A co se týče zplodin - stoupají sice vzhůru, ale pan Mrázek to asi myslel tak, že se tím alespoň minimalizuje čas, který člověk stráví v blízkosti této frekventované komunikace...
23.03.2014 v 12:29
23.03.2014 v 19:28
Na páteřní cyklotrase podél Jižní spojky je potřeba překonat velmi frekventovanou ulici Vídeňská. V současné době tam jsou semafory a cyklosemafory. Zelená pro chodce/cyklisty je ale velmi zřídka a navíc na tlačítko (to je obecný problém v Praze - pokud se nezmáčkne dostatečně brzo, nenaskočí zelená, i kdyby auta stála na červenou).
Přechod využívají nejen cyklisté, běžci a chodci, kteří se potřebují dostat z Krčského lesa ke Krčskému zámku, ale i chodci při výstupu ze zastávky 'U Labutě'.
Řešením tohoto zdlouhavého přecházení (kdy jsou navíc chodci nuceni dýchat nemalé zplodiny) by byla lávka podél železničního mostu.
Zaslal: Jan Mrázek, 20.02.2014 v 12:06
Dobrý den,
Vídeňská ulice patří do sítě vybraných komunikací I. třídy, kde je příslušným úřadem přímo Magistrát hl. m. Prahy, kterému byl Váš podnět přeposlán.
Přeji hezký den
Lucie Faloutová
Odbor životního prostředí a dopravy ÚMČ Praha 4
mám trochu jinou zkušenost a odborníci zřejmě též. Nadchody či nadjezdy, podchody či podjezdy jsou již dávno vyškrtnuty ze seznamu možností, jak efektivně převádět pěší či cyklistickou dopravu přes motorové komunikace, pokud k tomu nejsou příznivé terénní podmínky. Důvod je jasný - nikdo to nepoužívá (viz narkomani v podchodech), neboť to není rychlá a efektivní cesta.
Problém zmáčknutí tlačítka není pražský, ale obecně všude, kde je inteligentní signalizace. To máte stejné, jako při nástupu do metra. Když řidič vidí, že již všichni nastoupili, zavře dveře a odjede. Zde není řidič, ale řadič. Ten také čeká do určité chvíle, zda chodec či cyklista zmáčkne, pokud ne, vybere fázi bez nich. Prosté, jednoduché, nehledejte za tím problém.
Ohledně zplodin. Základní znalost fyziky říká, že zplodiny zpravidla stoupají vzhůru. Vážně si myslíte, že nadchod bude z tohoto hlediska pro chodce/cyklistu lepší?
07.03.2014 v 10:58