Žádné komentáře
Nový přechod ve Vokovicích
Na rohu ulice V Nových Vokovicích a K Červenému vrchu chybí přechod pro chodce.
Vzheldem k tomu, že je oblast čím dál frekventovanější, jezdí zde hodně aut, je přecházení ve vilové čtvrti, kterou Vokovice jsou, nepříjemné. Ulice V Nových Vokovicích přitom slouží jako jakási 'hlavní třída' celé čtrvti a je škoda, že právě na ni nemají přednost chodci, nýbrž auta.
Zaslal: Alžběta Glancová, 14.07.2022 v 09:49

V Nových Vokovicích, Praha 6
Aktualizace podnětu
20.07.2022
Městská část Praha 6 přidal následující aktualizace podnětu:
Vyjádření odboru dopravy Praha 6: Váš pohled na potřebnost přechodu pro chodce nesdílíme, stejně jako na množství vozidel, která křižovatkou projíždějí. Každý může mít nastavenu subjektivní hranici toho co je a není bezpečné jinak, a proto je velmi dobře, že tuto problematiku řeší technické předpisy, aby se pohled objektivizoval. Jednak zde máme Technické podmínky (TP) 218 Navrhování zón 30, v nichž se uvádí, že v tomto typu zón se přechody pro chodce zpravidla neumisťují. Pak tu také máme ČSN 736110 Projektování místních komunikací, kde je na obrázku 33 graf, na jehož jedné ose je frekvence přecházejících chodců ve špičkové hodině a na druhé frekvence projíždějících vozidel v téže hodině. Průsečík padne do jedné z oblastí (není třeba přechod x je vhodný přechod x, je vhodný dělený přechod s ostrůvkem x je třeba signalizovaný přechod). Graf připojujeme níže. Je z něj zřejmé, že mezní hodnotou mezi oblastmi A a B je například 400 vozidel a 200 chodců během jedné hodiny (každých 9 sekund 1 auto a každých 18 sekund přecházející chodec). Je zřejmé, že těchto hodnot není v řešeném místě ani z daleka dosaženo a to ani v ranní špičce, kdy rodiče dováží děti do školy a rezidenti odjíždí do práce. Umístění přechodu pro chodce by tak bylo učebnicovým příkladem zbytného dopravního značení, jehož realizaci zapovídá ust. § 78 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (dopravní značení a zařízení se má užívat pouze v nezbytně nutném rozsahu, jak to vyžaduje bezpečnost, či plynulost silničního provozu, nebo jiný důležitý veřejný zájem). O umístění přechodu z výše uvedených důvodů neuvažujeme.
Ing. Radek Polák
referent dopravního značení
oddělení státní správy
Odbor dopravy a životního prostředí

08.08.2023
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
I přes obsáhlou odpověď nepovažujeme podnět za vyřešený. Subjektivní pocit ohrožení je relevantní. Technické normy jsou obecné povahy, ale je potřeba brát v potaz konkrétní místo a potřeby chodců. Pokud se křižovatka nachází v zóně 30, měla by být opatřena zpomalovacími prvky (zvýšená plocha křižovatky, zúžení vozovky atd...).
Komunikace o řešení podnětu
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.