Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská

V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.

Zaslal: Václav Kříž, 21.02.2012 v 22:02

Praha 7-
 
 
 
 
 

Bubenská, Praha 7

Aktualizace podnětu

31.07.2023

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Po etapách od roku 2018 vzniká úrovňové řešení: https://mestemnakole.cz/2018/10/velke-zmeny-na-vltavske/



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 23.02.2012 10:14

Dobrý den,

chceme upozornit, že veškeré připomínky týkající se úprav a dopravních opatření na komunikacích I. třídy, kterou je i křižovatka na severním předmostí Hlávkova mostu, spadá do kompetence odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy , kam předáváme Vaši připomínku. Ačkoliv nemáme kompetence k závaznému vyjádření, musíme konstatovat, že návrh není dopravně vhodný. Ačkoliv s Vámi souhlasíme, že průchod podchody je dlouhý, lokalita není z nejčistších, průchod na Hlávkův most i s kočárky je možný a zcela bezpečný rampami, které zde jsou. Další podchod pro přímý přechod je i u budovy Ministerstva financí (kde je Úřad MČ P7 v nájmu), který vede z jedné strany chodníku přímo na druhý chodník pod nábřežím Kpt. Jaroše pro pěší provoz.

Hezký den Milena Vitásková
vedoucí OD MČ Praha 7



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 25.05.2012 15:14

Reakce MČ na dotaz v komentáři (urgování problému na MHMP):

Dobrý den,
nešťastná situace podchodů severního předmostí Hlávkova mostu je bohužel zakonzervovaná a nezbývá, než-li spleť chodeb projít při cestě na Hlávkův most, protože nelze najít dopravní řešení dalšího přechodu vrchem. Opět posíláme Vaši žádost nadřízenému orgánu ODA MHMP, kdyby jakékoliv řešení nalezli. Z uvedeného důvodu stále trváme na realizaci zastávek MHD na Štvanici, aby byl zajištěný přistup na ostrov alespoň touto cestou.

Hezký den Milena Vitásková
vedoucí OD MČ Praha 7



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Jan Drda: Já z tohoto portálu nemůžu :-) Hledá pseudoproblémy tam kde nejsou. Souhlasím s tím, že ty podchody jsou špinavé, ale navrhovaná varianta by trasu časově spíš prodloužila. Neustále se tady opakuje, jak chudáčci chodci musí stále čekat na červeného panáčka, což je strašným způsobem zdržuje (minutu někde stát je vážně úděsné :-P ) a tady zase pán navrhuje "zkratku" s čtyřnásobným čekáním na ostrůvcích uprostřed dopravního proudu. Geniální ;-)
22.02.2012 v 11:10    

Václav Kříž: Jan Drda: chápu pochybnosti. I sám vidím, že různí lidé mají na nahlašovaná místa na tomto webu různé požadavky. Někteří akcentují bezpečnost, jiní zase rychlost či komfort chůze. Mě osobně dlouhé čekání na semaforu vadí a vadí mi především tam, kde jsou semafory instalovány bez rozmyslu.

Na případné přechody na tomto místě dle mého soudu semafory nepatří. Přechází se vždy jen jeden pruh naráz. Dnešní pozvolné zatáčky a široké pruhy lze drobnými stavebními úpravami jistě přestavět tak, aby byli řidiči vedeni k rychlosti kolem 30 km/h. I ve vztahu k autům mi přijde lepší je mírně zpomalit než zdržovat instalací semaforu.

Problémová místa pro chodce za pseudoproblémy nepovažuji. Dlouhá čekání, chybějící chodníky, temné podchody, blátivé cesty a zábradlí odrazují od mnoha cest pěšky. Když mají lidí špatné podmínky k pěší chůzi k zastávce či obchodu, snadněji sáhnou po autu a situaci v ulicích ještě zhorší. Semafory také dokáží dobu cesty o čtvrtinu či třetinu prodloužit.
22.02.2012 v 11:44    

Martin Šubrt: Vašku, pan Drda to asi pochopil také nejprve jako já, že chceš přechod přes konec Hlávkova mostu napříč. To by bylo i v případě osazení semaforu hodně divoké řešení a určitě by se odvíjelo až od rekonstrukce mostu, která je spíš v nedohlednu než dohlednu. Navíc pak asi bude přechod spolu s tramvajovými zastávkami Štvanice ještě uprostřed mostu.

Jinak tvá úvaha s přechody vždy přes jeden jízdní pruh není vůbec špatná. Ta trasa by sice asi byla trošičku klikatá, všechny přechody by bylo potřeba umístit tak, aby na ně řidič dobře viděl (zejména ten od Bubenské za rohem KC Vltavská, kdy auta odbočují z hlavní), ale určitě by se to dalo poměrně rychle namalovat i realizovat. Ostatně běžně se v těchto místech přebáhá i bez přechodů a dá se to přeběhnout celkem bezpečně, tj. intenzity určitě nejsou taky vysoké, aby realizaci přechodů bránily.
22.02.2012 v 20:46    

Kamil Patka: A já si myslím, že ta úvaha špatná je :-) Nějak zapomínáte, že se jedná o velmi frekventovanou komunikaci, defacto je to magistrála. Na té opravdu řidiči chodce nečekají - takže potencionální místo na malý hřbitov.
24.02.2012 v 10:48    

Martin Šubrt: Kamil Patka: Ve dvou případech by chodec přecházel jeden pruh komunikací, kterými auta k magistrále přijíždějí a vlastně dávají přednost. Při troše snahy opravdu jde přechod realizovat tak, aby byl naprosto přehledný. Ze strany od Bubenské se pravda z magistrály sjíždí, ale i zde udělat takovou úpravu, která rychlost odbočujících vozidel sníží a přechod bude dobře viditelný. Právě proto, že se na daných místech běžně přebíhá, protože to jde (na rozdíl od strany druhé), si myslím, že tento návrh neřešitelný není.
24.02.2012 v 13:12    

Václav Kříž: Kamil Patka: Myslím, že to že je magistrála frekventovaná komunikace neznamená, že máme rezignovat na snahu vytvořit v jejím okolí důstojné podmínky pro pohyb po ulicích. Tímto směrem bude nutné jít, pokud chceme, aby magistrála nebyla jizvou na městě.
24.02.2012 v 16:27    

Jan Drda: Martin Šubrt: Dnes tam přebíhají leda magoři. Vyznačením přechodu zlegitimníte cestičku pro sebevrahy na běžnou pěší trasu. Neumím si představit, jak tam přechází starší člověk, dítě nebo někdo s kočárkem.
Václav Kříž: Nechci hanět vznešené myšlenky o důstojných podmínkách ohledně magistrály, ale uvědomte si, že tohle opravdu není ideální místo, kde vytvořit bariéru nejvytíženější komunikaci v Praze. Řidiči v podobných místech chodce zkrátka nečekají. Ještě nikdy jsem neviděl přechod pro pěší na rampě mimoúrovňové křižovatky. Proto jsou tam ty podchody, aby se vyloučil provoz aut a pěších. Výše uvedený podnět by tedy měl směřovat spíš na zlepšení podmínek ve zmíněných tunelech (zejména stran bezpečnosti, délku jako argument neberu).
28.02.2012 v 15:08    

Martin Šubrt: Jan Drda: Situace na obou předmostích Hlávkova mostu je mimo jiné důvodem proč Štvanice chcípla jako místo navštěvované dřív Pražany běžně. A nepřímo určitě vedla i ke zkáze zimáku. Už jako kluk si pamatuju, že jsem nechápal, proč na bruslení chodíme tak dlouho pěšky. Z Florence přes Těšnov a místní parkoviště pod rampami byla jediná slušná trasa. Další s protáhnutím se k Hiltonu a na nábřeží. Když se chodilo na tenis, tak z Vltavské těmi podchody nejdřív pod odbonou rampu a pak přes nábřežní komunikaci, to je naprosto šílený. Kdo tam nemusí, nejde tam. Procházka, absurdní nápad. Pokud již nejdete po nábřeží, most je z obou stran odříznutý od všech normálních pěších tras. Navíc chceme Štvanici teď oživovat, připadá mi naprosto v pořádku se zabývat řešeními, která by propojila nějakou rozumnou trasu na most.

Je sice hezké, že všude v Praze byly podchody, které měli chodci využívat. Střed Václaváku, Muzeum, Legerova u Pavláku, Karlák, Jiřího z Poděbrad apod. Všude buď už přechody vznikly, nebo se chystají. Po spoustě let, ale chyběly ihned, když byly zrušeny.

Neberete jako argument délku, ale právě proto tam žádný chodec nechodí. To je jako by řidiči měli trasu z Vltavské k Muzeu přes Staromák a Karlovu... Jinak pokud si neumíte představit neřízený přechod, ač je nemám rád, tak tam může být klidně semafor. Ostatně ve všech studiích na magistrálu je tahle křižovatka považována za jeden z největších úletů, protože mimoúroveň s rampami, aby se na nich jezdilo rychle, do tohoto prostoru absolutně nepatří a to bez ohledu na chodce v okolí. Dokonce se zcela vážně objevují hlasy, že by se to mělo zbourat a opět tam vytvořit běžnou úrovňovou křižovatku s přechody a všemi vazbami, co tam magistrála přetrhala.
01.03.2012 v 22:28    

Jan Drda: Martin Šubrt: Tak tenhle příspěvek nechápu od začátku do konce. Od Těšnova je to pěšky cca 400 metrů. To jste vážně tak zlenivělý, že vám tahle vzdálenost připadá jako důvod ke chcípnutí? Rád bych vás upozornil, že v jiných městech je docházková vzdálenost kvůli bruslení i několikanásobná a zimáky nechcípají. Ani na jiné pražské ostrovy se nedostanete hned po výstupu ze zastávky MHD, tak proč hned všechno dávat do souvislosti s magistrálou?

Nepřál bych vám stát každé ráno v koloně už teď, kdy je situace jaká je - natož po vámi navrhovaných "úpravách", které by vytvořily v daném místě ultrahrdlo. A to vše kvůli pár "sportovcům s bruslema", pro které je zatěžko ujít pár desítek metrů po rampách navíc :-)
05.03.2012 v 16:53    

Jan Drda: Doplnění - například Most Legií. Ke schodům na ostrov ze zastávky Újezd = 360 m, od zastávky Národní Divadlo = 300 metrů. "Pokud již nejdete po nábřeží, most je z obou stran odříznutý od všech normálních pěších tras."
05.03.2012 v 16:59    

Martin Šubrt: Jan Drda: Mně je ta vzdálenost fuk. Aby tam lidi chodili, nejde jen o bruslení, jde o to, aby to byla běžná pěší trasa, která je už i tak znepříjemněná provozem okolo. Navíc na ostrově se dosud opravdu vlastně nic neděje.

Jinak jste zase posunul význam slova chcípnutí. Nikdo nechcípne z toho, že tam nedojde, psal jsem o tom, že chcípl ostrov, bo tam NIKDY nejde nikdo, kdo vyloženě nemusí. A neříkám, že to byl hlavní důvod, ale určitě jeden z mnoha, když je to prostě odříznuto od logických pěších tras a od města vůbec.

Můžete mi prosím prozradit, jaké hrdlo by vytvořily neřízené přechody podél hlavního směru magistrály? Mám pocit, že pořád mluvíte o přechodu přes konec Hlávkova mostu. Jinak vám nerozumím. Davy by tam rozhodně stále nechodily, jen o fous víc lidí a těm snad řidiči jsou schopni dát přednost. Stejně za pár metrů najedou na konec kolony, v souhrnu o žádný čas nepřijdou. Právě proto, že by tam vhodné umístění neřízených přechodů absolutně nikoho neomezilo, nerozumím, proč vám to vadí? Chápal bych, kdyby někdo chtěl ten přechod napříč podél nábřeží, to bych asi v současné situaci také nepodporoval.

K tomu příkladu od mostu Legií. Když je na Střeleckém ostrově jednou ročně velká akce, zřizuje se tam zastávka, aby se návštěvnost zvedla. Bo je to taky celkem daleko, ale 2x blíže než Štvanice z okolí. A 2x příjemněji a se 4x nižší intenzitou provozu aut okolo. Také přemýšlím, jak by mohl být most Legií odříznut od pěších tras, když u Národního divadla na něj vedou řízené přechody a od Újezda neřízené.

Mimochodem, od stanice tramvaje Vltavská je to na stranu sjezdu ke kurtům Štvanice 520 metrů, když podejdu na předmostí na druhou stranu k parkovišti před bývalým zimákem 560 metrů a tamtéž z druhé strany od stanice tramvaje Florenc je to 600 metrů. Do zastávky Těšnov od metra (kromě výluk) tramvaj nejede, takže tahle zastávka, co je blíž, člověku také moc užitečná není.

Pokud je vzdálenost od MHD nad 500 metrů, jedná se už téměř o nejhůře dopravně obsloužené místo v centru Prahy. Jedno je ještě okolo Staromáku směrem k Příkopům a pak v Riegrových sadech. Ostatně i proto se uprostřed Štvanice už kreslí zastávka tramvají a signalizovaný přechod... ten už bude zdržovat auta opravdu a na daleko delší dobu....
05.03.2012 v 20:18    

Jan Drda: Mluvím o přechodu jak ho navrhl autor podnětu, přes rameno směru SJ magistrály. Ona totiž jako taková nezačíná v ulici Bubenské, ale mnohem silnější intenzity se pohybují právě od Argentinské. Auta tam vyjíždějí zatáčku nahoru na most, úsek tam je nepřehledný a vy jim tam do toho loupnete přechod? Hned první den by některé auto dávalo přednost chodci, to za ním by to možná ještě ubrzdilo, ale ubezpečuju vás, že ty další už ne. V místě by byla den co den řetězová havárie několika aut a naprostý kolaps dopravy - čili kolony táhnoucí se V Holešovičkách, Cínoveckou až kdo ví kam.


V tom minulém příspěvku jsem měl na mysli spíš samotný Střelecký ostrov a blbě se vyjádřil. Chtěl jsem tím říct, že pokud je lokalita atraktivní, lidem na těch pár desítkách metrů nesejde. Štvanice atraktivní není a nemá cenu to svádět na špatné přecházení magistrály. Stojím si za svým tvrzením, že pokud někdo chce navštívit ostrov a jde směrem od severu, má k dispozici tunely pod magistrálou, pokud se mu nelíbí, může sednout na tramvaj a dovézt se na Těšnov a přijít z druhé strany.
15.03.2012 v 16:24    

Václav Kříž: Dobrý den,

tento podnět byl postoupen, stejně jako velké množství dalších, k řešení na MHMP před více než měsícem - tedy lhůtou která je zákonem pro vyřízení podnětů stanovena. Bylo by možné vyřízení tohoto podnětu nějakým způsobem na magistrátu urgovat?

Předem děkuji. Věřím v řešení.
23.05.2012 v 23:12    

Tomáš Mudruňka: Provoz je tam skutečně nemalý a dávat tam přechody by bylo asi problematické, ale můžu potrdit, že jsem před několika roky ve dne viděl z těch podchodů vybíhat dva dost podezdřelé typy, co měli v ruce kabelku, která zrovna nevypadala že je jejich.
24.09.2014 v 06:22    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Bubenská, Praha 7

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty