"Zapomenutý" semafor před Masarykovým nádražím

Semafor na přechodu přes Havlíčkovu, která je nyní pěší zónou s povoleným vjezdem MHD a cyklistů a je pro auta s výjimkou IZS a údržby jezdící po tramvajových kolejích neprůjezdná, je zřejmě stále nastaven jako v době, kdy v ulici byl čilý obousměrný automobilový provoz. Tento semafor, který běží i v noci při prakticky nulovém provozu, po většinu časi zakazuje přechod přes Havlíčkovu, i když doslova o metr dál lze ulici kdykoli legálně přecházet už v pěší zóně. Bylo by na místě upravit nastavení semaforu tak, aby červená pro chodce svítila pouze když jede tramvaj, popřípadě semafor vůbec odstavit.

Zaslal: Fatima Cvrčková, 10.10.2024 v 11:56

Praha 1-

Havlíčkova, Praha 1

Aktualizace podnětu

23.10.2024

Petr Jirsák - specialista marketingu, PR a komunikace přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

děkujeme Vám za podnět ke světelnému signalizačnímu zařízení (SSZ) na křižovatce ulic Havlíčkova – Hybernská. Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. prověřila Váš podnět s následujícím stanoviskem:

Předmětný přechod pro chodce je součástí SSZ 1.052 Havlíčkova – Hybernská. Toto SSZ je nejstarší v Praze. Řízení této křižovatky je nezbytné především s ohledem na geometrické uspořádání s nevyhovujícími rozhledovými poměry, a to nepřetržitě i v době slabého provozu (např. v nočních hodinách). Dle platné legislativy je v případě řízení křižovatky pomocí SSZ nutné řídit všechny vjezdy do křižovatky a všechny přechody pro chodce, které jsou její součástí. Výjimku tvoří pouze stavebně oddělená pravá odbočení z vedlejší komunikace.

Případné zrušení přechodu pro chodce v Havlíčkově ulici by způsobilo problémy např. nevidomým a hendikepovaným občanům, rodičům s dětskými kočárky apod., jelikož v přilehlé pěší zóně nelze zajistit bezbariérové přecházení s naváděcími prvky pro nevidomé, a s ohledem na vysoce intenzivní provoz tramvají ani bezpečnost chodců. Pro Vaší informaci uvádíme, že v pěší zóně smí chodci užívat komunikaci v celé její šířce, avšak chodci musí umožnit vozidlům projíždět. Proto je pro chodce v tomto místě obvykle bezpečnější a komfortnější použití řízeného přechodu, než proplétání se mezi stanicujícími a popojíždějícími tramvajemi.

S pozdravem

Petr Jirsák
Specialista marketingu, PR a komunikace

Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.
Veletržní 1623/24 | 170 00 Praha 7



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Fatima Cvrčková: Dobrý den,
nevím, kdy TSK naposledy vyhodnocovala provoz v této křižovatce - mezi 8.a 9. hodinou ranní je pro chodce zpravidla mnohem komfornější vláčet kočárky a kufry přes vysoký obrubník v pěší zóně než dlouho čekat na zelenou na přechodu, i když není žádná tramvaj ani jiné vozidlo v dohledu. Na základě jízdních řádů zhruba odhaduji, že i ve špičce neprojíždí křišovatkou vác než 90 tramvají za hodinu, mimo špičku podstatně méně, cyklistů a IZS jiztě nebude tolik co tramvají. Nebylo by možné aspoň upravit seřízení SSZ tak, aby ma tomto přechodu chodci měli delší zelenou, pokud není široko daleko tramvaj v dohledu, případně pokud má tramvaj čočky na stop?
23.10.2024 v 15:19    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Havlíčkova, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty