Chybejici moznost prechodu vozovky vcetne tramvajovych koleji Lihovar

Dobry den,

u tramvajove zastavky Lihovar, resp. za touto zastavkou v ulici Nadrazni smerem na Zlichov chybi moznost prechodu vozovky. Navic se zde stala minuly tyden srazka automobilu s chodcem. Tento nedostatek pozorujeme jiz cca 1 rok a nehoda nas motivovala k tomu tento nedostatek publikovat.
Chodi zde i od zastavky busu Lihovar znacne mnozstvi lidi, mladistvych a maminek s detma a kocarky a krizovani rozbitych koleji a chodniku, navic jeste bez prechodu (zebry) neni snadna zalezitost.
Byla zde nejakou dobu zebra ve zlute barve, navic jen obrys (nevyplnena), bohuzel se ale barva vytratila. Bohuzel je nutne silnici na tomto miste prejit, protoze chodnik na strane, kde je Strakonicka a BUS konci. Na Zlichov pokracuje chodnik pouze po jedne strane.

Prosim, i vzhledem k nedavne nehode, o doplneni bile zebry na tomto miste.
Dekuji

Zaslal: Marek Hudec, 14.05.2018 v 06:22

Praha 5-
 
 
 
 

Nádražní, Praha 5

Aktualizace podnětu

29.12.2021

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět byl již vyřešen, dispozice zastávky byly změněny při rekonstrukci TT v roce 2020, automobilový provoz byl vymístěn z prostoru tramvajových nástupišť.




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 03.11.2018 12:51

Přemisťujeme sem odpověď pana radního Homoly:

Tomáš Homola, radní pro dopravu MČ P5: Dobrý den, jako radní pro dopravu jsem obdržel podaný podnět ohledně neexistujícího přechodu u zastávky Lihovar. Věc je v kompetenci Odboru dopravních agend MHMP a nikoli MČ Praha 5. Pro informaci všech uvádím, že celá Nádražní ulice od Smíchovského nádraží až po Zlíchov projde generální rekonstrukcí. V současné době Dopravní podnik hl. m. Prahy disponuje platným územním rozhodnutím na rekonstrukci tramvajové tratě, která se přesune ze středového vedení na vedení stranové a přimkne se ke zdi sousedící s železniční tratí. Mezi TT a silnicí bude vytvořen pás zeleně v němž budou umístěny zastávky tramvaje. Celá ulice Nádražní bude rozšířena o 12 metrů na úkor brownfieldů mezi ulicem Nádražní a Strakonická. Tyto investice zase připravuje Odbor strategických investic MHMP. Praha 5 je účastníkem těchto procesů a trvale je sleduje. Podle dostupných informací by měla rekonstrukce TT v celém úseku probíhat od příštího roku, přičemž aktuálně se řeší náhradní doprava, která bude velmi složitá.
Pokud jde o zmíněnou tramvajovou zastávku, pak ta je osazena světelnou signalizací, která zastavuje vozidla jedoucí ze Zlíchova ve chvíli, kdy do zastávky najíždí tramvaj. Proto (prý) není třeba umisťovat přechod pro chodce. Problém umisťováno nového přechodu pro chodce je v tom, že nelze zřídit pouze tak, že se vyznačí bílou barvou na vozovce a označí se příslušnou dopravní značkou. S každým nově zřizovaným přechodem pro chodce musí totiž dojít i k vytvoření bezbariérových úprav obrubníků a návodné dlažby pro nevidové. S ohledem na plánované zásadní investice, které jsem zmínil, není vůle na straně MHMP provádět krátkodobá a celkem nákladná opatření. Vydržme prosím nějakou dobu a zejména budeme muset vydržet celkem dlouhou rekonstrukci TT v Nádražní a následnou komplexní rekonstrukci celé ulice i s jejím rozšířením.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Vivi: Cele okoli teto tram zastavky je pro chodce velmi neprivetive.
1. Tramvajovy pas ve smeru z mesta je navic urceny i auta a ta s oblibou predjizdi tramvaj stojici ve stanici pres koleje vedouci v protismeru. To bezpecnosti prechazeni rozhodne nepridava.
2. Osemetne prechazeni silnice v zatacce mezi tramvajovou a autobusovou zastavkou je opravdu dobrodruzstvi a clovek jen doufa, ze ji stihne prebehnout, než se na nej vyriti auto ve smeru od Zlichova.
Pokud se nepletu, cela Nadrazni ul. se mela jiz davno rekonstruovat a nejak dopravne resit, ale evidentne se nic nedeje...
14.05.2018 v 20:54    

