Filtr podnětů



Vyřešené, Světelná signalizace, Praha 1

Seřadit podle počtu hlasů
Dlouhodobě nesvítí semafor na velké křižovatce Na Florenci X Na Poříčí
Vyřešený

Dlouhodobě nesvítí semafor na velké křižovatce Na Florenci X Na Poříčí
Na Florenci, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 05. 09. 2016

Na křižovatce Na Florenci X Na Poříčí dlouhodobě nesvítí semafory. Jde o rozlehlou a rušnou křižovatku, přecházení je zde velmi nepříjemné, auta mají sama co dělat se sledováním tramvají, odbočujících autobusů a dalšího dění. A do toho chudáci my, chodci, kteří se snažíme najít mezeru v provozu, kdy se nevalí auto samo rychle vyklízející křižovatku před tramvajemi. Proč jsou semafory mimo provoz? Kdy budou opět fungovat? Děkuji.

Krátký interval semaforu na Štefánikově mostě
Vyřešený

Krátký interval semaforu na Štefánikově mostě
Štefánikův most, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 07. 2015

Zelené světlo na přechodu pro chodce přes Štefánikův most na straně u Letenského tunelu svítí velmi krátkou dobu. I při rychlé chůzi se dostanu jen do poloviny vozovky. Pokud se přechází směrem na Nábřeží Kapitána Jaroše, tak to nevadí, chodec přejde dřív něž začnou najíždět auta odbočující na most. V opačném směru se však chodec dostává do kolize (a na semaforu už je červená) s odbočujícími auty, jejichž řidiči si myslí, že přechází na červenou.

Semafor proti chodcům v Karmelitské
Vyřešený

Semafor proti chodcům v Karmelitské
Karmelitská, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 14. 08. 2014

Semafor v Karmelitské před tramvajovou zastávkou ve směru z centra má velmi zvláštní chování: 1. do zastávky přijede tramvaj ve směru k Újezdu 2. za tramvají automaticky a okamžitě padne červená pro auta (která stejně nikam nemůžou, stojí jim v cestě ta tramvaj), ale 3. v opačném směru (k Malostranskému náměstí) zůstává pro auta zelená, a tudíž chodci mají červenou. Pokud si chodci mezi příjezdem a odjezdem tramvaje stisknou tlačítko pro přecházení, dostane se jim po odhlášení tramvaje krátkého volna; ve všech ostatních případech je tlačítko přecházení zjevně zařadí do cyklu o minimální délce přes 1 minutu. V praxi to vypadá tak, že si chodci (což jsou v tomto místě povětšinou turisté) stisknou tlačítko, čekají, čekají, čekají, a nic se neděje; v tom horším případě navíc během čekání vidí, že auta stojí na červenou (od MN), a chodci rovněž. V obou případech to vede k chování, kdy se chodci do vozovky vrhají na červenou, což je nežádoucí. Situace, kdy má volno pouze směr od Újezda, je obzvláště nebezpečná - chodci vidí zastavenou kolonu od MN a mají tendenci předpokládat, že zastaví oba směry (viz obrázek - auto vpravo má červenou, chodec má červenou, jen směr k MN má volno). Vzhledem k provozu v ulici tvrdím, že častější volno pro chodce by přispělo ke zvýšení bezpečnosti dopravy na tomto místě, aniž by zároveň omezilo plynulost dopravy: pokud už tu je kolona, několikavteřinové čekání na přechodu ji neovlivní; při plynulém provozu není hustota dopravy taková, aby bylo nutné mít interval jako na magistrále. Navíc: hned následující semafor (u MŠMT) zařazuje fázi pro chodce téměř okamžitě po stisknutí tlačítka, byť ho využívá výrazně méně chodců; proč tak zásadní rozdíl v chování na 100 metrech? Navrhovaná opatření: - ve fázi 'tramvaj v zastávce' zařadit volno pro chodce (pochopitelně s červenou v kolizních směrech) a/nebo - zkrátit minimální délku fáze volna pro vozidla tak, aby chodci nepřecházeli na červenou z frustrace, když se v rozumné době nedočkají odezvy