečně skončíme u toho, že "kvůli předpisům" není možné uskutečnit objektivně prospěšnou akci, na níž jsou navíc peníze, pak se domnívám, že se naše společenské uspořádání chýlí ke konci. Když nedokážeme zrekonstruovat přechod, jak potom můžeme být schopni čelit skutečným výzvám? :)
Díky, že se mým podnětem budete dále zabývat a těším se na odpovědi či telefon.
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
Dne 3. února 2017 8:37 Pivec Ladislav napsal(a):
Vážený pane Lehejčku,
bohužel nemám příznivé zprávy. Přeposílám Vám email z investičního úseku, který akci připravoval:
From: Švadlenka Michal
Sent: Friday, February 03, 2017 8:16 AM
To: Karban Marek
Cc: Kocinger Ctibor; zavada3
Subject: RE: Přechod přes Michelskou
Dobrý den,
akce je stopnuta. Po konzultaci s odborem dopravy MČ Praha 4 (konkrétně Ing. Vodák) by úprava přechodu vyžadovala realizaci SSZ (přechod v každém jízdním směru jde přes dva jízdní pruhy). A SSZ je s ohledem na odstupové vzdálenosti dvou okolních SSZ nežádoucí. Řešení např. nadchodem není s ohledem na prostorové parametry realizovatelné.
S pozdravem.
M. Švadlenka
Pokud byste potřeboval podrobnější informace, obracejte se prosím přímo na kolegy z investičního úseku pp. M.Švadlenku nebo C.Kocingera.
S pozdravem
L.Pivec
From: Jiří Lehejček
Sent: Thursday, February 02, 2017 4:19 PM
To: Pivec Ladislav
Subject: Re: Přechod přes Michelskou
Vážený pane Pivče,
navazuji na naši konverzaci z minulého roku. Chtěl jsem se zeptat, zda již znáte harmonogram rekonstrukce přechodu na Michelské?
Děkuji Vám mnohokrát za pomoc!
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
---------- Přeposlaná zpráva ----------
Od: Pivec Ladislav
Datum: 2. listopadu 2016 11:53
Předmět: RE: Přechod přes Michelskou
Komu: Jiří Lehejček
Vážený pane Lehejčku,
součástí akce bezbariérové úpravy bude samozřejmě i přisvětlení přechodu pro chodce samostatnými speciálními osvětlovacími tělesy.
S pozdravem
L.Pivec
From: Jiří Lehejček
Sent: Sunday, October 30, 2016 12:46 PM
To: Pivec Ladislav
Cc: Karban Marek
Subject: Re: Přechod přes Michelskou
Vážený pane Pivče,
velmi děkuji za Vaši odpověď a těšíme se již nyní na bezpečnější přechod. Pokud v tuto chvíli lze ještě něco do projektu doplňovat, myslím, že výkonné lampy nad přechodem by celou záležitost úplně "dotáhly".
Díky za zvážení!
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
Dne 24. října 2016 16:48 Pivec Ladislav napsal(a):
Vážený pane Lehejčku,
podle našeho příslibu jsme prověřili možnost bezbariérových úprav na uvedeném přechodu pro chodce. V současné době již probíhá příprava této investiční akce s předpokládanou realizací v příštím roce. Pro úplnost uvádím, že již bylo u přechodu pro chodce doplněno vodorovné a zvýrazněno svislé dopravní značení a byly vyznačeny v obou směrech vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy, které podmínky přecházení také zlepšují. Zároveň bylo provedeno i posouzení účelnosti zřízení světelné signalizace dle ČSN, avšak s negativním výsledkem (přechod pro chodce nesplňuje žádné kritérium pro zřízení světlené signalizace).
S pozdravem
L.Pivec
From: Jiří Lehejček
Sent: Friday, October 21, 2016 4:18 PM
To: Pivec Ladislav
Subject: Re: Přechod přes Michelskou
Vážený Pivče,
doufám, že se Vám daří dobře. Rád bych se zeptal, zda se ve věci přechodu na Michelské ulici mezi zastávkami Pod Dálnicí podařilo nějak postoupit a zda mohu být případně nápomocen.
