Nebezpečné přechody v ul. Na Petřinách

Velký provoz a nebezpečí pro chodce. Na celé délce ulice Na Petřinách není ani jedna světelná signalizace pro pěší.
Na tom to exponovaném místě by byla potřeba, protože přes něj chodí děti do a ze školy, invalidi a důchodci nestačí přejít celý přechod, protože je nepustí buď tramvaje nebo auta.

Zaslal: Lenka Hroníková, 19.09.2014 v 19:41

Praha 6-

Na Petřinách, Praha 6

Aktualizace podnětu

11.11.2015

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Na podzim 2015 proběhla rekonstrukce celé tramvajové trati v úseku Vozovna Střešovice - Petřiny, která měla zásadně vyřešit problém nebezpečného a bariérového přecházení. Podnět si dovolujeme zařadit do vyřešených. Za případné postřehy k aktuální situaci budeme rádi.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 25.09.2014 14:04

Dopravní podnik hl.m. Prahy připravuje na rok 2015 komplexní rekonstrukci petřinské tramvajové radiály, od křižovatky „Octárna“ až po obratiště Petřiny. Součástí rekonstrukce jsou i stavební úpravy všech zastávek (staničních ostrůvků), tak, aby splňovaly současné požadavky na bezpečnost cestující veřejnosti.
Zastávky u OC BILLA budou rekonstruovány (a posunuty) s přihlédnutím k tomu, že budou plnit funkci přestupního uzlu mezi metrem a povrchovou dopravou.

ODŽP ÚMČ 6/Fi



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

jan šujan: Chybí minimálně vyčkávací ostrůvky na obou stranách vozovky.
19.09.2014 v 21:29    

Holečková: Tento přechod je zvlášť nebezpečný, protože tramvaje jsou zcela rozjeté a jedou velmi rychle (protože nemusí brzdit nebo zastavovat - stává se tak z nich vraždící stroj, což je naprosto legální). Signalizace (především pro tramvaje) je naprosto nutná, chodci nemají úniku. Tento přechod je od pošty směr škola Petřiny jih, a proto je velmi vytížený. Osvětlení i semafory jsou zde opravdu nutné
20.09.2014 v 17:05    

Poláková: S dětmi přecházím několikrát za den do / z mateřské školky. V blízkosti jsou i dvě zakladní školy. Nejhorší je to u pošty a pak křižovatka na Větrníku.
22.09.2014 v 17:58    

Ilavská: Tento přechod (i ostatní v ulici Na Petřinách - např. naproti OD Petřiny) jsou velice nebezpečné. Přecházím zde s dětmi několikrát týdně a člověk aby se bál, když dává přednost tramvaji, aby ho mezitím nesmetlo auto, které jede za ním. Bylo by vhodné kvůli bezpečnosti vyřešit situaci semaforem či osvětlením.
23.09.2014 v 13:43    

Šindelářová: Také jsem pro bezpečnější přechod, zvlášť pro děti a seniory není tento přechod bezpečný.
22.09.2014 v 19:45    

Kotková: Dnes jsem na přechodu u zastávky Větrník čekala s dětmi na kolejišti tramvají téměř minutu, než zastavilo auto a mohli jsme přes přechod přejít. Je to opravdu náročné, hlídat děti, silnici a zároveň kolejiště!!!
22.09.2014 v 21:37    

Marešová: Je běžné, že děti přecházejí na různé kroužky mezi oběma školami Petřiny Jih - Petřiny Sever - chodí často sami a situace, především kvůli tramvajím, je pro ně velmi nebezpečná.
22.09.2014 v 21:17    

Jará: Dobrý den,
jsem jednoznačne pro bezbečnější předělání přechodu ( nejlépe semafory ). Přecházím zde denně a jedinou možností jak přejít, je vstoupit do vozovky a doufat, že Vás nic nesrazí. Velice komplikované pro malé školní děti, které nejsou vidět přes zaparkovaná auta u pošty.
23.09.2014 v 17:51    

