Vyhledávejte podle:



Vyřešené, Přechody a křižovatky, Praha 11

Seřadit podle počtu hlasů
Plánované uzavření chodníku Chilské na mostě přes D1
Vyřešený

Plánované uzavření chodníku Chilské na mostě přes D1
Chilská, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 25. 04. 2021

Bylo vydáno dočasné OOP na rekonstrukci mostu Chilské přes D1 (stanovení PKD-78483/2021 ). Na mostě budou postupně uzavřeny oba chodníky, přitom ten západní je vlastně jediným pěším / bezmotorovým přístupem ze Šeberova na Jižní Město. Ten má být bez náhrady uzavřen ve druhé etapě, od 14. 6. do 11. 8. 2021, tedy přes větší část letních prázdnin. Západní chodník je jediný klidný způsob, jak se pěšky nebo na kole dostat přes D1 od Šeberova na Opatov. Když tam chodec/cyklista přijde k té uzavírce od jihu, tak prostě skončí. Bylo by vhodné upravit OOP tak, aby byla pro 2. etapu vyznačena obchozí trasa. Znamenalo by to zřídit dočasný přechod přes Chilskou jižně od mostu, v místě přerušeného středového pásu (severně netřeba, tam je neužívaný podchod, možná by se v něm mělo uklidit). Třicítka, která je teď v OOP navržena, nebude bez přechodu respektována, to jako řešení nestačí. Dále by bylo vhodné zlepšit bezpečnost v místě, kde lze přejít rameno od Jižní Spojky ke křižovatce s Opatovskou, aby se nemuselo po schodištích severně od mostu. Teď jsou tam dva pruhy a není tam ani přechod, je to přímo na výjezdu z D1. Pokud ne ubrání pruhu, tak aspoň výstrahu před chodci, kteří se tam mohou vyskytnout. Ve vydaném OOP je napsáno, že PČR a silniční správní úřad Prahy 11 se zrušením chodníku bez náhrady souhlasili, na chodce (a neformální cyklisty) se tedy prakticky vykašlali. Zavřít na dva měsíce bez náhrady chodník v místě, kde je obchozí trasa dlouhá několik km, je nehoráznost, kterou by si ve městě, jež má být příznivé chodcům, nemělo dovolovat.

Přechod u Modré školy - Praha 11
Vyřešený

Přechod u Modré školy - Praha 11
U modré školy, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 05. 04. 2012

Přechod na komunikaci U Modré školy není v souladu s požadavky vyhlášky č. 398/2009. Není upraven oboustranně a bezbariérové částečné úpravy jsou řešeny chybně. Podnět k úpravě, adresovaný odboru životního prostředí ÚMČ Praha 11, byl vznesen 10. 3. 2011. ÚMČ přislíbil nařídit správci dotčené komunikace, kterým je Technická správa komunikací hl.m.Prahy, aby dodatečnou úpravu zrealizovala, k té však doposud nedošlo. Úpravy musí být řešeny pro osoby s omezenou schopností pohybu i orientace. Z hlediska osob s omezenou schopností orientace - přechod na straně k Centrálnímu parku má úpravy signálního pásu z betonové reliéfní dlažby, ale pás je umístěný v ploše se žulovými kostkami, čili není hmatný kontras, varovný pás z reliéfní betonové dlažby je podél vozovky opět ukončen dvěma řadami velkých kostek a z hlediska osob s omezenou schopností pohybu - je zde sklopený a ne snížený okraj obruby v provedení z nerovných kostek se spárami. Dále je chodník nevhodně vydlážděn velkými kostkami a povrch chodníku není rovný. Zřejmě zamýšlená umělá vodící linie z reliéfní dlažby šířky 30 cm, u které signální pás končí, je opět v žulové dlažbě bez hmatného kontrastu. Na straně přechodu směr metro Háje nejsou úpravy vpodstatě žádné. Chodník je zde živičný bez úprav pro nevidomé, obrubník je opět pouze ze sklopených kostek, sklopení není ani na celou šířku značeného přechodu - i vodorovné značení je neúplné.