Krátká signalizace na přechodu

Neni mozne prejit na zelenou ani kdyz vyrazite okamzite po jejim rozsviceni. Jedna se o prechod Sokolovske primo na nam. OSN od CSOB Pojistovny smerem k autobusove zastavce.

Zaslal: Anonymní uživatel, 12.03.2012 v 11:06

Praha 9-

Sokolovská, Praha 9

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 19.03.2012 12:50

Dobrý den,

jelikož daná záležitost není v kompetenci MČ Praha 9, budeme informovat policii ČR a společnost ELTODO a žádat prověření intervalu.

S pozdravem

Tomáš Holeček
radní pro dopravu a životní prostředí
Úřad městské části Praha 9



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Viktor: Takže další, kdo se vyjadřuje k problémům dopravy bez znalosti zcela základního zákona. Nestálo by za to zjevně nesmyslné podněty, pokoušející se upozornit na neexistující problém, mazat?
12.03.2012 v 21:33    

Chodci Sobě: Tento portál slouží, pane Viktore, všem, kteří mají nějaké problémy na svých pěších cestách a chtějí je sdělit svým úřadům. Pokud někdo nestíhá přejít na zelenou přes rušnou ulici, asi to problém je a nechala bych na kompetentní osobě příslušné MČ, aby se k věci vyjádřila. Pokud chcete diskutovat se znalci zákonů, doporučuji Vám přesedlat na jiná diskuzní fóra.
13.03.2012 v 10:22    

Viktor: Ano, pokud má někdo problém, nechť ho dá tímto způsobem na vědomí.
Háček je v tom, že se tu stále dokola opakují zdánlivé problémy jednoho typu: "zelená svítí příliš krátce, nestihnu během ní přejít".

Tam není samozřejmě žádný problém v samotné komunikaci, světelné signalizaci a jejím nastavení, ale pouze a jenom v hrubé neznalosti dotyčného stěžovatele. To není otázka nějakých specialit řešených se znalci, to jsou zcela základní znalosti chodce na úrovni prvních tříd základní školy.

Není tedy proč něco podobného zasílat samosprávě, ta asi může těžko zajistit proškolování obyvatelstva v základních znalostech zákona 360/2001Sb.

Pokud se toto fórum zaplní podobnými pseudoproblémy, těžko ho někdo bude brát vážně. Nechcete raději potenciálním stěžovatelům pomoci zorientovat se v tom, co je a co není problém, co je vhodné do podnětu zadat, aby mohl být efektivně řešen ... ?
13.03.2012 v 10:47    

Chodci Sobě: Tak ještě jednou: toto je portál pro ohlašování problémů týkajících se pěší dopravy a jejich zasílání samosprávám, ne pro školení chodců, co mají vnímat jako problém a co ne. Co se týče Vaší poznámky o plnění fóra pseudoproblémy – zkuste se zamyslet nad tím, kdo nejvíce plní prostor pro komentáře pod mnoha podněty poštěvačnými a naprosto neproduktivními výkřiky... a případně své výlevy korigovat.
13.03.2012 v 11:52    

Věra Colbecková: Chodci Sobě: s nabývajícím věkem jsem čím dál více vědoma problémů, jako je krátká doba určena zelenou na přechodu Sokolovská, u metra Vysočanská, kde zelená svítí pouhé 2-3 vteřiny, a to si člověk musí pospíšit, aby i tak to stíhnul, než se auta rozjedou. Ale ještě více mě děsí navazující světla na přechodu na ulici Freyová, a to nejedny světla, kde signalizace je dělená přes půl přechodu. Tady jen čekám, až se někdo rozběhne přes přechod, neuvědomí si, že v půli cestě musí zastavit a počkat až se druhá část rozsvítí, a někdo ho srazí. Sama jsem takhle skoro vlítla pod auto na jednom přechodu v ulici Freyova, ten blíže KB banky a Clarion hotelu, než jsem si uvědomila, že označení, které jsem sledovala se týká až té druhé části přechodu. No fakt dobře promyšlené - gratuluji!
13.03.2012 v 14:02    