Ptáková: Na přechodu přecházím s dětmi denně do školy i do školky. Kvůli autům parkujícím na obou stranách silnice není dobrý rozhled do silnice, vstup do silnice je tedy trochu risk. Auta na tomto dlouhém rovném úseku (ulice Na Petřinách) jezdí rychle, často na přechodu čekáme i několik minut než někdo zastaví a ve středovém pásu pak jezdí tramvaj, která má přednost a musím pak s dětmi stát v silnici, aby nás nesrazila. Doufám přitom, že řidiči v autě nás nezajedou :-(Po celé délce ulice Na Petřinách není jediný semafor pro chodce, přestože tu přechází množství dětí - jsou tu 2 základní školy, několik mateřských škol, základní umělecká škola .
23.09.2014 v 22:12    

Šindelářová: Jsem také pro zavedení semaforů - tento přechod je velmi nebezpečný vzhledem k vysokému počtu chodců z kategorie děti / důchodci a nemožnosti uniknout před řítící se tramvají jinam než pod kola rychle jedoucích aut.
To samé se týká křižovatky Na Větrníku.
23.09.2014 v 22:42    

Dolezalova: Přes parkující auta není absolutně vidět do silnice a toto mohou opravdu vyřešit pouze semafory. V případě, že už vstoupíme do silnice a někdo nás konečně pustí, tak hrozí, že samou radostí vběhneme rovnou pod jedoucí tramvaj. A pokud se nám zdárně zadaří překonat první polovinu, tak nás opět čeká stání na kolejích a čekání opět na to, že nás někdo z projíždějících řidičů pustí. Celá dopravní situace je velmi nepřehledná i pro dospělého člověka!
25.09.2014 v 10:09    

Míra Hroník: Vybudování světelného přechodu na úrovni Pošty v ulici Na Petřinách je dle mého názoru naprostou nutností. Tato široká ulice dnes nelze bezpečně přejít z důvodu vysokého počtu projíždějících vozů a hlavně z důvodu naprosté bezohlednosti řidičů tramvají. Vzhledem k vysoké frekvenci pohybujících se dětí a i starších a invalidních spoluobčanů je to jediná možnost, vysoký provoz na této ulici usměrnit.
25.09.2014 v 11:08    

Aleš Slánička: Chodec nemá před tramvají přednost, možná by stačili na straně kolejí vybudovat ostrůvky podobně jako je to u Billi na Bělohorské a před přechodem vymezit 5m prostor betonovými bloky aby tam auta nestála. Semafory jsou podle mě nesmysl, protože většina z vás stejně na zelenou čekat nebude, zmáčknete si tlačítko a pak stejně jdete na červenou a pak auta zbytečně stojí, podívejte se jak to vypadá na Bělohorské u základní školy Falcká, ve špičce dlouhé kolony aut a chodci nikde. Navíc spousta lidí jde stejně úplně mimo přechody.
25.09.2014 v 13:22    

Lenka Hroníková: Vybudování ostrůvků sice částečně řeší situaci, ale pokud přechází matka s kočárkem a dalším dítětem (nebo celá rodina, a nebo lidé, kteří vystoupili z tramvaje - a těch je hodně), tak se ani tak nevejdou na ostrůvek a záda jim přejede tramvaj. Myslím si, že semafory jsou v tomto případě opravdu nezbytné k bezpečnému přechodu přes celou délku silnice.
25.09.2014 v 15:06    

Anna Lutovská: Souhlasim. Obvzlaste u Od Petriny je vystoupeni s kocarkem jako tereni, nadlidsky ukol plny prekazek. Hlava na hlave lidi, ja klickujici aby ty lidi jak se zenou pod kola uz odstanicovane tramvaje mohly jit a z druhe strany proudici nebrzdici auta. proc taky. vzdyt prekod je o 10m dal, nedosupne jinak nez vkrocit do kolejiste nebo silnice. Nepristupne, vysoke ostruvky a ted? Jeste neskutecny uz vazne roky nesnesitelny bordel pri stavbe metra. Rovnez nedomyslene. Bezpecnost uz dlouho neni prioritou Prazskeho cestovani verejnou dopravou. Divim se, ze jeste nebyl nikdo usmrcen, mozna az v techto chvililich jsou pak schopni neco delat. Hlavne ze je tu metro. Obrovsky nedomysleny bum, kvuli.kteremu se az domysli a meni vse ostatni.
26.09.2014 v 09:19    

