Nový přechod v ulici Na Slupi

Dobrý den. Bydlím v ulici Na Slupi a mě a mnoho mých sousedů, studentů z blízkých vysokých škol a žáků blízké základní školy trápí tento problém. Chceme-li od domů Na Slupi č.o. 1 či 3 či 5 či 7 přejít na tramvajovou zastávku a nedopustit se při tom přestupku nebo neohrozit sami sebe, musíme jít až naproti k restauraci Potrefená Husa, přejít, vrátit se zpátky a znovu přejít na ostrůvek ( na obrázku vyznačeno jako žlutá trasa ). Pokud jste však v kůži někoho, komu je 60+ a každý krok navíc je 'zbytečný' nebo náctiletý či cetiletý a chcete jen stihnout tramvaj, přejdete rovnou přes koleje ( na obrázku jako červená trasa ). Kromě toho, že se tím dopustíte přestupku, tak i riskujete to, že auta, která zde projíždějí, nebudou dbát zvýšené pozornosti kvůli přechodu. Proto bych rád navrhl, aby přechod, který je mezi druhou stranou ulice a ostrůvkem, buďto pokračoval, čímž by se ale přišlo o parkovací místo, a nebo aby byla spojena s koncem ostrůvku, což by neměl být až takový problém. ( vyznačeno jako modrá trasa )

Předem mockrát děkuji za odpověď, s pozdravem Tomáš Komender.

Zaslal: Tomáš Komender, 11.03.2014 v 20:40

Praha 2-

Na slupi, Praha 2

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 12.03.2014 11:22

Váš dotaz předáváme k přímému vyřízení příslušnému silničnímu úřadu MHMP, tato část komunikace je ve vybrané sítí komunikací spadajících do kompetence MHMP.S pozdravem

Josef Gál
vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje ÚMČ Praha 2



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 02.06.2016 17:31

Podle stávajících norem nelze zřídit přechod (neřízený ani řízený) pro chodce na stávající zastávku Albertov ze západního chodníku ulice Na Slupi. Přechod přes tramvajové těleso nesmí být umístěn v prostoru zastávky (ČSN 73 6425-1, čl. 7.3.10) . Dále je nezbytné, aby byly dodrženy rozhledové poměry na přechodech pro chodce (ČSN 73 6110). Zastávka nemá na svých koncích normou požadované šířky a je svou délkou těsně vyhovující pro staničení dvou souprav. Na žádném konci zastávky tedy není prostor pro zřízení přechodu s dostatečnou šířkou vyčkávací plochy. Na konci zastávky vzdálenější od křižovatky by přechod navíc nesplňoval rozhledové poměry (při staničení tramvaje). V případě vyznačení přechodu by muselo dojít ke zkrácení nástupní hrany zastávky tak, že by v ní mohla staničit pouze jedna tramvajová souprava. Vzhledem k počtu linek a jejich intervalům by tím došlo k výraznému snížení plynulosti tramvajové dopravy.

Dle místního šetření většina osob přechází na vzdálenějším konci zastávky v době, kdy zde není tramvaj. Přecházení v tomto místě je zcela legální, neboť se nachází ve vzdálenosti 56 metrů od nejbližšího přechodu. Za poslední tři roky se ve směru do Nuslí v úseku vymezeném křižovatkami se Svobodovou a Horskou ulicí staly dvě nehody s chodcem, obě s lehkým zraněním. Jedna z těchto nehod byl střet chodce s tramvají zaviněný chodcem. Tomu by nezabránilo ani vyznačení přechodu, neboť na něm má tramvaj přednost.

Pro informaci uvádíme, že možnost přecházet mimo přechody je zcela legální, pokud se nejbližší přechod nachází ve vzdálenosti větší než 50 metrů a nepřekonává-li chodec zábradlí a pokud při přecházení nedonutí řidiče k náhlé změně rychlosti nebo směru jízdy.

Po realizaci námi požadované úpravy spočívající ve zkrácení čekacích dob na chodecká volna na obou řízených přechodech v křižovatce Svobodova - Na Slupi se poměry pro přecházení chodců zlepší.