Děkuji a přeji příjemný víkend.
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
Dne 28. července 2016 12:41 Pivec Ladislav napsal(a):
Vážený pane Lehejčku,
děkuji za zaslané náměty a informace. Prověříme především možnost bezbariérové úpravy stávajícího přechodu ev. jiné zlepšení podmínek pro chodce.
S pozdravem
L.Pivec
To: Pivec Ladislav
Subject: Přechod přes Michelskou
Vážený pane Pivče,
v návaznosti na dnešní rozhovor zasílám podklady, které můžete využít při návrhu
změn přechodu mezi zastávkami "Pod Dálnicí".
Tabulka nehod, jak jsem je získal od policie a návrh možného řešení.
Druhou možností řešení by bylo zastávky posunout přímo do pravého jízdního pruhu.
Počátkem března byla posunuta zastávka MHD Pod Dálnicí ve směru Kačerov za přechod pro chodce. Přestože důvod byl pravděpodobně oprava povrchu původní zastávky, jde i tak o cennou zkušenost s provozem na Michelské ulici. Kromě získání veřejného prostoru (zrušení "vjezdové" zastávky) se především tlumí nežádoucí vlivy dopravy a zvýší se bezpečnost silničního provozu a chodců. Poslední dva argumenty platí v případe zastávky Pod Dálnicí dvojnásob, jelikož v Michelské ulici se v tomto místě nedodržují rychlostní předpisy a práva chodců na přechodu, což v posledních letech vyústilo v řadu dopravních nehod a úmrtí chodců. Stojící autobus v jízdním pruhu tak příznivě reguluje dopravu v době, kdy přes přechod přechází velké množství chodců a to jak fakticky (krátkodobé zúžení vozovky), tak vizuálně (stojící velký červenobílý stroj je pro řidiče zřetelnější než chodec). Přiložená fotka pak dokumentuje, že v důsledku tohoto opatření nevznikají v místě dopravní zácpy ani ve špičce. Pokud by se toto opatření uskutečnilo nastálo (nejlépe v obou směrech) a spojilo se například s lepším osvětlením přechodu a zpomalovací rampou (příklad Hradčanské kolem metra), mohlo by se jednat o účinné, levné a lidské bezpečnostní opatření, které by částečně vyřešilo katastrofální situaci na Michelské ulici do doby její kompletní přestavby do podoby např. Jeremenkovi ulice, což jsme také trochu naťukli, byť tam jsou i jiné okolnosti. Myslím, že jakékoli navrhované změny by pomohli zachránit další životy!
S přáním všeho dobrého!
Jiří Lehejček
04.06.2018
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
poslední informace ze schůzky k tvorbě pražského Plánu udržitelné mobility:
Samozřejmě jsme si dobře vědomi toho, že tento přechod je velmi nebezpečný a v minulosti zde došlo k vážným, bohužel i tragickým nehodám. Řešení bohužel není jednoduché, a to především kvůli silnému provozu automobilové dopravy, ale i autobusů. V současné době se snažíme o řešení v rámci rekonstrukce světelné křižovatky Michelská – Podle Kačerova. V rámci této rekonstrukce by měl být doplněn nový přechod přes ul. Michelská do jižní části tak, aby mohl poskytnout bezpečnou, byť delší cestu k/od zastávce. Tento nový přechod by byl světelně signalizován. S touto akcí souvisí také doplnění chodníku (resp. jeho prodloužení) pro pěší podél ulice Pod Dálnicí směrem k zastávce Pod Dálnicí pro autobusy směrem na Kačerov. Osud stávajícího problematického přechodu po realizaci této akce je k diskuzi. Řešení není zcela ideální, ale momentálně jej považujeme za nejlepší a snažíme se to posouvat dále. Termín realizace v tuto chvíli nedokážeme přesně určit.
S pozdravem
Martin Havelka
specialista rozvoje a organizace dopravy
odbor rozvoje a financování dopravy MHMP
23.06.2015 v 21:52