Viktor: Ano, nijak nezpochybňuji užitečnost tohoto portálu (i když bych pokládal za užitečnější sbírat podněty všech účastníků provozu, nejen chodců) ani deklarovaný záměr sbírat podněty a pomáhat řešení problémů.
Ovšem "podnět", ze kterého jasně vyplývá, že pisatel nezná význam zeleného panáčka na semaforu, nemá žádné rozumné řešení - problém to prostě není. Co čekáte, že vám na to může kdokoli ze samosprávy odpovědět?

(Pokládám za znepokojivé, že vám vadí upozorňování na nesmyslné podněty. Co myslíte, že to o vás vypovídá?)
13.03.2012 v 20:37    

Martin Šubrt: Chodci Sobe: Nezlobte se, ale věta "není možné přejít na zelenou, ani když vyrazíte okamžitě po jejím rozsvícení" platí asi pro 85% přechodů pro chodce. Zelená v takto dopravou zatíženém městě prostě slouží k tomu, aby chodci vyšli, nikoli došli. Takovýto podnět nemá z hlediska snahy o nápravu žádný význam, neboť je na 99% pravděpodobné, že křižovatka je v pořádku, jen prostě docházejícícmu chodci třeba nedávají přednost odbočující auta apod.

Věra Colbecková: Zelená pro chodce NESMÍ být kratší než 5 sekund. Pokud uvedete údaj 2 sekundy, váš podnět opět má nižší šanci na zpracování. Pokud není na křižovatce porucha, což je v tomto směru krajně nepravděpodobné, úředník se podívá na délku volna pro chodce, zjistí, že podnět obsahuje zjevně nepravdivý údaj a podle toho také přistupuje k řešení.

Zároveň si stěžujete na dělený přechod, kde musíte uprostřed zastavit. Ale dělené přechody právě vznikají proto, že si chodci stěžují na krátká volna na dlouhých přechodech. Tak mají delší volna na přechodech kratších, kde mohou uprostřed bezpečně vyčkat, když přejít nestihnou.

Uvědomte si, že na přechodu na obrázku má chodec například volno 5 sekund, ale pak ještě křižovatka stojí nejméně dalších 15 sekund, aby měl chodec čas dojít už na červenou. Když přidám chodci 10 sekund zelené, stejně po jejím konci pro chodce, musím nechat tu křižovatku čekat dalších 15 sekund a s ní třeba i trmvaje, nejen vozidla. Dneska se v Praze bohužel hraje o každou vteřinu, protože prostě chtějí jezdit a chodit všichni.

Shrnuto, výše uvedený podnět bohužel přispívá k tomu, že podněty na tomto portálu velmi rychle ztratily svou prvotní váhu a přispívají ke zhoršení možnosti opravdové problémy řešit...

Obrovským způsobem tu chybí zpracování s autorem podnětu, vyhodnocení základních souvislostí a až pak zveřejnění a zaslání....
13.03.2012 v 22:17    

Chodci Sobě: Portál slouží k ukládání podnětů popisujících situace, které jsou pro chodce reálně rizikové nebo jim prostě rizikové připadají - možná i proto, že jim nerozumí a cití se v nich nejistě.
Proto jsme předběžně informovali všechny pražské MČ (a s mnoha osobně jednali) o tom, že jim budou chodit podněty různého charakteru a žádali jsme je o reakci na každý, který přijde, někdy případně i se shovívavostí odborníků, kteří mají být k dispozici svým občanům – tak, jak by ostatně měli reagovat na každý podnět od občana, které jim přijde i jinou cestou. Pokud nějaký podnět považují za "neoprávněný", očekáváme, že člověku vysvětlí, proč. Podnětů nechodí tisíce, aby na ně nebylo možné několika větami do 15 dnů zareagovat. Filtrujeme jen vulgarity a úplné nesmysly ( a že jich chodí), zpracování a vyhodnocování souvislostí každého jednotlivého podnětu spolu s jeho autorem je v případě tohoto portálu opravdu nereálné, ale pokud se objeví nějaký další portál/nástroj/
člověk, který to dokáže, tuto skutečnost samozřejmě uvítáme a nabídneme takovou pomoc, jaká bude v našich možnostech .
13.03.2012 v 23:19    