S pozdravem
Ing. Eva Kosteasová,
vedoucí oddělení 7400
ÚDI - úsek dopravního inženýrství
Technická správa komunikací hl. m. Prahy



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

jan novák: Dobrý den,
souhlasím, problém s přecházením zde skutečně je a je autorem dobře popsán.
Doplňuji informaci: před zastávkou se nachází hned za sebou 2 semafory (první pouze pro jeden směr).
Z mě neznámého důvodu ani na jednom z nich není vyznačen přechod pro chodce., stačilo by pouze doplnit stávající semafor.
To by byla další logická možnost vyřešit zde přecházení.
12.03.2014 v 07:37    

Adam Fendrych: Dobrý den,

naprosto s podnětem souhlasím, jen bych rád upozornil, že přecházení v červeně vyznačeném místě není přestupek, neboť nejbližší přechod se nachází dále než 50 m. Což samozřejmě nemění nic na tom, že je to nebezpečné.
12.03.2014 v 09:15    

Jan Novák: Ještě související informace zde:
http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1053/pro-chodce-zahadny-semafor
12.03.2014 v 12:13    

Martin Šubrt: Dobrý den,
navrhnout neřízený přechod dle zde uvedených návrhů není v současném právním stavu možné. Přechod do středu zastávky proti přechodu z druhé strany není možné navrhovat již v žádném případě. Přechod nemůže vést do středu zastávkového prostoru ze strany od kolejí. Nový přechod by měl mít bezbariérovou úpravu a tu uprostřed zastávky mít nemůže, protože tam musí být nástupní hrana do tramvaje. Dále přechod musí splňovat rozhledové poměry a to v prostoru vycházejícím zpoza stojící tramvaje bohužel nesplňuje. Přechody se bohužel už dávno nedají namalovat kdekoliv, protože k chování na nich se vztahují přísná pravidla pro řidiče. A ti tedy musí mít příležitost chodce včas vidět.

Také neřízený přechod na začátku zastávky u sloupku by se dělal složitě. Auta už se tam podél ostrůvku tlačí ke kolejím a ostrůvek se hodně zužuje. Ještě před ním se přechod široký 4 metry s bezbariérovým navázáním na zastávku s dostatečnou přístupovou šířkou nevejde. Na konec zastávky se nevejde též. Zastávka musí mít nějakou délku pro 2 soupravy a pak už je tam křižovatka. I proto ten přechod z téhle strany není na konci zastávky také, ale je netradičně uprostřed, bo se na konec též nevešel. A naproti konci zastávky už jsou navíc stromy a chodník se svažuje k podjezdu.

Přečetl jsem si také související podnět pana Nováka a tam bych řešení viděl. Na signalizaci těsně u křižovatky u výhybek by se řízený přechod asi udělat dal. Ale i ten s přivřením všech očí vůči normám, neboť přechody se nesmí vyznačovat v místech, kde jsou hroty výhybek, uliční vpusti, srdcovky tramvajových křižovatek apod. To vše jsou výdobytky přehnané bezpečnosti, které zařizují, že se řada přechodů vůbec nemůže realizovat, protože správní úřad na jejich projekt nedá pak razítko, protože úředník pak odpovídá za to, co by se tam stalo.

Jsou samozřejmě případy a je jich mnoho, kdy se tyto normy vědomě musí porušit, jinak bychom vůbec žádný přechod už nikdy nepostavili.
02.04.2014 v 21:53    

jan novák: Díky za vyčerpávající vyjádření pane Šubrte :-).
Zřízení přechodu na stávajícím SSZ vypadá nejrozumněji,
Uvidíme, jak se věc vyvine dál.
17.04.2014 v 09:36    

Jan Novák: Zřízeno aspoň "místo pro přecházení",
procházející z jednoho chodníku přes tram zastávku na druhý chodník.

Malá poznámka: je zde pouze nevýrazné VDZ.

Chybí svislá DZ "pozor chodci", nebylo by vhodné ji doplnit?
14.02.2018 v 12:46    

T. Komender: Souhlasím s panem Novákem.

Také by bylo vhodné dodělat dlažbu, přidělat značku "modrá zóna" (odpusťte nepřesné označení) a předělat kanály. Neskutečný smrad celý den. Ale to bychom asi chtěli už moc.
14.02.2018 v 13:48    

Chodci Sobě: Pokusili jsme se Vaše připomínky předat na MHMP, do jehož kompetence tato část komunikace spadá.
20.02.2018 v 20:30    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Na slupi, Praha 2

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbitý chodník v ulici Uruguayská 10

Praha 2, 07. červen 2021 Vyřešený

Neupravené zákoutí náměstí Míru, Praha 2

Praha 2, 26. březen 2014 S odpovědí

Nedořešená oprava vozovky - přechod pro chodce

Praha 3, 01. srpen 2012 Vyřešený

Bariérová zastávka a přechod na Výstavišti

Praha 7, 20. prosinec 2014 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty