Odpoveď: 26.11.2012 12:50
Dobrý den,
toto historicky vzniklé, šířkově nevyhovující uspořádání bohužel nelze zlepšit jinak než celkovou rekonstrukcí tramvajové trati, při které by se zastávka přemístila do jiného místa (např. do Moskevské před křižovatku s Ruskou, o čemž se uvažuje v rámci rekonstrukce Moskevské ulice, ale výrazně by se tak zvětšila vzdálenost mezi touto a následující zastávkou, zastávka Krymská ve směru do centra chybí).
Vyznačit přechod pro chodce lze výhradně z chodníku na chodník nebo z chodníku na nástupní ostrůvek, nikoli z chodníku na tramvajové těleso. Navíc musí dle současných platných technických a právních předpisů přechod umožňovat samostatný přístup osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V daném místě by tudíž musel mezi chodníkem a tramvajovým tělesem vzniknout vyčkávací prostor, to ale šířkové poměry neumožňují.
Šířkové poměry rovněž neumožňují instalaci zábradlí na nástupní ostrůvek.
Zpomalovací prahy se rozhodně neumísťují do křižovatky, řízené SSZ, jak vám již bylo sděleno.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
takže odbor dopravy bude raději riskovat zranění nebo dokonce usmrcení chodců, než by povolil a uskutečnil řešení přechodu pro chodce, které neodpovídá normám?
Rovněž zpomalení automobilů se dá uskutečnit i jinak, než instalacích prahů. Například radar by stačil. Ještě bych se chtěl zeptat jak daleko od křižovatky řízené SSZ lze umístit zpomalovací práh?
Děkuji za odpověď
26.11.2012 v 13:07