Žádné komentáře
Dostupnost institucí
Úřednické instituce na Praze 10 nejsou pro pěší příliš 'přátelské'. Jako naschvál jsou vždy uprostřed mezi dvěma zastávkami tramvaje, autobusu či metra. Ať jde o ÚMČ 10, PSSZ, VZP, Finanční úřad, na ten je do Petrohradské třeba plánovat již výlet v turistické obuvi. Vzhledem k tomu, že 70 % populace tvoří staří lidé, děti, invalidní občané a jen 30 % jsou mladí, zdraví, v plné síle, kteří většinou mají auta a dojedou si až na místo, pak je na uváženou, komu ty instituce slouží? Byl by takový problém dát zastávky MHD před instituce tak, aby byly optimálně dostupné?
Zaslal: Marie Haisová, 30.07.2012 v 13:14

Korytná, Praha 10
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 06.08.2012 11:09
Organizaci městské hromadné dopravy zajišťuje pro Hlavní město Prahu jím zřízená příspěvková organizace ROPID, které jsme tento příspěvek předali k vyřízení. Vyjádření jmenované organizace, pokud jej obdržíme, následně doplníme.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje ÚMČ Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 16.08.2012 12:07
Umístění zastávek veřejné dopravy je ovlivněno mnoha faktory. Jedná se zejména o podmínky dopravní (dopravní režim, intenzita provozu, rozhledové poměry, křižovatky, světelné signalizace), urbanisticky-dopravní (přístupové trasy z obsluhovaného území, příčné vazby přes komunikace), prostorové (šířka vozovky, chodníku), majetko-právní (vlastnictví pozemků) či finanční (výstavba, údržba, konstrukce vozovky). Pro umístění zastávek jsou důležitými faktory docházkové vzdálenosti v obsluhovaném území (dle charakteru zástavby a území 400-1000 m) a mezizastávkové vzdálenosti (optimálně nad 400 m).
V konkrétních případech institucí na území Prahy 10 není rozhodně umístění zastávek tak nevyhovující, jak by se z podnětu mohlo zdát:
- ÚMČ Praha 10 / zastávky Koh-i-noor (docházka cca 250 m) je umístěna v přirozeném těžišti území v blízkosti křižovatky s ulicí Moskevskou / přemístění zastávky nevhodné, zřízení další ve vzdálenosti cca 250 m by snížilo cestovní rychlost a znamenalo poměrně výraznou investici.
- PSSZ V Korytech / zastávky Korytná (docházka cca 200 m) jsou umístěny v dopravně jedině možných lokalitách (důvodem je signalizovaná křižovatka a směrové oblouky ulice V Korytech).
- FÚ Praha 10 / zastávky Ukrajinská (bus - docházka cca 250 m) a Oblouková (tram - docházka cca 450 m). Zastávky jsou umístěny v těžištích obsluhovaného území s kvalitními přístupy ze zástavby. Zřízení další autobusové zastávky není možné z prostorových a dopravních důvodů, navíc by byla ve vzdálenosti cca 250 m od sousedních zastávek; stopa tramvajové trati ani neumožňuje výhodnější umístění zastávky pro obsluhu úřadu.
S pozdravem
Tomáš Prousek
odbor plánování - oddělení plánování sítě PID
Považujete odpověď za dostačující?