12.07.2014 v 22:47
12.07.2014 v 23:02
14.07.2014 v 08:34
15.07.2014 v 08:18
Na Strahově na konečné/přestupní stanici Stadion Strahov je situace, která nutí chodce k nebezpečnému přebíhání křižovatky. Přechody jsou dost daleko (navíc během rekonstrukce vozovky nedávno jeden úplně zmizel). Jestliže tedy chodec vystoupí např. z autobusu ze směru od Malovanky a chce přestoupit na autobus ve směru Karlovo náměstí, nemá buďto žádnou, nebo velmi dlouhou variantu bezpečného přechodu. Vzhledem k tomu, že tam denně přestupuje i mnoho školou povinných dětí, je jasné, že nejčastější variantou bývá velice nebezpečné přebíhání křižovatky.
Řešením by bylo vytvořit jedno velké nástupiště v místě, kde autobusy parkují a čekají, a sloučit do tohoto bodu všechny nástupní, výstupní i přestupní stanice. Případně vložit do středu křižovatky ostrůvek a doplnit světelnými přechody.
Zaslal: Ondřej Balík, 13.06.2014 v 21:38
Na řešení přestupních vazeb v prostoru zastávek BUS „Stadion Strahov“ bylo již vynaloženo nemálo úsilí.
Městské část Praha 6 nikdy nesouhlasila se zrušením linky 217, zajišťující přímou vazbu Dejvic s Andělem (přes Strahov) a když už k tomuto kroku ROPID (přes náš odpor) přistoupil, opakovaně jsme požadovali zlepšení tamní přestupní vazby (eliminace přebíhání cestujících mezi zastávkami). Je pravdou, že ROPID zajistil v uplynulém období vypracování několika studií, které měly uvedený problém řešit, všechny ale narazily na nesouhlas některého z tzv. neopominutelných subjektů (např. Policie ČR).
Nyní vkládáme jisté naděje do změn, připravovaných v souvislosti s prodloužením trasy A metra, kdy by snad mohlo k nějakému dílčímu zlepšení dojít. ROPID ale tyto změny hodlá veřejně představit až koncem tohoto roku, proto konečné řešení není dosud známo.
Jen pro pořádek připomínáme, že dopravní režimy na místních komunikacích I. třídy stanoví výhradně hl. město, z toho důvodu jsou případné změny odvislé od rozhodnutí odboru dopravních agend MHMP, nikoliv městské části.
ODŽP ÚMČ 6/Fi
18.06.2014 v 15:37