Na případné přechody na tomto místě dle mého soudu semafory nepatří. Přechází se vždy jen jeden pruh naráz. Dnešní pozvolné zatáčky a široké pruhy lze drobnými stavebními úpravami jistě přestavět tak, aby byli řidiči vedeni k rychlosti kolem 30 km/h. I ve vztahu k autům mi přijde lepší je mírně zpomalit než zdržovat instalací semaforu.
Problémová místa pro chodce za pseudoproblémy nepovažuji. Dlouhá čekání, chybějící chodníky, temné podchody, blátivé cesty a zábradlí odrazují od mnoha cest pěšky. Když mají lidí špatné podmínky k pěší chůzi k zastávce či obchodu, snadněji sáhnou po autu a situaci v ulicích ještě zhorší. Semafory také dokáží dobu cesty o čtvrtinu či třetinu prodloužit.
22.02.2012 v 11:44
Jinak tvá úvaha s přechody vždy přes jeden jízdní pruh není vůbec špatná. Ta trasa by sice asi byla trošičku klikatá, všechny přechody by bylo potřeba umístit tak, aby na ně řidič dobře viděl (zejména ten od Bubenské za rohem KC Vltavská, kdy auta odbočují z hlavní), ale určitě by se to dalo poměrně rychle namalovat i realizovat. Ostatně běžně se v těchto místech přebáhá i bez přechodů a dá se to přeběhnout celkem bezpečně, tj. intenzity určitě nejsou taky vysoké, aby realizaci přechodů bránily.
22.02.2012 v 20:46
24.02.2012 v 10:48
24.02.2012 v 13:12
24.02.2012 v 16:27
Václav Kříž: Nechci hanět vznešené myšlenky o důstojných podmínkách ohledně magistrály, ale uvědomte si, že tohle opravdu není ideální místo, kde vytvořit bariéru nejvytíženější komunikaci v Praze. Řidiči v podobných místech chodce zkrátka nečekají. Ještě nikdy jsem neviděl přechod pro pěší na rampě mimoúrovňové křižovatky. Proto jsou tam ty podchody, aby se vyloučil provoz aut a pěších. Výše uvedený podnět by tedy měl směřovat spíš na zlepšení podmínek ve zmíněných tunelech (zejména stran bezpečnosti, délku jako argument neberu).
28.02.2012 v 15:08
Je sice hezké, že všude v Praze byly podchody, které měli chodci využívat. Střed Václaváku, Muzeum, Legerova u Pavláku, Karlák, Jiřího z Poděbrad apod. Všude buď už přechody vznikly, nebo se chystají. Po spoustě let, ale chyběly ihned, když byly zrušeny.
Neberete jako argument délku, ale právě proto tam žádný chodec nechodí. To je jako by řidiči měli trasu z Vltavské k Muzeu přes Staromák a Karlovu... Jinak pokud si neumíte představit neřízený přechod, ač je nemám rád, tak tam může být klidně semafor. Ostatně ve všech studiích na magistrálu je tahle křižovatka považována za jeden z největších úletů, protože mimoúroveň s rampami, aby se na nich jezdilo rychle, do tohoto prostoru absolutně nepatří a to bez ohledu na chodce v okolí. Dokonce se zcela vážně objevují hlasy, že by se to mělo zbourat a opět tam vytvořit běžnou úrovňovou křižovatku s přechody a všemi vazbami, co tam magistrála přetrhala.
01.03.2012 v 22:28
Nepřál bych vám stát každé ráno v koloně už teď, kdy je situace jaká je - natož po vámi navrhovaných "úpravách", které by vytvořily v daném místě ultrahrdlo. A to vše kvůli pár "sportovcům s bruslema", pro které je zatěžko ujít pár desítek metrů po rampách navíc :-)
05.03.2012 v 16:53
05.03.2012 v 16:59
Jinak jste zase posunul význam slova chcípnutí. Nikdo nechcípne z toho, že tam nedojde, psal jsem o tom, že chcípl ostrov, bo tam NIKDY nejde nikdo, kdo vyloženě nemusí. A neříkám, že to byl hlavní důvod, ale určitě jeden z mnoha, když je to prostě odříznuto od logických pěších tras a od města vůbec.
Můžete mi prosím prozradit, jaké hrdlo by vytvořily neřízené přechody podél hlavního směru magistrály? Mám pocit, že pořád mluvíte o přechodu přes konec Hlávkova mostu. Jinak vám nerozumím. Davy by tam rozhodně stále nechodily, jen o fous víc lidí a těm snad řidiči jsou schopni dát přednost. Stejně za pár metrů najedou na konec kolony, v souhrnu o žádný čas nepřijdou. Právě proto, že by tam vhodné umístění neřízených přechodů absolutně nikoho neomezilo, nerozumím, proč vám to vadí? Chápal bych, kdyby někdo chtěl ten přechod napříč podél nábřeží, to bych asi v současné situaci také nepodporoval.
K tomu příkladu od mostu Legií. Když je na Střeleckém ostrově jednou ročně velká akce, zřizuje se tam zastávka, aby se návštěvnost zvedla. Bo je to taky celkem daleko, ale 2x blíže než Štvanice z okolí. A 2x příjemněji a se 4x nižší intenzitou provozu aut okolo. Také přemýšlím, jak by mohl být most Legií odříznut od pěších tras, když u Národního divadla na něj vedou řízené přechody a od Újezda neřízené.
Mimochodem, od stanice tramvaje Vltavská je to na stranu sjezdu ke kurtům Štvanice 520 metrů, když podejdu na předmostí na druhou stranu k parkovišti před bývalým zimákem 560 metrů a tamtéž z druhé strany od stanice tramvaje Florenc je to 600 metrů. Do zastávky Těšnov od metra (kromě výluk) tramvaj nejede, takže tahle zastávka, co je blíž, člověku také moc užitečná není.
Pokud je vzdálenost od MHD nad 500 metrů, jedná se už téměř o nejhůře dopravně obsloužené místo v centru Prahy. Jedno je ještě okolo Staromáku směrem k Příkopům a pak v Riegrových sadech. Ostatně i proto se uprostřed Štvanice už kreslí zastávka tramvají a signalizovaný přechod... ten už bude zdržovat auta opravdu a na daleko delší dobu....
05.03.2012 v 20:18
V tom minulém příspěvku jsem měl na mysli spíš samotný Střelecký ostrov a blbě se vyjádřil. Chtěl jsem tím říct, že pokud je lokalita atraktivní, lidem na těch pár desítkách metrů nesejde. Štvanice atraktivní není a nemá cenu to svádět na špatné přecházení magistrály. Stojím si za svým tvrzením, že pokud někdo chce navštívit ostrov a jde směrem od severu, má k dispozici tunely pod magistrálou, pokud se mu nelíbí, může sednout na tramvaj a dovézt se na Těšnov a přijít z druhé strany.
15.03.2012 v 16:24
tento podnět byl postoupen, stejně jako velké množství dalších, k řešení na MHMP před více než měsícem - tedy lhůtou která je zákonem pro vyřízení podnětů stanovena. Bylo by možné vyřízení tohoto podnětu nějakým způsobem na magistrátu urgovat?
Předem děkuji. Věřím v řešení.
23.05.2012 v 23:12
24.09.2014 v 06:22
22.02.2012 v 11:10