Viktor: Přiznám se, že opravdu stále nechápu, k čemu je dobré posílat někam evidentní nesmysly ...
Ty skutečné problémy mezi nimi nespíš zaniknou. Škoda.
13.03.2012 v 23:58    

Martin Šubrt: Takže jsem dané místo ráno prověřil, když jsme jeli okolo. Délka volna pro chodce v ranní špičce nebyla 2-3 sekundy, ale 9 sekund. Dále následuje dalších 12 sekund, kdy může chodec bezpečně dojít a je chráněn funkčním blikajícím "žlutým panáčkem". Dále následuje ještě dalších 15 sekund, kdy ještě není puštěn kolmý směr na přechod, tj. chodec má na bezpečné přejití zde 21 sekund, pokud je extrémně pomalý, ještě pak rezervu 15 sekund.

Těch 9 sekund rozsvícené zelené je doba, za kterou chodec, který vyjde na začátku zelené, dojde do 2/3 přechodu - v drtivé většině případů se takto doby volna prto chodce navrhují. právě proto, že i chodec, který vejde na přechod až v osmé vteřině rozsvícené zelené, má zajištěno bezpečné přejití. Normální chůzí lze přejít přechod za cca 12 sekund, proto je to spočítáno tak, že když tam vkročím v poslední vteřině zelené, dojdu stále bezpečně na druhou stranu. 9+12s = 21 sekund.

Z hlediska signalizace i funkčnosti je křižovatka zcela v pořádku, dokonce jsou na přechodu spíše nadstandardní časy pro chodce. Udělal jsem tam video maminky s kočárkem, co vyšla na přechod cca v sedmé sekundě zelené a došla na konec velmi pomalu ještě v době blikajícícho žlutého panáčka.

Jediné, co je na přechodu problematické, že jako na všech přechodech mají volno s tímto přechodem auta, co jedou souběžně a i ta, co do přechodu odbočují. Tj. musí dávat chodcům přednost. Tento přechod je ale trošku odsunut u křižovatky a řidiči k němu jedou už chvilku rovně, tj. někteří na tuto povinnou přednost zapomínají a už také jedou trošku rychleji.

To se na místě už řešilo vytažením chodníku a zkrácením přechodu, zvýrazněním toho žlutého panáčka a zlepšením poměrů pro chodce. Pokud řidiči porušují pravidla nadále, s tím toho projektant semaforů už moc nenadělá. Prodloužení volna pro chodce takový problém rovněž neřeší.
14.03.2012 v 12:33    

Jan Drda: Portál je nevážený, "nadržuje" chodcům a evidentně se tu slézají typy lidí, které by nejraději auta z ulic vymýtily. Někdy by v provozu stačilo víc přemýšlet, než opakovaně psát podněty plné zjevných nesmyslů.
15.03.2012 v 15:58    

Václav Kříž: Jan Drda: prosím, ne vymítili. Ale snížili částečně jejich počet tak, aby bylo město příjemnější k životu. Snížit částečně počet aut lze především tak, že poskytneme kvalitní alternativy formou MHD a také důstojných podmínek pro chodce a cyklisty. Cesty, které dříve šlo ujít snadno pěšky jsou dnes kvůli silnému provozu a počtu řízených křižovatek zdlouhavé, což samo o sobě také přidává cesty autem na krátké vzdálenosti.
19.03.2012 v 14:46    

