Jozef Hartinger |
||||||||||
2 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 0 | s odpovědí | 0 | vyřešených | 2 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Chybějící přechod Bartoškova / V Horkách
Bartoškova, Praha 4
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 05. 2024
Přecházení křižovatky Bartoškova / V Horkách je kvůli chybějícímu přechodu pro chodce velmi problematické. Místní obyvatele s dětmi se raději křižovatce úplně vyhýbají, přestože je to pro mnohé nejkratší trasa k promenádě/cyklostezce u Botiče nebo k nádraží Vršovice. Křižovatka je frekventovaná a nachází se mimo zklidněnou oblast (zónu 30). Hlavní proud aut křižovatku neprochází přímo, ale 'do zatáčky', kvůli čemuž je křižovatka nepřehledná. V oblouku křižovatky bežně parkují auta. V linii ulice Bartoškova (B) je vozovka roztažena na cca 30 metrů. Při přecházení kolmo na ulici V Horkách (A) je zase nutné prodírat se přes zaparkovaná auta. Není zde žádný přechod ani místo pro přecházení (nejbližší přechod pro chodce je od křižovatky vzdálen cca 130 metrů). Dle informací od radního pro dopravu pro Prahy 4 ze dne 29.4.2024 jsou plánované úpravy křižovatky (včetně přechodu pro chodce a zužení vozovky). Momentálně je podnět v 'zásobníku' podnětů na komisi pro dopravu a čeká na projednání komisí.
Přecházení Bartoškova/Mojmírova
Mojmírova, Praha 4
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 03. 2024
Problematické přecházení po ulici Bartoškova v křižovatce s Mojmírovou. Ulice Bartoškova má pouze jeden chodník (na severní straně chodník absentuje). Na něm jsou od roku 2022 přímo v záhybu křižovatky Mojmírova/Bartoškova zřízeny modré zóny, kvůli čemuž je přímá pěší vazba chodníku na Bartoškově blokována zaparkovanými vozidly. V rámci realizace změn v roce 2022 byly místo přechodu pro chodce nebo místa pro přecházení přidány nestandardní úzké červené pásy v části vozovky. Ty se nacházejí stranou od předvídatelné uliční linie a jsou často skryté za parkujícími auty. Proto tento úzký průchod mezi nádobami na odpad jen vzácně někdo využije k jejich zamýšlenému účelu přechodu přes cestu. Většina chodců o tomto průchodu ani neví a přes Mojmirovu přechází v přímé linii, kdy vstupuje do vozovky zpoza zaparkovaných aut, což je nebezpečné a nekomfortní. Vyznačené pásy nejsou bezbariérové - chybí u nich snížení obrub. Taky absentuje dostatečná šířka pro komfortní přecházení. Manuál tvorby veřejných prostranství hlavního města Prahy (část C.2.3) ke křižovatkám a křížení ulic uvádí následující: “Žádoucí je zachovávání přímé trasy chůze, bez zacházek. Nevhodné je oddalování od přirozené přímé linie přecházení nebo cyklistického průjezdu. Přímé pěší vazby je potřebné standardně zajistit na všech ramenech křižovatky formou přechodů pro chodce, případně míst pro přecházení s bezbariérovou úpravou. Vynechání pěší vazby je přípustné jen ve zcela výjimečných případech.” Zde, v bezprostředním okolí jednoho z pěti nejvytíženějších pražských nádraží, současný stav nevyhovuje požadavku na bezbariérovost ani na přímost pěší vazby.