Úzká ulice Průběžná Praha 10

Dobrý den, již dlouhý čas, od doby co proběhla rekonstrukce hlavní silnice, potažmo tramvajového pásu v ulici Průběžná se nemohu zbavit pocitu, že projekt je chybně řešený. Jednoproudová silnice sice stačí pro projetí auta a jen tak tak autobusu, ale v okamžiku, kdy potřebuje projet sanitka nebo hasiči z nedaleké stanice, je neštěstí hotovo. Dříve, když byla dopravní špička, mohli kolonu objet po kolejích, ale nyní díky řešení kolejiště prostě nemají šanci. Dochází tak k obrovské časové ztrátě, kdy se záchranné složky musí někam dostat. V okamžiku průjezdu okamžitě dojde k zácpě a zběsilému houkání a troubení, kdy auta opravdu nemají šanci nikam uhnout. Je-li na trase autobus, vůz nemá šanci je nijak objet. Dokonce ani auta nemohou uhnout na část chodníku, a tak se průjezd stává opravdovým hororem a honbou o čas. Přitom by stačilo zabetonovat kolejiště, aby po něm v případě naléhavé potřeby mohly sanitky nebo hasiči projet. Průběžná je dost dlouhá a napojí-li se do ulice u Nádraží Strašnice, jedou krokem až do Olšin, což je v případě naléhavé pomoci opravdu hrozné. Děkuji Vám za odpověď.

Zaslal: Iveta Kalinová, 24.10.2017 v 17:20

Praha 10-

Průběžná, Praha 10

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 16.11.2017 14:52

Dobrý den,

příslušným silničním správním úřadem pro místní komunikace I. třídy (tedy i Průběžnou, V Olšinách, Vršovickou, Vinohradskou, Černokosteleckou…) je odbor dopravních agend MHMP. Ten svým stanoviskem takovéto uspořádání odsouhlasil a v pozici speciálního stavebního úřadu pro stavby speciální dráhy vydal stavební povolení, a to po projednání s dalšími dotčenými orgány státní správy, mj. i s Hasičským záchranným sborem hl. m. Prahy.

Stavba musí splňovat hygienické limity hladin hluku, a toho se při zpřísňující se legislativě při zakrytí tramvajového tělesa v celé délce prakticky nedá dosáhnout. Svršek tělesa se štěrkem či zatravněním kromě hluku navíc výrazně snižuje prašnost, která je v Praze výrazným problémem. „Vybetonováním“ tramvajového tělesa by tak sice došlo ke zlepšení průjezdnosti pro vozidla IZS, na druhou strany stovky/tisíce obyvatel žijících podél trati by nadále byly vystavovány nadměrnému hluku a prašnosti, spojeným s průjezdem stovek tramvajových spojů 24 hodin denně 365 dní v roce.

Filozofickou otázkou pak je, zda neprůjezdnost pro IZS způsobuje stavební provedení tramvajového tělesa, nebo využití vozovek sběrných komunikací pro odstavování vozidel.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Jan Novák: Toje omyl ne?
To chcete zabetonovat všechny koleje v Praze?
Polovina kolejí v Praze je osázená zelení, vše je podle předpisů.
Ten betonový zátaras je tam kvůli chodcům.
25.10.2017 v 02:55    

Iveta Kalinová: Tahle fotografie je samozřejmě z doby, než bylo kolejiště předělané. V současné době je kolejiště pod úrovní vozovky a zasypané kameny. Samozřejmě je to pravděpodobně podle předpisů, ale na to jsem se neptala. Spíš na to, že nikdo nepřemýšlel o tom, jak tudy projede sanitka nebo hasiči - pokud tedy není tramvaj nebo tank, když díky kolejím podle předpisů se na silnici nevejde více jak jedno auto. Líbí se mi zelená kolejiště ale to bohužel není případ tohoto úseku. Nemusí být rozhodně všude beton, tráva je fajn. Spíš cokoli, po čem by ta sanitka mohla projet.
25.10.2017 v 08:21    