Tomáš Homola, radní pro dopravu MČ P5: Dobrý den, jako radní pro dopravu jsem obdržel podaný podnět ohledně neexistujícího přechodu u zastávky Lihovar. Věc je v kompetenci Odboru dopravních agend MHMP a nikoli MČ Praha 5. Pro informaci všech uvádím, že celá Nádražní ulice od Smíchovského nádraží až po Zlíchov projde generální rekonstrukcí. V současné době Dopravní podnik hl. m. Prahy disponuje platným územním rozhodnutím na rekonstrukci tramvajové tratě, která se přesune ze středového vedení na vedení stranové a přimkne se ke zdi sousedící s železniční tratí. Mezi TT a silnicí bude vytvořen pás zeleně v němž budou umístěny zastávky tramvaje. Celá ulice Nádražní bude rozšířena o 12 metrů na úkor brownfieldů mezi ulicem Nádražní a Strakonická. Tyto investice zase připravuje Odbor strategických investic MHMP. Praha 5 je účastníkem těchto procesů a trvale je sleduje. Podle dostupných informací by měla rekonstrukce TT v celém úseku probíhat od příštího roku, přičemž aktuálně se řeší náhradní doprava, která bude velmi složitá.
Pokud jde o zmíněnou tramvajovou zastávku, pak ta je osazena světelnou signalizací, která zastavuje vozidla jedoucí ze Zlíchova ve chvíli, kdy do zastávky najíždí tramvaj. Proto (prý) není třeba umisťovat přechod pro chodce. Problém umisťováno nového přechodu pro chodce je v tom, že nelze zřídit pouze tak, že se vyznačí bílou barvou na vozovce a označí se příslušnou dopravní značkou. S každým nově zřizovaným přechodem pro chodce musí totiž dojít i k vytvoření bezbariérových úprav obrubníků a návodné dlažby pro nevidové. S ohledem na plánované zásadní investice, které jsem zmínil není vůle na straně MHMP provádět krátkodobá a celkem nákladná opatření. Vydržme prosím nějakou dobu a zejména budeme muset vydržet celkem dlouhou rekonstrukci TT v Nádražní a následnou komplexní rekonstrukci celé ulice i s jejím rozšířením.
22.06.2018 v 23:56    

Marek Hudec: Dobry den, problém je zejména provoz z druhé strany, kde se semafor nenachazi. Jsem svědkem caste udalosti, kdy automobily předjíždí stojici tramvaj ci jiné situace, kdy auta nedbaji moznosti, ze se zpoza stojici tramvaje v protismeru vynori chodec.

Naprosto chápu argumentaci a nemá cenu upravovat prechod na bezbarierovy a slepecky. Ale urcite ma smysl vyznacit dvojitou carou zakaz predjizdeni stojici tramvaje a pridat napisy doporučující rychlost 20 a POZOR, CHODCI ve vozovce. Vzdyt je preci hloupe, aby se kvůli několika slepcum ponechalo místo extremne nebezpecne pro stovky prechazejicich denne!

Kdybych mohl, oznacil bych místo na sve naklady ihned. Myslim, ze doplnit bile cary je financne nenáročnou variantou.

Dekuji kazdopadne za Vasi peci a preji hezky den
MH
28.06.2018 v 20:56    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Nádražní, Praha 5

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.