Jitka Ondryášová: Ano, také souhlasím. Mám tři malé děti a přes tento přechod Na Petřinách pravidelně přecházíme, když se pohybujeme mezi školou a školkou. Toto místo je velice nepřehledné, i když si dáváme pozor, často se nám stalo, že jsme se ocitli před blížící se tramvají, a čekat na tak úzkém místě se třemi malými dětmi je nebezpečné, takže jsme se raději vrátili na chodník (mezitím se ale zase přiblížila auta, takže v podstatě nevíte, kam máte uhnout, aby byly děti v bezpečí). Myslím si, že v tomto případě jsou semafory nezbytné, ostrůvky jsou i pro matky s kočárky či invalidy nedostačující.
26.09.2014 v 15:08    

Marcela Knížková: Přechod u autobusové zastávky Větrník je opravdu nebezpečný, že je nenápadný.Přijíždějící auta chodce nevidí, kvůli parkujícím autům a tramvaje zde projíždějí velmi rychle. Přechází zde hodně dětí, kvůli školám. Přechod by se měl nějak více zabezpečit, třeba i semafory.
29.09.2014 v 08:50    

Dana Růžičková: Souhlasím, že přechod u pošty je nebezpečný, tramvaje jsou tam rozjeté … Na druhou stranu si myslím, že přechody na křižovatce ulic Čílova x Na Petřinách jsou možná nebezpečnější a frekventovanější. Před drogerií TETA neustále (na zákazu stání) parkují auta, často až na zebře, takže výhled na přijíždějící auta z centra je mizerný. Je to kritický přechod jak pro chodce, tak pro řidiče. Řidiči většinou zastaví a dávají přednost chodcům, ale nevidí, že přijíždí tramvaj, takže chodec přejít nemůže, takto vznikají stále stresové situace. A hlavně! Co jsou nainstalovány na pouličních lampách šetřící žárovky, je křižovatka špatně osvětlena, což na podzim a v zimě v ranní a odpolední špičce dělá přechody ještě víc nepřehledné a tím nebezpečné. Tramvaje jsou teď tiché, takže nejsou slyšet a za tmy a šera vinou umíráčkového osvětlení ani včas vidět. ELTODO ovšem míní, že osvětlení je dostatečné, takže o žádném dodatečném přisvícení přechodů na Petřinách neuvažuje. Chtělo by to semafory a doplňkové osvětlení přechodů pro chodce. Několikrát do týdne musím přecházet s třemi vnoučaty (nejmladší na kočárku) ulici Na Petřinách a vždy už předem se toho děsím a přemýšlím kudy jít, přes který přechod, abychom se dostali z jihu na sever a opačně bezpečně.
30.09.2014 v 23:35    

Janošková: Souhlasím s tím, že by měl být přechod bezpečnější. Jen si nejsem jistá, že situaci zcela vyřeší semafor. Tím vůbec nechci říct, že jsem proti semaforu. Jen mám obavy, že dost lidí stejně na zelenou čekat nebude a jen se tím zbytečně zpomalí provoz. A většina dětí by nejspíš stejně běhala i na červenou, což je pak ještě možná nebezpečnější. Nevím, jestli by třeba nebylo lepším řešením, postavit na přechod (alespoň v určité hodiny) policajta, tak jako je to u Billy. Myslím si, že to celkem funguje - policajt nejen zastavuje auta a nechává chodce přejít ale také usměrňuje chodce, kteří bezmyšlenkovitě "skáčou" pod auta.
01.10.2014 v 13:53    

Kateřina Šindelářová: Souhlasím s paní Hroníkovou. Ti lidé kteří chodí na červenou, tak to je čistě jejich rozhodnutí, zda chtějí riskovat. A děti vychováváme k tomu, aby chodily na zelenou, ale celou společnost bohužel nezměníme. Ale měli by dostat šanci ti, kteří pravidla respektují a chtěji se bezpečně bohybovat v místě, kde žijí se svými dětmi. Jsem jednoznačně pro semafory na Petřinách, jiná řešení mi připadají zbytečná. Možná se tím trochu zpomalí provoz, ale v dnešní uspěchané době to nikomu neuškodí.
02.10.2014 v 10:15    

Porcalová: Pokud si lidé vybírají jiné trasy přes koleje, je to jen jejich riziko. My řešíme situaci pro nás slušné chodce a hlavně pro naše děti, o které máme strach, protože situace na přechodu není přehledná. Když jdete z druhé strany (od DM drogerie), tak tam často vyjíždí z vedlejší ulice auta a přes ně opravdu není vidět na silnici ani na tram. pás. Je to velmi nebezpečné, takže celou situaci by vyřešily jen semafory - policisti asi ne (a už vůbec po celý den).
07.10.2014 v 14:16    

Radim Vaculík: Podle mě je ještě mnohem horší situace u přechodů na křižovatce ulice Na Petřinách a Čílovy, která je u těch obchodů jako drogérie Teta, Žabka, pizzerie Rimini apod. Tam totiž nejenže je problém s tramvajemi a auty jedoucími rovně po hlavní, ale zároveň na této křižovatce projíždějí, odbočují a také často bourají auta jedoucí kolmo z bočních ulic (právě z Čílovy) a najíždějící na tu hlavní Na Petřinách, nebo jedoucí jen skrz ni směrem ke škole Petřiny-jih a opačně ke škole Petřiny-sever. Chodíme tudy denně minimálně dvakrát a ráno je to peklo na zemi, večer o nic lepší!!! Navíc není měsíc, kdy by tam nebyla bouračka (vesměs auto s tramvají, ale už i tramvaj s chodcem či auto s chodcem).
09.10.2014 v 15:48    

Martin Pištora: 11.11.2015 Chodci Sobě ... Za případné postřehy k aktuální situaci budeme rádi.
Ano, rekonstrukce proběhla.
Přechody jsou o něco lepší z pohledu chodců, mají širší ostrůvky a vozovka je u nich zúžena na jeden pruh. Z pohledu řidičů se situace zhoršilo v tom, že díku tomu musí kličkovat a ubylo míst na parkování.
Čekal jsem, že v rámci rekonstrukce se dočkáme semaforů. Naštěstí se tak nestalo. Subjektivně se mi zdá, že provoz v ul. Na Petřinách je menší, s přechízením nemám problém. Odstrašujicí případ nadbytečného semaforu je ten přes ul. Ankarskou k Větrníku. Možná už někdy někomu pomohl, ale naprostá většina tam přechází na červenou, což dobré není.
Zajímavostí také je, že dva přechody se při rekonstrukci nepovedly. Jedno "místo pro přecházení" (u Billy) bylo krátce vyznačeno bílými pruhy jako plnohodnotný "přechod pro chodce", ale pár hodin poté bylo přemalovano černou barvou. Nyní je to takové černo-bílé a hodně chodců si myslí, že o přechod jde a nebezpečně očekávají, že řidič zastaví vozidlo. Přechod u křižovatky Větrník byl zase o pár metrů dodatečně posunut, takže je nyní bariérový, nové snížené obrubníky jsou o pár metrů vedle.
Závěr je takový, že by dodavatel měl ještě odstranit drobné nedodělky, ale jinak to vyhovuje.
03.01.2016 v 00:11    

Chodci Sobě: Dobrý den,

moc děkujeme za Vaše informace k novým úpravám, předáme je na odbor dopravy MČ Praha 6 k případné reakci. Přejeme šťastný nový rok!
03.01.2016 v 20:24    

Karel Šíma : Dobrý den,
nebezpečné místo je také u tramvajové zastávky Větrník směrem do centra, kde je vyznačeno pouze místo k přecházení, Chodci zde často dobíhají tramvaj nebo děti přecházejí směrem do nedaleké školy. Většina řidičů zde chodce pouští a chodci to očekávají. Vzniká tak nejistota. Vhodné by bylo zavést klasický přechod pro chodce.
23.02.2018 v 08:32    

Chodci Sobě: Dobrý den, podnět by bylo dobré zadat prostřednictvím formuláře, spolu s fotkou, viz https://www.chodcisobe.cz/praha/pridat-podnet/. Díky a hezký víkend!
23.02.2018 v 16:02    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Na Petřinách, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.