Bezpečná Liboc, o.s. Bezpečná Liboc, o.s.

Registrovaný: 03. květen 2012

3 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 2 s odpovědí 1 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Chybějící chodník
S odpovědí

Chybějící chodník
Libocká, Praha 6

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 04. 05. 2012

Před parcelami č. 63 až 75 k.ú. Liboc (celkem 8 pozemků) v délce cca 150 m chybí chodník. Za velmi intenzivního provozu se z protějšího chodníku v podstatě nelze dostat na výše zmíněné parcely, které jižně přiléhají k oboře Hvězda.

Přecházení ul. Libocké (v úrovni ul. Šebestiánská).
S odpovědí

Přecházení ul. Libocké (v úrovni ul. Šebestiánská).
Libocká, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 03. 05. 2012

Přechod je umístěn nestandardně do oblouku a na horizontu, avšak je v přímé návaznosti na komunikaci vedoucí pod kostel a chodník k „Domovu svaté rodiny“ a k přilehlým budovám. Přechod je sice vybaven zvýrazněním, avšak to se jeví vzhledem k reálnému současnému respektování přechodu jako nedostatečné. Řidiči v tomto místě dbají více na techniku jízdy, než sledují okolí, tj. přecházející. Návrh řešení (z dopravní studie Zklidnění dopravy v ulici Libocká, 01/2012): Zlepšení podmínek má dvě řešení, buď přechod přemístit o cca 15 výše (a vybudovat nový chodník a další přechod přes Šebestiánskou) nebo současný přechod lépe zvýraznit. Přechod často využívají děti z blízké mateřské školy (ul. Sbíhavá II) a klienti Domova sv. rodiny včetně zaměstnanců a návštěv, resp. výuky. V prosinci 2010 došlo na tomto přechodu ke zranění dvou zaměstnanců Domova. Jako reálnější možnost zvýšení bezpečnosti na přechodu se jeví provést jeho lepší zvýraznění pomocí: - přisvícení přechodu pro chodce (nutno zpracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí /DUR/), - do doby vybudování přisvětlení umístit retroreflexní žlutý rám kolem svislých značek č. IP6 a umístit zábradlí v bezprostřední blízkosti přechodu, - prodloužení úseku dovolené rychlosti jízdy max. 30 km /hod (nebo/a současně snížení na 20km/hod v okolí přechodu), - osazení zpomalovacího prahu složeného do tvaru W z malých kruhových polštářů průměru 0,425 m tak, aby byl možný provoz autobusů, - osazení dopravních knoflíků a zvýraznění oblouku (podél obrub a do středové dělicí čáry), doplnění opticko psychologické zpomalovací brzdy (vodorovné značení).