Viktor: Co si představujete pod MHD jako kvalitní alternativou? Já mám pocit, že už dnes máme v Praze MHD o moc lepší, než si můžeme dovolit. Tak za jakou službu si chcete podstatně připlatit?
(O těch "důstojných podmínkách" asi nemá smysl moc mluvit. Na přechodu pro chodce nečekáte tolikrát proto, že by Vás chtěl někdo diskriminovat, ale protože se šíří mor ochrany ať to stojí co to stojí, ať je o to zájem nebo ne.)
19.03.2012 v 23:20    

Grossák: Zelená je na vstoupení, červená na dojití. Jinak to není a nikdy nebude, protože to jinak nejde. A zaručené informace o délce zelené 2-3 sekundy... Změřte si to. Bez znalosti věci bych byl rezervovanější. Portál ale chválím, a nejen proto, že se tu někteří stěžovatelé možná dozvědí, že se rozčilují zbytečně.
04.04.2012 v 23:36    

Věra Colbecková: Pane Grossák, částečně s Vámi souhlasím, hlavně s tím, že zelená je na vstoupení a červená na dojití. Ale aby to také bylo jasné i řidičům, kteří na červenou chodce na přechodu ohrožují, ta červená na dojití by měla blikat!!! Je zcela jasné, že pravidla světelných přechodů, které fungují v jiných vyspělých zemí, v naši republice zatím nefungují, i když už léta jsme v EU. Rozumné by bylo nastavit, kde možné, světelné přechody tak, aby zelená svítila nejméně 5 vteřin, pak asi 5 vteřin blikala červená, a pak aby ještě 5 vteřin svítí stálá čerevená. Signalizovaný přechod na Sokolovské, u metra B Vysočanská, navštěvuji denně, protože nejméně třikrát denně venčím psa. Nejsem vůbec pomalý chodec, ale ještě nikdy se mi nepovedlo přejít dřív, než se rozsvítila stálá červená. Mnohokrát jsem si ty vteřiny počítala, a doopravdy ta zelená většinou svítí jen dvě až tři vteřiny. Zajímavé je, že občas ta zelená svítí dýl, ale to asi jen aby nás to zmátlo, protože pak se to zase zkrátí. Mimo toho, jsem řidič a to dost dobrý, ale já chodce respektuji. Kdyby i Vy jste chodce respektovali, možná by tu nebyl ten důvod pro diskuzi. :-)
05.04.2012 v 14:45    

Grossák: Dobrý den. Věřte, že i na mě několikrát řidič troubil, když jsem docházel na červenou. Jeho hrubá neznalost ale není důvodem k tomu, abych žádal delší zelenou. Navíc ani jakkoli dlouhá zelená nezajistí všem chodcům dojití na zelenou. Nejedná se o problém ve vztahu chodec - signalizace, ale čistě v horizontální rovině chodec - řidič. A musím říct, že většina řidičů se chová korektně. Na ty ostatní je třeba represi a přiznejme si, také dovzdělání. Stejně jako pro chodce. Bohužel.

Kde jste viděla blikat červenou? Setkal jsem se v některých zemích s blikáním zelené. V EU výrazná menšina. Pokud by měla blikat červená, proč 5s? Jestli má říct řidiči POZOR, JEŠTĚ TU MŮŽE BÝT LEGÁLNĚ CHODEC, pak by měla blikat celý vyklizovací čas, který může být obvykle 3 - 15 s. Nejsem v zásadě proti. Je otázka, co na to řeknou dodavatelé řadičů SSZ, protože příkazové signály musí být dohlídány a s dohlídáním blikání je prý problém. Ale dobrým řešením v těchto případech může být chodecký žlutý blikač přímo nastavený proti jízdě odbočujícího vozidla. Na řadě míst je a i nedovzdělaní řidiči na něj reagují. Viz v létě dosazené zařízení na Palachu. Samozřejmě lepší by bylo obejít se i bez něj, ale při nízkém povědomí některých účastníků provozu je to přiměřená investice a na rozdíl od prodlužování zelené nikoho neomezuje.