Emil Fluskander: Já nevim ale to je snad otázka pro odborníky ?
Reko. musela projít schválením, na to jsou dost přísné předpisy.
25.10.2017 v 09:39    

prt: Aktuální pohled:
https://mapy.cz/s/29J1e

V Průběžné rozhodně nedošlo k "rekonstrukci hlavní ulice", ale pouze k rekonstrukci tramvajové trati, která nebyla zakryta pouze v úseku zastávek Nádraží Strašnice (standardní řešení, protože jinak by z trávy byla brzy pošlapaná tráva a následně bláto). Tráva použita v úseku mezi zastávkami Nádraží Strašnice a Na Hroudě nebo nedaleko v ulicích V Ošlinách a Vršovická (v obdobných šířkových poměrech) a je rozhodně nepojížditelná silničními vozidly.
26.10.2017 v 12:55    

Roman Poláček: Kouzlo je v tom, že v ulici V Olšinách RZS objíždí ulicí Pod Rapidem (logické, když to je kratší do FNKV). Ale i V Olšinách to umí hodně ztížit viz nehoda u Alberta, kde hasiči museli k nehodě protisměrem a nebo u Vršovického nádraží... Uznávám, těchto případů je méně, ale jsou taky...

A to nemluvím o možné preferenci autobusů. které mohly vesele jezdit po TT celou Průběžnou... A zrovna tady by ani nebyl problém jejich sjetí z TT protože na Průběžné mají SSZ tramvaje pro odbočení k metru pro sebe, protože stejně auto tam neprojede a na Nádraží Strašnice má tramvaj jenom pro sebe odbočení, protože smyčka...

Za mě obrovská chyba ...
13.11.2017 v 21:05    

prt: Jízda autobusů po kolejích až do SSZ křižovatek zde byla při přípravě prověřována, ale PČR zásadně nesouhlasila a nesouhlasí s jízdou BUS v takových křižovatkách jinam než přímo (s argumentem "co kdyby signalizace nefungovala"). V jiných městech (či zemích) to ale jde...
V případě odbočení do ulice V Korytech bylo argumentováno i snížením kapacity křižovatky (při jízdě autobusu z TT vpravo do "Koryt" by musela stát všechna vozidla po Průběžné z centra / pří jízdě bus ve vozovce ale odjíždějí oba jízdní pruhy, což objektivně kapacitnější je).
14.11.2017 v 10:45    

Roman Poláček: Pane Čechu, Vám děkuji za odpověď. Filozofická otázka je poměrně snadně odpověditelná. Když chci ticho a klid, tak se nestěhuji do Prahy :-). Z 25 let co jsem měl možnost sledovat, tak jediné, kdy jsem tramvaj slyšel, byla křižovatka Průběžná při jízdě přes výhybky a křížení...

Smím se zeptat nejerudovanějších, jak to je s tou PČR? Protože výmluva na PČR je poměrně častá, at je to provoz v Radlické ulici, tak i tady.

Přitom při uvažovaném zákazu vjezdu kamionů do Prahy včetně Jižní spojky bylo médii prezentováno, že má PČR pouze poradní hlas. Přitom se z jejich pohledu jedná o naprosto stejné komunikace . Obě patří TSK.
18.11.2017 v 00:35    

Daniel Čech: § 77 zák. č. 361/2000 Sb.

(1) Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace stanoví
c) na silnici II. a III. třídy, místní komunikaci a na veřejně přístupné účelové komunikaci obecní úřad obce s rozšířenou působností.

(2) Dotčenými orgány při stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace jsou
b) policie, jde-li o silnice, místní komunikace a veřejně přístupné účelové komunikace,

(3) Návrh stanovení místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích nebo užití zařízení pro provozní informace podle odstavce 1 projedná příslušný správní orgán s dotčenými orgány. Nevyjádří-li se dotčený orgán do 30 dnů ode dne doručení návrhu stanovení, má se za to, že s návrhem stanovení souhlasí.
20.11.2017 v 16:09    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Průběžná, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Přechod pro chodce na Bohdalci

Praha 10, 18. říjen 2012 Vyřešený

Parkování na chodníku v ulici Říčanská

Praha 10, 29. srpen 2019 Vyřešený

Hlučné svislé dopravní značení

Praha 5, 31. leden 2024 Vyřešený

Autodrom na Strahově

Praha 6, 12. únor 2012 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty