02.12.2014
Pavel Šarf přidal následující aktualizace podnětu:
Umístění značky "zákaz zastavení" byl již dříve přislíben, ale nikdy k němu nedošlo. Viz email citovaný níže:
From: msachl@praha6.cz[mailto:msachl@praha6.cz]
Sent: Friday, February 01, 2013 1:31 PM
To: ..........
Subject: Odp: 2686_Osazení dopravní značky B28_SVJ Podbaba
Vážená paní .....,
faktem je, že Vámi poptávané dopravní značení jde nad rámec požadavků plynoucích ze zákona č.361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Zde je totiž zcela jasně parkování korigováno a nutno říci, že v tomto konkrétním případě zakázáno.
Bohužel je však skutečností, že příslušné složky policie si příslušná ustanovení vykládají mnohdy poněkud problematicky a nejednoznačně. Proto tedy dopravní značení B28 (Zákaz zastavení) v tomto případě necháme (po dohodě s ředitelem MP Praha 6) instalovat. Realizaci provede Technická správa komunikacíhl. m. Prahy, předpokládám snad do konce března t. r.
S pozdravem
Bc. Miroslav Sachl
Úřad městské části Praha 6
Odbor dopravy a životního prostředí
Čs. armády 23
160 52 PRAHA 6
Tel.: 220 189 609
E-mail: msachl@praha6.cz
20.01.2015
Pavel Šarf přidal následující aktualizace podnětu:
Odbor dopravy ÚMČ Praha 6 jsem po odpovědi kontaktoval znovu přímo emailem, zde pro informaci uvádím to nejpodstatnější:
... ne zcela souhlasím s Vaší informací o tom, že přechod je standardně označen ... naprostá většina přechodů je označena alespoň také svislou značkou "přechod pro chodce", což ten v ulici Pod Paťankou není. Problém, a to zcela zásadní, je také ten, že přechod je při příjezdu od autoservisu skryt za horizontem tak, že vodorovné značení ("zebra") není z automobilu včas vidět. Odhaduji, že pruhy může řidič vidět teprve ze vzdálenosti 20-25 m před přechodem, pokud je světlo a suchá silnice. I to se mi zdá pozdě, situace je podstatně horší za šera - v této části roku běžně i kolem 7:30 ráno, kdy jdou děti do školy, při mokré vozovce, apod. Za šera a tmy je viditelnost přechodu dále zhoršena poměrně slabým veřejným osvětlením v místě, které je pouze na jedné straně ulice.
Pro ilustraci připojuji 2 fotografie z 20.1.2015, kolem 10 hod. - na jedné, pořízené cca 20 m od přechodu, je již vodorovné značení alespoň trochu vidět, na druhé, pořízené ve vzdálenosti cca 30 m od přechodu, vodorovné značení a tedy ani přechod není vidět naprosto vůbec. Obě fotografie zároveň ilustrují to, že řidič nevidí ani to, že travnatá plocha po jeho levé straně je v místě přechodu přerušena stezkou pro chodce, to, že se blíží k přechodu tedy zjistí řidič skutečně na poslední chvíli, pravděpodobně v době, kdy se již také soustředí na křižovatku, která ihned za přechodem následuje. Navíc obě fotografie jsou pořízeny ve stoje na obrubníku, v jedoucím osobním autě je tedy výhled zhoršen tím, že řidič sedí.
Z toho důvodu bychom Vás chtěli požádat o opětovné posouzení návrhu na zvýraznění přechodu, jednak označením svislou dopravní značkou "přechod pro chodce", jak je tomu běžné na většině přechodů mimo světelné křižovatky v Dejvicích a Bubenči, ideálně i zvýrazněním vodorovného značení, např. nápisem na vozovce, barevným zvýrazněním, apod. Zcela určitě by pomohlo i lepší osvětlení přechodu, podobně, jako jsou silnými lampami osvětleny přechody přes ulici Jugoslávských partyzánů. Nedávná realizace bezpečnostních opatření na přechodech v oblasti pod Juliskou nás vede k přesvědčení, že problematika bezpečnosti chodců je jednou z priorit ÚMČ Praha 6, proto věříme, že i tomuto velmi frekventovanému přechodu budete věnovat více pozornosti.
z mého pohledu není řešení zakazovat zastavení v tomto úseku, pokud tak bych umístil vodorovné žluté značení na obrubník před přechod pro chodce, tak abych přechod pro chodce vyniknul a nezakryla jej např. vyobrazená dodávka.
Zákazem zastavení například způsobíte to, že nám na našich etapách v budou parkovat dojíždějící řidiči z okolí Prahy a přestupovat na tramvaj. Chceme snad něco takového? Již se tak v současnosti dělo. Máme to vypozorováno v ulici Heinemannova. Ano při jednání s panem Hartem na odboru dopravy mě tento odkázal na parkoviště před Hydrologickým ústavem, ale toto parkoviště je vzdáleno od zastávky tramvaje a pro řidiče je pohodlnější zastavit u naší rezidence.
Myslím si, že i vzhledem k situaci a dopravním kolapsům i zatížení již tak zničené komunikace Pod Paťankou k viaduktu u Hydrologického ústavu je tedy přijatelným řešením bod tři, tedy umístění značky průjezd zakázán, ale vzhledem k tomu, že je ulice obousměrně téměř neprůjezdná a dvě auta se v ní velmi špatně vyhýbají, myslím si, že by nebylo od věci tuto ulici orientovat jedním směrem, tedy od křižovatky Paťanka směrem k viaduktu u Hydrologického ústavu jedním směrem. Do auto Podbabská, jak jsem zaznamenal, jezdí nejvíce aut právě tímto směrem.
Snížení provozu by mělo snížit riziko kolizí a kolon v této dá se říci uličce.
05.12.2014 v 16:55