Že se Vám ještě nikdy nepovedlo přejít dřív, než se rozsvítila stálá červená, je zcela nepodstatné. Což jste první větou uznala.

Než žádáme prodloužení zelené, prosím, uvědomme si jednu věc. Od okamžiku, kdy naskočí chodci červená, musí křižovatka počítat s vyklizovacím časem. Ten je na nám. OSN cca 14 s. Pokud zelenou prodloužíte z 5 s na 14 s (o 9 s, aby první chodec šel celou dobu na zelenou), stejně musíte potom počítat dalších 14 s na vyklizovák od momentu, kdy začne červená. Situace pak může vypadat tak, že na prázdné křižovatce dobíhá vyklizovák nějakého přechodu, na kterém už většinou nikdo není. V tu chvíli může před křižovatkou čekat tramvaj, vozidla, nebo i chodci na vedlejším rameni. Ti Vás nezajímají? Všichni tito to odnesou, prodlouží se cyklus, zvýší zdržení, hluk, exhalace.

Typickým příkladem je křižovatka na Vinici (Vinohradská - Starostrašnická). Zde byli chodci přes hlavní původně 5 s. Dnes jsou 15 s, protože si zřejmě někdo stěžoval... Na bočním vjezdu je poměrně malá intenzita vozidel. Vyklizovák chodců je 15 s. Chodci jdou skoro v každém cyklu. Prodloužením zde narostlo zdržení úplně všech, včetně tramvají. Nejkratší červená v hlavním směru (pokud jsou navolení chodci) je skoro 40 s pro vozidla a ještě více pro tramvaje. Většinou čekají na volno před prázdnou křižovatkou. I to je důvod, proč nejsem přítelem těchto nesystémových úprav. Respekt k chodcům lze vyjádřit jinak a lépe.

Také prosím, nedávejte na pocity. Pokud sem napíšete, že zelená svítí jen 2-3 s, musí se podnětem někdo zabývat. Jednou ze základních systémových vlastností řadičů je, že každé volno musí svítit aspoň 5 s. Pokud je to jinak, je to průšvih. A z Vaší strany velmi vážný podnět. Znovu Vás tedy prosím, měřte, pak publikujte. Nevím, že by se někdy něco podobného prokázalo, přestože to lidé někdy tvrdili s naprostou jistotou. Dokud neměřili.

Někdy však ANO, může být přínosné zelenou pro chodce prodloužit. Ne však proto, abych jim zajistil dojití zbytečné na zelenou, ale abych jim umožnil po delší čas vstupovat. Speciálně na této křižovatce je preference autobusů, které si prodlužují volno o desítky sekund. A proč by měl chodec už mít červenou, když vím, že souběžná zelená pro vozidla bude trvat ještě nejméně 20 nebo 30 s? Toto se dá přiměřeně zohlednit. Ve výsledku pomohu chodcům, ale nikoho neomezím.

Nechtěla jste naznačit, že dost dobří řidiči chodce obvykle nerespektují.:) Řidič, který chodce nerespektuje, není ani trochu dobrý. Nevím, koho myslíte tím VY, ale máte pravdu. Přesně o tom to je. Věřím, že za volantem se chováte k chodcům tak, jak byste chtěla, aby se k vám řidiči chovali, když jste chodec. Narazila jste totiž na zásadní věc. Nemusíme dělit účastníky provozu striktně na řidiče, chodce, cestující v MHD, cyklisty. Jsme všechno, jen pokaždé v jiné roli. A pokud pochopíme základní principy, budeme znát svá práva a povinnosti, přitom však budeme ohleduplní a tolerantní, budeme přirozeně respektovat handicapy určitých skupin, pak na tom vyděláme všichni.

