Robert Kučera

Registrovaný: 28. březen 2012

2 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 1 s odpovědí 1 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

 Nebezpečný přechod v horní části u zastávky MHD Na hroudě
S odpovědí

Nebezpečný přechod v horní části u zastávky MHD Na hroudě
Průběžná, Praha 10

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 02. 2019

Rád bych upozornil na poměrně nebezpečný přechod pro chodce v horní části zastávky MHD Na Hroudě na Praze 10. Tento přechod pro chodce se nachází v blízkosti základní školy v ulici Průběžná, který křižuje tramvajovou a autobusovou zastávku Na Hroudě (v tomto případě mám na mysli přechod pro chodce, který je umístěn u zastávky v její horní části). Fotodokumentaci přechodu přikládám. Na této zastávce je zejména v ranních hodinách mezi 7:20 až 8:00 hodin vysoká frekvence prostředků hromadné dopravy, automobilů a osob. V obou směrech přijíždějí tramvaje linky č. 22, a to každé 3 minuty, tramvaje linky č. 26 každých 8 minut, autobusy linky č. 188 každých 3 - 8 minut a autobusy linky č. 154 každých 10 -12 minut. K tomu se přidává velké množství lidí přijíždějících příměstskými vlakovými spoji linky S9 na vlakovou zastávku Strašnice, která se nachází poblíž, kdy přijíždí každých 10 minut vlaková souprava z níž vystoupí lidé, kteří přes daný přechod rovněž přecházejí. Tento přechod pro chodce je dle mého názoru, ale i dle názoru řady ostatních rodičů, velmi nebezpečný, a to zejména pro mladší žáky mířící do Základní školy Gutova. Nebezpečnost daného přechodu pro chodce coby rodiče spatřujeme v následujících skutečnostech. Tramvajová a autobusová zastávka Na Hroudě je v době cesty dětí do školy silně frekventovaná. V ranních hodinách, kdy dospělé osoby míří do práce a žáci do školy, bývají velmi úzké ostrůvky mezi silnicemi prakticky neustále přeplněné tak, že se osoby na nich stojící nemají téměř kam vejít. Situaci komplikuje i skutečnost, že v místě je kombinován automobilový, tramvajový a autobusový provoz. Chodec tak kříží tři tratě dopravních prostředků. První trať pro automobily přijíždějící zespodu, druhou trať pak tvoří dvou pruhový/kolejový pás pro tramvaje a autobusy a třetí trať pro automobily přijíždějící shora. Zastávka je navíc ve svahu, který zhoršuje přehled o dopravní situaci. Nehledě na to, že v určitých ročních obdobích v ranních hodinách je třeba hledět do svahu proti vycházejícímu slunci, což opět znesnadňuje výhled. Zatímco dospělí si umějí vyhodnotit bezpečnost situace a takovéhoto komplikovaného přechodu lépe, a to i díky své vyšší výšce, děti takovéto schopnosti nemají. Každý dospělý chodec, a dětí tím spíše, se musí nejen soustředit na silný provoz dopravních prostředků, ale často i díky velkému množství lidí odhadovat, jestli se na ostrůvek mezi jednotlivými tratěmi vůbec vejdou. Považuji za potřebné a krajně žádoucí, aby na tomto horním přechodu zastávky Na hroudě byla zjištěna bezpečnost našich dětí hlídkou městské policie. Nejedná se pouze o můj názor. Tento názor sdílí i ředitel Základní školy Gutova. Přesto, že byla podána žádost na městskou policii Praha o zajištění vyšší bezpečnosti hlídkou, alespoň v ranních hodinách, dosud žádná reakce nepřišla. Dle informací, které jsem získal od Úřadu městské části Praha 10 a Městské policie hl. města Prahy, je možné zajistit hlídky městské policie na místě v inkriminované době, kdy žáci směřují do školy, na základě žádosti ředitele školy. Za tuto inkriminovanou dobu bych považoval minimálně všední dny v časech mezi 7:20 až 8:05 hod. Situaci by také pomohlo zbudování zpomalovače rychlosti vozidel přijíždějících zespoda. S ohledem na výše uvedené Vás žádám o pomoc při zařazení tohoto horního přechodu pro chodce mezi prioritní a rizikové přechody, na kterém bude zajištěn každodenní dohled a o zasazení se o vybudování zpomalovač vozidel. Přítomnost příslušníků městské policie a dohled nad provozem v ranních hodinách na daném přechodu pro chodce by situaci na přechodu značně zjednodušila a zvýšila tak bezpečnost alespoň v ranních hodinách pro přecházející dětí, ale vůbec všech chodců na tomto přechodu.