Světelná signalizace Českobrodská x Lomnická
Dobrý den,chtěl bych nahlásit špatně seřízená světla na křižovatce Českobroská x Lomnická. V ranních a večerních hodinách, když jedete vozidlem po Českobrodské, svítí všude červená, musíte zastavit a teprve potom naskočí zelená. Šla by světla nastavit třeba na 40 km/h a plynule projet křižovatkou, než pokaždé zastavit.
Zaslal: Petr Masař, 17.06.2020 v 11:41

Českobrodská, Praha 14
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 18.06.2020 08:48
Dobrý den, co se týká SSZ (všech), je plně v kompetenci MHMP, podnět mu bude předán.
Děkuji.
Tomáš Svoboda
vedoucí odboru dopravy
Úřad městské části Praha 9
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 19.06.2020 16:10
Odpověď z MHMP:
Dobrý den,
děkujeme za zaslaný podnět. Tímto byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci. Jakmile obdržíme odpověď, budeme Vás obratem kontaktovat.
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 22.07.2020 22:33
Vyjádření Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s.:
„Dobrý den,
k nevhodnému jevu, který popisuje ve svém podnětu pan Petr Masař, tedy ke zbytečnému brždění až zastavování vozidel před prázdnou křižovatkou Českobrodská - Lomnická i při dodržení povolené rychlosti jízdy 50 km/h, dochází při použití tzv. režimu celočervená fáze se standardně vzdálenou vozidlovou detekcí. Tento režim má v základním stavu na všech návěstidlech nastaven signál stůj, přičemž po vyhodnocení nároku každého z účastníků provozu řadič reaguje a zařazuje příslušná volna. Tento režim je na křižovatce nastaven dle schváleného dopravního řešení ve večerních, nočních a ranních hodinách. Rozhodnutí o způsobu řízení je v kompetenci silničního správního úřadu po vyjádření Policie ČR, která podporuje režim celočervená z důvodu snížení rychlosti vozidel na hlavní komunikaci.
Za TSK, a.s. uvádím, že s použitím režimu celočervená dlouhodobě nesouhlasíme, neboť má za následek zhoršení životního prostředí (zvýšení hluku a exhalací), a proto podporujeme jeho zrušení. Tam, kde je to možné, preferujeme časově omezený provoz signalizací (vypínání na blikající žlutou v době, kdy důvod, který vedl ke zřízení SSZ, odpadá). V případě, že vypnutí na blikající žlutou brání objektivní důvody (např. špatné rozhledové poměry), pak doporučujeme řídit v noci křižovatku programem s tzv. trvalou zelenou v hlavním směru."
Dále přikládáme vyjádření příslušného oddělení Magistrátu hl. m. Prahy, Odbor pozemních komunikací a drah:
„Dobrý den,
předmětné SSZ (světelné signalizační zařízení) bylo uvedeno do provozu před více než deseti lety dle v té době dané dopravní situaci a standardů. Pokud se v současné době TSK, jako správce SSZ v Praze, domnívá, že toto nastavení neodpovídá současné dopravní situaci, může, a u jiných SSZ tuto činnost běžně provádí, prověřit příslušné skutečnosti a navrhnout či zajistit úpravu nastavení SSZ, kterou projedná či předloží Policii ČR a našemu úřadu, jako úřadu státní správy, k projednání. Bez prověření těchto skutečností nelze jakoukoliv změnu předjímat. Současně upozorňuji, že „každý režim" SSZ má své výhody, ale také i své nevýhody."
Nakonec doplníme, že TSK, a.s. v případě uvedené křižovatky v současné době neplánuje podat návrh na úpravu seřízení světelné signalizace.
Považujete odpověď za dostačující?
17.06.2020 v 11:45