Docházení chodců na červenou je něco, s čím bychom se měli setkávat denně, abychom nebyli v takové situaci bezradní.
08.04.2012 v 11:08    

Věra Colbecková: Dobrý den p. Grossák,
musím přiznat, že na mě ještě žádný řidič netroubil, ale za to se nejednou na mě nějaký ten řidič bezohledně řítil! A to způsobem, jako, že já tam nemám, v tu chvíli, co dělat. A to jen proto, že ta zelená nesvítí dost dlouho, ani nebliká červená, aby nějaký ten řidič, řítící se z leva, z ulice Jandové, byl vědomý toho, že chodci v tu chvíli mají přednost. A taky vím, že nejsem jediná, kdo tady to, na tady tom přechodu to zažil, jen ne každý má odvahu se na to vyjádřit. A taky je zcela pravděpodobné, že většina lidu nevěří, že by to jejich vyjádření něco změnilo.
Ohledně blikající červené, v některých státech je to i třetí světlo v barvě oranžové, si myslím, že stačí se jen zamyslet. Zelená signalizuje povolení chodcům vstoupit na přechod; blikající červená, nebo oranžová, signalizuje, aby už další chodci nevstupovali, a chodci, co jsou již na přechodu, aby došli; a červená signalizuje, že už žádný chodec by tam neměl být. A patnáct vteřin, ať děleno třemi, nebo dvěmi, je realisticý čas, který považuji za minimum, i když osobně, a to jen zatím, jsem schopna to přejít dřív. Ale jak jsem již napsala, já chodím dost rychle, a to asi proto, že zrovna teď mě fizicky nic netrápí, a taky nemám malé děti, a ani před sebou nemusím tlačit kočárek. No těch důvodů, proč by se ta doba měla prodloužit je tu hodně, ale jak vidím, omíláme to tu dokola a jen z toho vzniká zmatek.
Napsal jste mi dlouhou zprávu; ani nevím kdo jste; sdělila jsem svůj názor; věřím v tom, co jsem tu napsala; doufám, že ten čas, co jsem tomu věnovala nebyl promarněný; ale tím to pro mě končí. Doopravdy nemám čas to nadále s Vámi rozebírat.
S pozdravem, a přáním hezkého dne,
Colbecková
13.04.2012 v 06:44    

Věra Colbecková: Dobrý den p. Grossák,
musím přiznat, že na mě ještě žádný řidič netroubil, ale za to se nejednou na mě nějaký ten řidič bezohledně řítil! A to způsobem, jako, že já tam nemám, v tu chvíli, co dělat. A to jen proto, že ta zelená nesvítí dost dlouho, ani nebliká červená, aby nějaký ten řidič, řítící se z leva, z ulice Jandové, byl vědomý toho, že chodci v tu chvíli mají přednost. A taky vím, že nejsem jediná, kdo tady to, na tady tom přechodu to zažil, jen ne každý má odvahu se na to vyjádřit. A taky je zcela pravděpodobné, že většina lidu nevěří, že by to jejich vyjádření něco změnilo.
Ohledně blikající červené, v některých státech je to i třetí světlo v barvě oranžové, si myslím, že stačí se jen zamyslet. Zelená signalizuje povolení chodcům vstoupit na přechod; blikající červená, nebo oranžová, signalizuje, aby už další chodci nevstupovali, a chodci, co jsou již na přechodu, aby došli; a červená signalizuje, že už žádný chodec by tam neměl být. A patnáct vteřin, ať děleno třemi, nebo dvěmi, je realisticý čas, který považuji za minimum, i když osobně, a to jen zatím, jsem schopna to přejít dřív. Ale jak jsem již napsala, já chodím dost rychle, a to asi proto, že zrovna teď mě fizicky nic netrápí, a taky nemám malé děti, a ani před sebou nemusím tlačit kočárek. No těch důvodů, proč by se ta doba měla prodloužit je tu hodně, ale jak vidím, omíláme to tu dokola a jen z toho vzniká zmatek.
Napsal jste mi dlouhou zprávu; ani nevím kdo jste; sdělila jsem svůj názor; věřím v tom, co jsem tu napsala; doufám, že ten čas, co jsem tomu věnovala nebyl promarněný; ale tím to pro mě končí. Doopravdy nemám čas to nadále s Vámi rozebírat.
S pozdravem, a přáním hezkého dne,
Colbecková
13.04.2012 v 06:45    

