naprosto s podnětem souhlasím, jen bych rád upozornil, že přecházení v červeně vyznačeném místě není přestupek, neboť nejbližší přechod se nachází dále než 50 m. Což samozřejmě nemění nic na tom, že je to nebezpečné.
12.03.2014 v 09:15
http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1053/pro-chodce-zahadny-semafor
12.03.2014 v 12:13
navrhnout neřízený přechod dle zde uvedených návrhů není v současném právním stavu možné. Přechod do středu zastávky proti přechodu z druhé strany není možné navrhovat již v žádném případě. Přechod nemůže vést do středu zastávkového prostoru ze strany od kolejí. Nový přechod by měl mít bezbariérovou úpravu a tu uprostřed zastávky mít nemůže, protože tam musí být nástupní hrana do tramvaje. Dále přechod musí splňovat rozhledové poměry a to v prostoru vycházejícím zpoza stojící tramvaje bohužel nesplňuje. Přechody se bohužel už dávno nedají namalovat kdekoliv, protože k chování na nich se vztahují přísná pravidla pro řidiče. A ti tedy musí mít příležitost chodce včas vidět.
Také neřízený přechod na začátku zastávky u sloupku by se dělal složitě. Auta už se tam podél ostrůvku tlačí ke kolejím a ostrůvek se hodně zužuje. Ještě před ním se přechod široký 4 metry s bezbariérovým navázáním na zastávku s dostatečnou přístupovou šířkou nevejde. Na konec zastávky se nevejde též. Zastávka musí mít nějakou délku pro 2 soupravy a pak už je tam křižovatka. I proto ten přechod z téhle strany není na konci zastávky také, ale je netradičně uprostřed, bo se na konec též nevešel. A naproti konci zastávky už jsou navíc stromy a chodník se svažuje k podjezdu.
Přečetl jsem si také související podnět pana Nováka a tam bych řešení viděl. Na signalizaci těsně u křižovatky u výhybek by se řízený přechod asi udělat dal. Ale i ten s přivřením všech očí vůči normám, neboť přechody se nesmí vyznačovat v místech, kde jsou hroty výhybek, uliční vpusti, srdcovky tramvajových křižovatek apod. To vše jsou výdobytky přehnané bezpečnosti, které zařizují, že se řada přechodů vůbec nemůže realizovat, protože správní úřad na jejich projekt nedá pak razítko, protože úředník pak odpovídá za to, co by se tam stalo.
Jsou samozřejmě případy a je jich mnoho, kdy se tyto normy vědomě musí porušit, jinak bychom vůbec žádný přechod už nikdy nepostavili.
02.04.2014 v 21:53
Zřízení přechodu na stávajícím SSZ vypadá nejrozumněji,
Uvidíme, jak se věc vyvine dál.
17.04.2014 v 09:36
procházející z jednoho chodníku přes tram zastávku na druhý chodník.
Malá poznámka: je zde pouze nevýrazné VDZ.
Chybí svislá DZ "pozor chodci", nebylo by vhodné ji doplnit?
14.02.2018 v 12:46
Také by bylo vhodné dodělat dlažbu, přidělat značku "modrá zóna" (odpusťte nepřesné označení) a předělat kanály. Neskutečný smrad celý den. Ale to bychom asi chtěli už moc.
14.02.2018 v 13:48
20.02.2018 v 20:30
souhlasím, problém s přecházením zde skutečně je a je autorem dobře popsán.
Doplňuji informaci: před zastávkou se nachází hned za sebou 2 semafory (první pouze pro jeden směr).
Z mě neznámého důvodu ani na jednom z nich není vyznačen přechod pro chodce., stačilo by pouze doplnit stávající semafor.
To by byla další logická možnost vyřešit zde přecházení.
12.03.2014 v 07:37