Ano, řešení je nadchod či podchod, ale je nepravděpodobné, že na něj někdo bude mít peníze. Semafor také není řešení, protože ten nic nemění na tom, že se objeví náhle, tj. nezbývá než přechod buď zrušit a nebo chodci/řidiči na daném místě musí být proklatě opatrní.
15.05.2012 v 15:14
Čili řekl bych, že se jedná o jeden z nejkritičtějších přechodů na území hl.m. Prahy.
16.05.2012 v 13:23
Vyhazování peněz jen proto, že to hezky vypadá, není dobrý nápad.
18.05.2012 v 00:14
Nakonec o tom, zda a jak peníze "vyhodit", by snad měla rozhodnout místní samospráva, čili do jisté míry i místní občané - a ti by jistě nepodpořili vyhození peněz za zbytečnou lávku.
18.05.2012 v 09:24
Chodci by měli být přechodem ve tvaru Z vždy nasměrováni směrem k přijíždějícím vozidlům, aby byli dobře vidět. Přechod si pozornost zaslouží, ovšem obávám se, že pravděpodobně spíš dojde k jeho zrušení...
18.05.2012 v 17:38
Nicméně byla tu naznačena možná řešení - zvýšení bezpečnosti úrovňového přechodu nebo mimoúrovňové řešení.
Vzhledem k tomu, že dle dostupných informací neexistuje projekt ani jednoho řešení, považoval bych za dobrý výsledek této iniciativy i skutečnost, že někdo možné návrhy zkreslí, vyčíslí náklady a následně odpovědné orgány (v tomto případě ŘSD, nikoli MČ Praha - Zbraslav) rozhodnou. Navíc v současnoti byla vypsána výzva (http://www.sfdi.cz/CZ/pdf/2012_bezpecny_prechod.pdf), do které by ŘSD spolu s MČ Praha - Zbraslav a MČ Praha - Lipence mohla tento přechod přihlásit...
21.05.2012 v 12:23
Co se týká tohoto přechodu - podchod nebo nadchod je holý nesmysl, stejně by se dál chodilo úrovňově. V tomto případě jsem pro zrušení přechodu s plnou odpovědností případných přecházejících.
21.05.2012 v 15:53
K věci, pohledem na mapu jsem našel nejbližší alternativní možnost překonat Strakonickou ve vzdálenosti (letecky) zhruba 1 km směrem od Prahy a 1,3 km směrem na Prahu - to není zrovna blízko. Navíc v místě přechodu je zřetelné osídlení na obou stranách silnice, přechod zároveň patrně slouží jako spojnice mezi městskou částí Lipence a domky na opačné straně Strakonické (Báně či snad Baně).
Zrušení přechodu by tak fakticky znemožnilo bezpečné přejití Strakonické (provoz na ní myslím není takový, aby bylo možné ji, zvlášť pro lidi méně fyzicky a zrakově disponované, bezpečně překonat, zvlášť bylo-li by zrušeno omezení rychlosti, které je zřejmě vázáno právě na přítomnost přechodu). Váš návrh by prakticky odřízl část obce na západ od silnice od zbytku obce, kdy kontakt by byl možný buď více než 2km obchůzkou, nebo nebezpečným překonáváním čtyř frekventovaných jízdních pruhů. To považuji za hodně špatné řešení.
21.05.2012 v 17:13
Co se týče toho, zda je nesmysl lávka či podchod si netroufám říct, ale pochybuji, že by někdo přecházel přes komunikaci při zrušení přechodu. navýšení rychlosti na 80km/h a po doplnění středových svodidel.
21.05.2012 v 17:41
22.05.2012 v 13:15
PS Nezlobte se že takhle "rýpu", chci tím ukázat, jak je používání podobných silných slov pro diskusi škodlivé, hloupé a zbytečné - vlastně je to takový holý nesmysl. :-)
22.05.2012 v 13:55
ráda bych přispěla názorem za řidiče. Jezdím po Strakonické denně a tento přechod dobře znám. Za pět let jsem tu viděla přecházet dva lidi. Chápu, že obě strany silnice musí být pro chodce propojeny a současný stav je nejlevnější možné řešení.
Z pohledu řidiče přechod působí jako zbytečná "buzerace". Nebýt tohoto přechodu dalo by se ze Zličína až do Příbrami jet velice pohodlně bez semaforů a přechodů.
Z pohledu chodce by mi bylo velice nepříjemné silnici v tomto místě přecházet za současného stavu. Bezbariérový přechod nyní není neboť na jedné straně je prudký svah. Podchody jsou obecně nepříjemné (fungují jako wc či plocha pro grafity).
Z pohledu rezidentů nevím, zda je pro ně lepší současný stav, kdy auta zpomalí a poté výrazně přidávají plyn (snížená hlučnost, vyšší emise) nebo mimoúrovňové řešení, kdy by byl provoz plynulý).
Z mého pohledu by bylo řešením zapustit vozovku a vytvořit nad ní lávku. Myslím si, že pokud by byl problém diskutován z pohledu řidičů podpora a naléhavost řešení by byla mnohem vyšší neboť přechod přejede denně tisícovka vozidel.
Do oblasti Jíloviště-Dobříš se stěhuje mnoho lidí, kteří v Praze pracují, takže počet aut se bude navyšovat.
Znáte někdo názor místních nebo městské části?
Portálu chodcisobě.cz děkuji za jejich práci a místo k vyjádření vlastního názoru.
Hezký den
12.04.2013 v 23:05
Pro realizaci podchodu nebo nadchodu, který by byl bezbariérový (tedy minimálně překonatelný s kočárkem a jízdním kolem) zde není v současnosti dostatečný prostor.
Strakonická ulice v tomto místě (narozdíl od Lipské) nenavazuje na rychlostní komunikaci, ale z jedné strany na silnici první třídy (s omezenou rychlostí na 90 km/h) a na druhé straně sice na výpadovou, ale přesto městskou ulici Strakonická, kde je místy povolena vyšší rychlost (80 km/h) a místy je běžná rychlost v obci (50 km/h - Lihovar, Chuchle, Lahovičky, sjezd na Zbraslav, přechod na Baních) a řidič by tedy neměl být překvapený tím, že opět projíždí obcí a opět musí zpomalit.
Názor místních bude stejný jako všude. Ti, kteří jezdí pouze autem, přechod nepoužívají a při průjezdu obcí na přechodech nedávají přednost, by byli pro zrušení přechodu bez ohledu na rezidenty. Ti, pro které je využití přechodu životní nutnost, nebo ti, kteří situaci znají, chápou potřeby pěších rezidentů nebo přechod občasně využívají, by byli pro zvýšení bezpečnosti na přechodu, nebo pro jeho adekvátní mimoúrovňovou náhradu.
Co se týče finančních nákladů, tak tam nelze hovořit o smysluplných či nesmysluplných nákladech. Strakonická ulice v podobě rychlé nebo rychlostní komunikace (s rychlostí 80km/h a vyšší) přináší rezidentům externality. Ty by měly být potlačeny jak protihlukovým opatřením, tak bezpečným místem pro překonání.
Pro zastánce vyšší rychlosti průjezdu by tedy mělo existovat rozhodnutí, zda chtějí uhradit tyto náklady, nebo zda raději sníží svoji rychlost.
23.03.2018 v 09:10

15.05.2012 v 14:17