Martin Šubrt: Věra Colbecková: Dobrý den, voláte zde po blikající červené, ale zrovna na tomto přechodu je instalován blikající chodec, který je umístěn (jak vidno též na fotografii) dokonce čelem k přijíždějícím řidičům - což je pro ně rozhodně daleko lépe viditelná informace, než kdyby jim na straně blikala červená na semaforu pro chodce, kam se řidič opravdu dívat většinou nebude. Když jsem jel okolo, byla délka zelené pro chodce 9 sekund a následně ještě 12 sekund tento žlutý blikající chodec blikal. Tj. je tam zajištěno přesně to, po čem voláte, aby byl chodec chráněn i po dobu docházení. Žlutý blikající chodec tam bliká celkem 21 sekund, ač přechod jde přejít běžnou chůzí za oněch 12 sekund. Neměl jsem čas se tam zdržet, ale minimální délka zelené může být 5 sekund, blikač by pak měl blikat oněch dalších 12 sekund, tedy minium, kdy je chodec chráněn, by zde mělo být 17 sekund. Tj. o dvě sekundy delší než čas, který považujete za minimum. Jenom doplním, že na požadavky chodců byl tento chodec před časem zkrácen a tento výrazný blikač doplněn. Kromě závor už jinak vynutit, aby řidiči dávali chodcům při odbočování přednost, neumíme. Bohužel přechod je dál od křižovatky a řidiči toho zneužívají a daná pravidle nerespektují. Také když vám zelenou někdo prodlouží, stejně se situace nezmění, protože když vstoupíte do vozovky v poslední sekundě toho prodlouženého volna, opět do vás budou řidiči najíždět, pokud nadále nebudou respektovat předpisy.
14.04.2012 v 21:04    

Věra Colbecková: Dobrý den p. Šubert, děkuji za další vysvětlení, proč náprava signalizace pro chodce na světelném přechodu na u. Sokolovská (obrázek nad) je zbytečná. Jen si nejsem jistá o jaké blikající signalizaci tu mluvíte? Protože, za těch posledních šest let, co tu bydlím, jsem tady na tom přechodu žádnou blikající signalizaci neviděla!
15.04.2012 v 05:47    

Věra Colbecková: Dobrý den p. Šubert, zajímavé je, že za těch šest let, jak uvedeno v mé předchozí zprávě, jsem si nevšimla toho žlutého blikajícího světla upozorňující na chodce, a to ani, když jedu autem z ulice Jandové do prava do Sokolovské, ale to asi jen proto, že vždy projíždím na zelenou šipku, co je dřív než se rozsvítí. Ale máte pravdu, ono to žluté blikající světlo tam doopravdy je. Takže, asi je to zkutečně jen o tom, že naši řidiči se potřebují naučit ohleduplnosti. :-)
16.04.2012 v 14:45    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Sokolovská, Praha 9

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Neopodstatněné parkování na chodníku Kolbenova

Praha 9, 06. září 2024 S odpovědí

Rozpadající se schodiště

Praha 9, 29. duben 2013 Vyřešený

Rozbitá zebra – U Rajské zahrady x Vlkova

Praha 3, 20. březen 2013 Vyřešený

Nepřehledný vstup do vozovky

Praha 5, 25. červenec 2013 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty